AnonymDiskusjon Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Husker bestemor, når kompisen til onkel mistet jobb og hevet arbeidsledighetstrygd, da snakket hun svært negativt om ham. Lurer på hva hun hadde ment om meg, som har navet i over 10 år. Hun er død og vet ikke noe om dette. Heldigvis er det moderne tider, og det er helt kurant å nave. Anonymous poster hash: 9c64d...f52 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Det er vel du selv som kan si hva din bestemor ville ment om det, vanskelig for andre som verken kjenner deg eller din bestemor å si noe om hva hun mener. Ellers kan du jo oppsøke noen som hevder de kan snakke med de døde for å høre om de kan få din bestemor sin mening? 4 Lenke til kommentar
Skandinav Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Er du litt "stolt" over å ha navet i 10 år? Føler du at du "lurer" systemet og melker det for hva det er? Har du helt legitime årsaker for å nave, sykdom f.eks? Svaret der vil jo gi deg et hint om du skal drite i bestemor eller skamme deg fordi hun hadde syntes at du er en slask. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Med tanke på at man betaler skatt og avgift ut av hvitøyet er det helt på sin plass med arbeidsledighetstrygd, uføretrygd og andre rettigheter som sykepenger i godt monn her i landet.Snylting er dog ikke akseptabelt. Men det er i mange tilfeller vanskelig å avgjøre hva som er hva. Når unge mennesker ikke får jobb/lønn men blir tvunget på tiltak/gjøre arbeidsoppgaver blir jeg svært frustrert. Man bør i det minste få vanlig lønn, opparbeide seg pensjonsrettigheter med mer når man gjør denne pålagte jobben. Det er ingen som lever fett på sosialstønad så argumentet faller på en måte i sammen av seg selv. I denne gruppen finnes friske folk, svært syke folk, gamle folk, narkomane og alkoholikere. Det er klart at folk med utfordringer også må få hjelp. Personlig hadde jeg ikke orket leve på sosialstønad over tid. Dette er nok for spesielt interesserte og for oss vanlige mennesker så ønsker man mer velferd og noe meningsfylt å fylle tiden med. Kjøpe seg fine biler, boliger, hus og ferier er absolutt noe å trakte etter fremfor å fremstå som lutfattig. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Husker bestemor, når kompisen til onkel mistet jobb og hevet arbeidsledighetstrygd, da snakket hun svært negativt om ham. Lurer på hva hun hadde ment om meg, som har navet i over 10 år. Hun er død og vet ikke noe om dette. Heldigvis er det moderne tider, og det er helt kurant å nave. Bestemoren din hadde ikke rett og du har ikke rett. Vi har et godt velferdssystem som sikrer at ingen går til grunne, men det skal ikke være "helt kurant". Det er ikke greit at folk har en innstilling som gjør at de ikke vil eller gidder å bidra. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Det er ikke kurant å ikke jobbe, det var mislykket sarkasme, jeg mener jo ikke at alle syns det er tipp topp. Anonymous poster hash: 9c64d...f52 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå