geirolav86 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Eg har eit eldre murhus som har ein yttervegg der det trengs reperasjon, samt utskiftning av vinduer. Har fått tilbud på rundt 200 000 kroner for arbeidet (er selvfølgelig ute etter fleire tilbud), og dette må me låne.Eg lurer på kva muligheter eg har?Me har selvfølgelig lån på huset, rundt 2 700 000, og betalte over 3 000 000 for det. Har dere nokon gode råd til korleis eg bør gå fram? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hva betyr "må"? Er det fare for større strukturelle skader på huset om arbeidet ikke gjøres så fort som mulig? Hvis ikke, spar opp pengene og betal cash. Ellers finnes det forbrukslånsbanker. Anonymous poster hash: 8496b...4db Lenke til kommentar
geirolav86 Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Ja, me er litt redd for at det kan utvikle seg lekkasje om ikkje det vert utbetra. Kva forbrukslånsbanker er det gunstig å låne penger til reperasjon av hus av? Kan eg ha ein strategi til min eigen bank for å best mogleg vilkår? Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hør med banken du har huslån i Godt mulig å få høyere lån på huset for oppussing 1 Lenke til kommentar
daruu Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Sjekk om boligen har steget i verdi siden du kjøpte den. I tillegg kan du få lån for oppussing som nevnt, da det somregel øker verdien. Skal du først gjøre noe med kledningen på ett gammelt murhus så pass på å få etterisolert nok samtidig! 1 Lenke til kommentar
Xenophia Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 forbruks lån burde være siste utvei da det er snakk om et ganske stort lån og rentene er som regel ikke de laveste, Anbefale at du sjekke om du kan få låne opp litt mer på huslånet først, evt hør med banken hva de kan tilby av andre type lån. Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Kan du/dere ta i en hammer selv? Er vinduene punktert så kan en bytte bare glasset. Selv byttet vi vinduer til 40 000 for 4000 ved å bestille nye glass bare. Panel koster ca 35 kr/meter ferdig grunnet. http://shop.thaugland.no/main.aspx?page=article&artno=04119148 Lenke til kommentar
geirolav86 Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Beklager at det ikkje kom godt nok fram, det er eit murhus uten kledning av tre, men med pussa mur. Takk for gode råd, dei skal eg ta med til banken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå