Gjest medlem-329093 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg er driiitlei av å vente ti-femten sekunder på at det skal begynne å ringe når jeg ringer noen fra min samsung S5 med ICE abonnement. Jeg vil bytte til en operatør som har 4G tale/VoLTE slik at jeg slipper den lange ventetiden fra jeg slår et nummer til det begynner å ringe. Skal jeg velge Telenor eller Hello? Eller er det noen andre operatører som har VoLTE eller 4G tale også? Og da må jeg jøpe ny mobil for min S5 er ikke støttet for VoLTE/4G tale, men hvilken? Hvis jeg velger telenor så er det vel de som oppdaterer android uavhengig av modell, eller? Og da spiller det vel mindre rolle hvilken modell jeg velger for de oppdaterer jo ikke noen mobiler mer enn ett år? Jeg tror ikke jeg gidder å kjøpe noen toppmodell lenger. Lenke til kommentar
Zimba Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Om jeg ikke tar helt feil, støtter alle virtuelle operatører som leier nett hos Telenor VoLTE og VoWiFi nå.Telia støtter også VoLTE, men har foreløpig ikke lansert VoWiFi eller WiFi-Tale som Telenor kaller det.Oppkoblingstiden når man ringer via LTE/WiFi kan variere av flere forhold, blant annet om den du ringer har VoLTE aktivert og er på samme nett som deg (Telia eller Telenor). Har motparten ikke det, går det ikke særlig mye raskere enn om man skulle ha ringt via 2G eller 3G-nettet.Dette gjelder dog mobilnummer, prøver du å ringe et fastnummer via 4G/WiFi går det veldig raskt er min erfaring.Og til det andre spørsmålet ditt. De aller fleste nye smarttelefoner støtter VoLTE nå.Kjøper du f.eks en Samsung fra Telenor får du operatørtilpasset versjon med bloatware out-of-the-box. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Ok Jeg driver og lurer på Telia for de tar ikke betalt for overforbruk av data heller lenger. Og så må jeg ha ny mobil for å få VoLTE, så da lurer jeg på Huawei P10 Lite. Den er støttet av VoLTE fra Telia. Men jeg ville ha den i gullfarge for å få litt forandring og Telia har den bare i svart eller hvit. Så da må jeg eventuelt kjøpe telefonen fra et annet sted og da får jeg ikke kombinert rabatt som Telia gir. Endret 26. mars 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Du kan vel kanskje sjekke hos Elkjøp, Lefdal, Expert og lignende om de har den inne med ønsket farge og sjekke hvilken pris de kan gi for den mot binding til Telia-abonnement? Dette forutsetter at du kan reise til en fysisk butikk da disse ikke selger med abonnementsbinding på nettet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-329093 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Hmmm ja. Men ser ut som den ikke kommer i handel før om to uker til så kjedelig. Forresten, ingen jeg kjenner har VoLTE så lite vits i at jeg skaffer det da. Endret 26. mars 2017 av medlem-329093 Lenke til kommentar
Loppa75 Skrevet 26. april 2017 Del Skrevet 26. april 2017 Samsung S5 har støtte for både VoLTE og VoWiFi. Du får det hos Telenor i Danmark. Men Telenor her hjemme ser vel helst at du kjøper ny mobil... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Jeg velger utelukkende leverandør med Telenors nett. Har blitt allergisk mot Telias samtalekvalitet. Jeg hører med eneste gang om de som ringer meg har Telenor eller Telia, uansett hvor i landet jeg er. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Om du bruker mye data er vel Komplett Mobil veien å gå med Telenor. 10gigz for 299. Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Om du bruker mye data er vel Komplett Mobil veien å gå med Telenor. 10gigz for 299. De har varslet at prisen vil øke om kort tid pga bruk i EU/EØS ikke lengre kan være en valgfri tjeneste fra 15.06.17. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 27. april 2017 Del Skrevet 27. april 2017 Om du bruker mye data er vel Komplett Mobil veien å gå med Telenor. 10gigz for 299. De har varslet at prisen vil øke om kort tid pga bruk i EU/EØS ikke lengre kan være en valgfri tjeneste fra 15.06.17. Får se hva dem legger seg på da.. Betalte det samme for 5gig hos onecall før jeg bytta. Men det et jo bare å bytte igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå