Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hva gjør man for å være sosial?

Anbefalte innlegg

Sosialbevissthet er sosial bevisthet, bevisthet over sin sosialisering, sosialt bevisst på hva mennesker man skal omgås og ikke omgås, hvem som er dum og hvem som er smart.

I Norge går det ikke an å sosialisere seg uten å være ekstremt forsiktig fordi det er mange som er voldelige og psykopater i samfunnet og mange som ruser seg som gjør at de kan være veldig utilregnelig.

Man kan kun stole på segselv ut i samfunnet og grunnen til at det er sånn er pga folk ruser seg på ting som gjør at de kan halusinere og bli en fare for andre.

Jeg fikk venner via sosiale medier, jeg traff folk via sosiale medier, jeg hadde en venn på besøk som tok med seg dems venner og da ble jeg venn med de så jeg formet en større vennekrets.

Sosiale aktiviteter tror jeg ikke det finnes så mye av, mye for rus avhengige sikkert men for normale mennesker er det ikke så mange tiltak utenom bar eller utested.

På ett utested kan du snakke med andre folk å møte folk, men det lureste er og snakke med folk helst på sosiale medier og gjøre dette over en lang tid og se profilbildet så du kan lese om de ser grei ut eller lese gjennom bildet hvordan de er.

Følge Med hva de gjør dag for dag eller i ukene eller i løpet av året ved å følge med på de konstant.

Man kan jo selvfølgelig få venner på butikken også men som regel er folk opptatt med sitt i en butikk, men en kan kommunisere på den måten at man kan hjelpe viss de spør om noe for eksempel, hvor er smøret, hvor er Pepsi Max, og si versegod for eksempel. Du kan se på kroppsspråket om personen må komme seg videre eller om personen vil stå og snakke med deg for eventuelt ta det til neste nivå, bli kjent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...