Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Når forventes det at man skal være på jobb?

Blizzair

Anbefalte innlegg

TS er vel en fyr som havner på NAV etterhvert. ;) Jeg har lært at man skal gjøre mer enn man får betalt for, da rykker man oppover i gradene.

Cutting it short hver dag er jo ikke noe arbeidsgivere henger seg opp i, hvis de er oppegående.

Ser for meg at det ligger mer under her, men vi har bare en side av saken.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er alltid på jobb 20-30 min før, syns det er deilig og ha noen minutter og slappe av på før skiftet starter. I tillegg er det positivt både for meg og bedriften at jeg blir oppdatert i god tid om eventuelle problemer jeg burde være obs på, eller arbeidsoppgaver som er viktig og prioritere, 

Tror du tjener mer på og spille på lag, en og kverulere på at du ikke får betalt for noen få minutter 

• Liker 1
Lenke til kommentar

TS er vel en fyr som havner på NAV etterhvert. ;) Jeg har lært at man skal gjøre mer enn man får betalt for, da rykker man oppover i gradene.

Cutting it short hver dag er jo ikke noe arbeidsgivere henger seg opp i, hvis de er oppegående.

Ser for meg at det ligger mer under her, men vi har bare en side av saken.

Det er forsåvidt sant, men uheldigvis er det mange ledere som misbruker velviljen til ansatte. Jeg har også hatt for vane å møte tidlig opp for jobb og jeg har steget i gradene pga min disposisjon.

Jeg blir ofte forsinket av kunder som opptar tiden min etter endt arbeidsdag og jeg bruker mye tid hjemme på telefon, mail og tegninger. Jeg skulle allikevel ønske det ikke var slik. Jeg synes det er irriterende å måtte bruke masse tid på en søndag for å avtale møter og løsninger og jeg tar meg ofte i å vurdere å ta en jobb hvor jeg slipper ansvar og tanke og bare kan sitte med en audiobok og stable esker e.l.

Men pga ekstra innsatsen jeg gir så har jeg høyere lønn enn de andre med samme arbeidsoppgaver i min bedrift.

Det har vel og merke tatt sin tid å virkelig blitt lagt merke til.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, bedrifter er som regel mer resultatorienterte enn tids-petimetere. Å gjøre en god jobb er altså viktigere enn minuttpunktlighet eller litt underrapportering av timer. I hvert fall hos de arbeidsgiverne jeg har vært borti.

For tida sliter jeg med å få tidskabalen til å gå opp og jobber ca 10-20 minutter mindre hver dag enn jeg får betalt for, men likevel ble jeg trukket fram som dyktig ansatt nå nylig og fikk lønnsforhøyelse relatert til resultat.

Nå er sikkert punktlighet og overlapp viktigere i skiftjobber enn der jeg jobber så da vektlegger de nok annerledes enn det jeg er vant til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...