Gå til innhold

Bernie Sanders 2020?

Anbefalte innlegg

Tror dere Bernie Sanders eller en annen sosialist kan bli president i USA i 2020? Bernie var jo mer populær enn Clinton i denne valgkampen, det var bare en urettferdig utvelgelsesprosess som gjorde at han tapte mot henne. Spesielt unge mennesker i byene var begeistret for Bernie. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er umulig å si. Både Barack Obama og Donald Trump vant jo på at de representerte noe nytt og spennede istedenfor å være vanlige A4. Kommer vel an på både alder og helse når det gjelder Bernie Sanders vil jeg tro.

Når det gjelder Hillary Clinton har jeg null tro på at hun vil prøve seg igjen. Nå har hun prøvd og tapt to ganger. Første gangen tapte hun nominasjonen mot Obama og andre gang tapte hun valget mot Trump. Husk også at etter nederlaget mot Obama sa hun at hun aldri ville stille som president igjen og at hennes eneste ambisjon var å være en god senator for New York. Det gikk hun tilbake på da hun stilte på ny denne gangen. Om hun skulle stille enda en gang vil hun bare fremstå som desperat og maktsyk. Etter to tap er det da tydelig at hun ikke er populær nok. Da har jeg vesentlig større tro på Sanders.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det gikk hun tilbake på da hun stilte på ny denne gangen. Om hun skulle stille enda en gang vil hun bare fremstå som desperat og maktsyk.

Da kan vi se frem til Hillary 2020. ;)

Da kan vi se fram til 8 år med Trump

Tja, enkelte mener jo at han ikke vil komme seg igjennom første periode en gang...

Lenke til kommentar

Hva bygger du det på? Tenk på alderen deres. Så er spørsmålet hvordan helsen (som svekkes ved alderen) er i år 2020. Så er det selvfølgelig et spørsmål hvordan den politiske stemningen/det politiske landskapet vil være i USA i år 2020.

Dersom Trump skulle klare å vinne gjenvalget ved en positiv hendelse som gir ham kjempepopularitet rett før gjenvalget slik som pågripelsen av Saddam Hussein reddet George W. Bush og Trump blir sittende i fire år til, men det utvikler seg til katastrofe kan det samme skje på nytt som da Bush var ferdig som president: At både presidenten og partiet er så upopulære at folket vil ha en president fra det andre partiet uansett hvem det er.

Selvfølgelig kan andre partier enn Det demokratiske og Det republikanske etter hvert stå sterkere, men det er mer tvilsomt.

Lenke til kommentar

Bernie Sanders supportere er allerede iferd med å ta over det demokratiske partiet nedenfra og opp. De har vunnet seter og stillinger overalt. En demokratisk nominasjonskamp i 2019 kan fort bli veldig progressiv. Og det er ingen umulighet at Bernie kan stille igjen. Dessverre er det ingen umulighet at Clinton kan stille igjen heller.

Lenke til kommentar

Hva bygger du det på? Tenk på alderen deres.

Tenk på maktbegjæret deres.

Selvfølgelig kan andre partier enn Det demokratiske og Det republikanske etter hvert stå sterkere, men det er mer tvilsomt.

Det amerikanske valgsystemet tilnærmet sikrer et duopoly innen politikken, så det har jeg ingen tro på.
Lenke til kommentar

Hva bygger du det på? Tenk på alderen deres.

Tenk på maktbegjæret deres.

Det amerikanske valgsystemet tilnærmet sikrer et duopoly innen politikken, så det har jeg ingen tro på.

At Hillary Clinton er en maktsyk tulling er jeg enig i! Og personlig kan jeg ikke fordra henne! Hun er altfor israelvennlig og preget av gamle tanker og holdninger.

Når det gjelder Sanders fremstår han for min del som en som virkelig ønsker reformer/endringer til folkets beste og ikke som en maktgal type.

Men selvfølgelig, jeg kan ikke lese andres tanker eller meninger.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...