winmedi Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hei, ser nå at maskinen min begynner å dra på årene og kanskje på tide med en oppgradering, men når? Er ingenting som haster og kan godt vente. Maskinen skal brukes til spilling. Min maskin nå er: Intel Core i5 2500k overklokket til 4,5GHz. GTX 670 2GB Asus P8p67 Corsair 8GB DDR3 1600MHZ Har G-Sync skjerm, så AMD GPU er ikke aktuelt. Kan kjøpe en 1070 nå, men vurderer å vente til Nvidia lanserer nye kort. 10 serien er snart 1 år gammel allerede. Vurderer også å kjøpe ny CPU når jeg først skal kjøpe skjermkort, da jeg tror min nåværende prosessor er snart utdatert og vil mest sannsynlig være en flaskehals for GPUen. Må også kjøpe hovedkort og rambrikker, men dette blir jo det samme som å kjøpe helt ny pc. Hva burde jeg gjøre? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Ville helt klart byttet skjermkort først, så ta cpu og resten senere. Nå har du litt lite ram særlig i krevende spill. Hva å sjekke GTX 1060\1070 på bruktmarkedet? Endret 25. mars 2017 av LMH1 Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) men når jeg senere skal bytte ut cpu og resten senere, så vil skjermkortet være gammelt. Liker egt å bytte alt til nytt samtidig, nå som delene mine er gamle. Ja, ramen bytter jeg når jeg først skal bytte HK og CPU. Liker å kjøpe ting nytt, bruktmarkedet sparer jeg ikke noe særlig på. Endret 25. mars 2017 av winmedi Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Noen som vet om Nvidia vil lansere noe nytt i sommer? Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Noen som vet om Nvidia vil lansere noe nytt i sommer? GTX 1080 Ti vil være toppkortet en stund til. Det ryktes at nVidia kommer med "Pascal Refresh" til høsten, som er en mindre oppdatering/tweaking av 10-serien (under nytt navn kanskje). Neste store blir Volta, men de ser vi nok ikke før om 1 år fra nå. Kommer liksom an på hvor mye penger du kan/vil bruke da. Hvis gaming er hovedfokus, og du skal handle nå snart, vil jeg anbefale deg et Intel Z270 basert oppsett med i7 7700K og raske RAM brikker, som f.eks dette : - ASUS ROG MAXIMUS IX APEX Hovedkort (eller modellen under, Hero) - Intel i7 7700K (med en Noctua D15S kjøler) - G.Skill TridentZ DDR4-3600 CL15 DC - PSU : EVGA SuperNOVA 850 G3 Hvorfor jeg ikke anbefaler AMD Ryzen er fordi du skrev du skal bruke maskina mest til spilling. Du kan jo så klart gå for et billigere hovedkort og RAM brikker, men er det noe gøy da Lenke til kommentar
nagina Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Det kommer nok alltids noe, ingen kan vel si nøyaktig når. Regner med at de må ha noe på lager når AMD lanserer og spesielt om faktisk klarer å levere. nVidia sitter på roret, AMD synker som stein for øyeblikket, de må bare styre båten i riktig retning. Jeg håper de klarer å få noe så det blir mer "OK" priser også, er jo nesten galskap nå. http://cdon.no/elektronikk/kfa2-geforce-gtx-1080-exoc-hdmi-3xdp-8gb-p40103128 Tatt fra en annen tråd. Dette må da være bra deal for øyebliket, muligens det beste. Om man vil ha noe av det beste innen GPUer. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hiv i nytt kort og litt mere ram så har du Maskin i mange år til. Ram har sikkert noen kompiser liggende. Eller så finner du billig på finn.no f.eks Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hiv i nytt kort og litt mere ram så har du Maskin i mange år til. Flere år fremover var å ta litt hardt i vel. i5 2500K er fortsatt en habil CPU, men den begrenser ytelse i nyere spill om man har GTX 1080 eller bedre. Spessielt på minimum fps. Men enig at skjermkort er det aller viktigste for han så klart. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Hiv i nytt kort og litt mere ram så har du Maskin i mange år til.Flere år fremover var å ta litt hardt i vel. i5 2500K er fortsatt en habil CPU, men den begrenser ytelse i nyere spill om man har GTX 1080 eller bedre. Spessielt på minimum fps. Men enig at skjermkort er det aller viktigste for han så klart.Klart svir man av en halv månedslønn på skjermjort ville det vært teit å ikke ta CPU og ja Har trådstarter overklocket noe btw? Mye gratis ytelse å hente der. Edit: haha så nå at det sto at du kjørte overlock. Endret 25. mars 2017 av Complexity Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Jepp, skrev i første innlegg at CPUen er overklokket til 4,5GHz. Takk for svar folkens. Ja, leste litt nå om at Volta er ikke før neste år, men vil en 1070/1080 være overkill for oppsettet i maskinen min nå? Tenker mest på CPUen Endret 25. mars 2017 av winmedi Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 1070 GTX med overklokk på 4,4-4,5 bør være ganske balansert. Om du kjører på 1080p skjerm, ville jeg ikke gjort mye mer enn å kjøpe nytt skjermkort. 16GB regner jeg som "minimum" i en ny PC, men jeg ville ikke puttet mer penger i maskinen din uten at du føler et behov for det. 8GB DDR3 bør du få for en 3-400 på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 (endret) Så dere mener at et 1070 vil absolutt være en solid oppgradering? Med min 2500k 4,5GHz, vil strupe litt ned på ytelsen. Har hørt prisene på 10 serien går nedover nå ettersom 1080ti kom på markedet. Men har ikke sett noe forskjell? Og hvor lenge tror dere min i5 2500k vil kunne vare fremover? Når er det på tide med en oppgradering der? Ja kjører 1080p skjerm Endret 26. mars 2017 av winmedi Lenke til kommentar
Betroz Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 GTX 1070 er en vesentlig stor oppgradering fra 670, det er sikkert. Jeg kan gå så langt å si at selv et GTX 1080 Ti er ikke overkill for 1080p gaming, om man har 144 Hz skjerm. Ja din CPU vil begrense et slikt kort, men du kan jo ta med det skjermkortet over i en oppgradert rigg senere i år eller neste år da. Kommer an på hvor mye penger du kan bruke. Lenke til kommentar
winmedi Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Har mulighet for å oppgradere skjermkortet nå? Men et 1080 på mitt system, er ikke det for bottleneck? https://www.komplett.no/product/891796/datautstyr/pc-komponenter/skjermkort/pci-express/evga-geforce-gtx-1080-ftw-gaming# Bra tilbud? Lenke til kommentar
C64C Skrevet 8. april 2017 Del Skrevet 8. april 2017 Ville gått for en 1070 til 4 lapper til det oppsettet selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå