SaamB Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvor lang tid må jeg regne med at Memtest bruker på å teste ram'en min??? Fikser den eventuelle feil, eller kan ikke disse fikses? Lot den kjøre i 6 timer, før jeg ble lei og stoppet den, og da hadde den "Pass" på 11, og 187 "Errors" Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvis den feiler har du klokket for høyt hvis du har overklokket, feiler den uklokket og med standard timings og spenning er ikke minnet som det skal være. Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Har ikke klokket hverken ram eller cpu... absolutt alt står på default instillinger... men når jeg f.eks starter multimedia cpu benchmark i sisoft sandra, slår pc'n seg av og det kommer svarte-maja lyd fra speaker... Edit: Jeg skjønner at minnet ikke er som det skal være men jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse det?? Endret 3. desember 2003 av SaamB Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 men jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse det?? Du kan jo prøve å få byttet rammen ut på garanti. Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 hehe, bytte ram'en? den er kjøpt hos ps data... det å prøve å få noe gjennom på garanti der, er som å pisse i motvind! sorry, ikke meninga å være så negativ, men har en bøtte full av dårlige erfaringer med dette Lenke til kommentar
Endre Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Test den med et annet hk om du har muligheten. Hvis den feiler da også er nok ikke brikkene som de skal være, og du bør få byttet dem. Prøv forøvrig med andre lignende programmer. Merker du ustabilitet ved vanlig bruk? Lenke til kommentar
SaamB Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Har boota "et par" ganger nå, etter å ha prøvd forskjellige minne instillinger osv. Av og til, slår maskinen seg av rett etter jeg har saved 'n exited bios, og av og til ikke. Noen ganger slår maskinen seg av når velkomstmeldinga i windows dukker opp. Slår seg som regel av etter å ha startet et spill (går gjerne 0-3 minutter) og programmer som prime95, multimedia cpu benchmark i sandra er ikke mulig å kjøre uten at det stopper. får forøvrig den bææ-buu lyden etter at maskina har slått seg av... varer helt til jeg slår av psu... Eneste maskinen kjører "stabilt" på, er fsb 100 * 13 (!) og det er litt lite på en xp3000... da kunne jeg jo like gjerne sittet med den sure xp1800'n Eneste andre hovedkortet jeg har å teste med, er tatt i tordenvær, og tok livet av xp2500'en min, så jeg ofrer ikke denne.... enda tar med det som står på cpu'en, for gøy... kanskje noen kan fortelle meg noe fornuftig om den?? AXDA3000DKV402339534240061AQ2FA0339UPMW Endret 4. desember 2003 av SaamB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå