Gå til innhold

Fysisk attraktivitet og politisk tilhørighet

Anbefalte innlegg

Undersøkelser viser at fysisk sterke menn har en større tilbøyelighet til å stemme konservativt/liberalt, mens de fysisk svake i større grad lener seg til venstre i det politiske landskapet. 

Finnes det en tilsvarende sammenheng for kvinner? Stemmer attraktive kvinner mer konservativt/liberalt, vel vitende om at de kan skaffe seg en god forsørger uten hjelp av staten? 

17498714_1571957269498421_48327107623387

Endret av VR-katten
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du stikke pinner i vepsebolet så kan du i det minste linke til studiene. Jeg synes det er et lavmål å drive med politisk shitsmearing, ikke minst fordi dette er noe så overfladisk som utseende istedet for å diskutere den litt mer saklige IQ-differansen.

Lenke til kommentar

Skal du stikke pinner i vepsebolet så kan du i det minste linke til studiene. 

http://www.newsmax.com/TheWire/strong-men-conservative-study/2013/05/17/id/505083/

Ingen link til studien, så kilden er ubrukelig for min del. Jeg vil se hva forskerne konkluderte med, da aviser har en tendens til å gulpe opp en råtten variant av konklusjonen.

Det bør være lett å google ;)

Lenke til kommentar

Ingen link til studien, så kilden er ubrukelig for min del. Jeg vil se hva forskerne konkluderte med, da aviser har en tendens til å gulpe opp en råtten variant av konklusjonen.

Siden det lenkes til har lenken 'a proxy for the ability to physically defend or acquire resources', hvor man finner kilden 'Petersen, M. B, Sznycer, D., Sell, A., Cosmides, L.,&Tooby, J. 'The ancestral logic of politics: Upper body strength regulates men’s assertion of self-interest over economic redistribution', Psychological Science doi: 10.1177/0956797612466415', som gir følgende resultat når det binges, hvor denne PDFen er plassert øverst og muligens er studien.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste kjapt gjennom, og ingen steder står det noe om attraktivitet og politisk tilhørighet. Det står om fysisk styrke og "self-interest" i politisk orientering. Ordene "attractive", "liberal", "conservative" og "party" er ikke brukt en gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg leste kjapt gjennom, og ingen steder står det noe om attraktivitet og politisk tilhørighet. Det står om fysisk styrke og "self-interest" i politisk orientering. Ordene "attractive", "liberal", "conservative" og "party" er ikke brukt en gang.

Tror du må lese OP en gang til ;)

Lenke til kommentar

Finnes det en tilsvarende sammenheng for kvinner? Stemmer attraktive kvinner mer konservativt/liberalt, vel vitende om at de kan skaffe seg en god forsørger uten hjelp av staten?

Ikke glem den flotte liberalisten som går under kallenavnet Smugglypuff. Nasty woman som trump ville sagt.

post-3895-0-31898200-1490571078_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...