Hxn Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Hallais! Har fiberbredbånd fra NextGenTel med NextTV og iptelefon. Har kjøpt Netgear Nighthawk R7000 og installert AdvancedTomato (Tomato). NGT har en Inteno DG301 som er koblet til en Raycore fiberboks. Dersom jeg kobler meg direkte til den fiberboksen så er jeg på nett (Har satt opp R7000 WAN til DHCP, resten til auto). Dersom vi ser bort fra IPTVså funker alt fint. (NB! Jeg var ført under inntrykk av at jeg måtte logge meg på PPPoE for å komme på nett, men den gang nei. Jeg har faktisk ikke mulighet til å logge meg på via PPPoE) Problemet er at NextTV-boksen ikke funker. Jeg har sett at den har default gateway 10.0.0.1 og statisk ip 10.0.0.190 - så jeg har endret ip og dhcp til R7000 til henholdsvis 10.0.0.1 og 10.0.0.2-199. Likevel fungerer ikke dette. Det eneste kundeservice (Teknisk) på NGT kunne fortelle meg var at det var viktig å ha QoS når man hadde TV-boksene. --- Okei, men det er vel forsåvidt kun relevant for kvaliteten/stabiliteten av tvstrømmen? Problemet mitt er at NextTV-boksen starter opp (etter en restart) og rett til feilmelding. For å si det slik, boksen får GRØNT lys (nett) men ikke BLÅTT lys (?). Hva må jeg gjøre for å få dette til å fungere? Lenke til kommentar
ATG Skrevet 1. mai 2017 Del Skrevet 1. mai 2017 Hei, Ser du har satt tråden som løst, hvordan løste du det? Hvordan er du fornøyd med NGT Fiber internett og NextTV? Jeg vurderer å skifte over til det fra Altibox(mest pga. prisen er langt lavere) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå