AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Første spørsmålet er om du faktisk ønsker å være sosial med mange og, til dels, ukjente mennesker? Om ikke, så er ikke nødvendigvis alternativet å 'sitte og sture' - du kan være sosial med en, eller noen få venner, eller kose deg i ditt eget selskap. Det er mange av oss som synes det er slitsomt å gå i selskap med mange mennesker, spesielt når man ikke kjenner de fleste av dem godt. Det er helt ok å være introvert. https://www.ted.com/talks/susan_cain_the_power_of_introverts Jeg er ekstrovert. Men jeg blir så sliten. Det har med andre ting å gjøre. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Og mislikt blir du fordi..? Kanskje fordi du gir et inntrykk av at du ikke liker andre. Som igjen har å gjøre med at du ikke liker deg selv? Ja det er nok mye i dette. Hva gjør man med det? Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Dette var en interessant diskusjon. Ska man være sosial på kommando? Jeg tenker mer at det er noe som må komme naturlig. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Det kan også være en treningssak. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Dette var en interessant diskusjon. Ska man være sosial på kommando? Jeg tenker mer at det er noe som må komme naturlig. Tror at da skjer det ingenting... men når jeg "tvinger meg selv", så blir jeg bare sliten og lei. Egentlig så liker jeg kanskje ikke mennesker engang! Men jeg tror ikke det betyr at man har det toppers i sitt eget selskap! Jeg er en tragisk person, det syns i alle fall andre. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Det kan også være en treningssak. Ja, fake at man liker andre til you make it...? Høres noe underlig ut i mine ører. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Det kan aldri bli naturlig hvis en tvinger seg selv. Kanskje derfor mange bruker alkohol for å slå seg løs. I dag er det Lørdag og da må en drikke fordi da er det sosialtid. 2 Lenke til kommentar
Corp Por Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Sosiale evner er en muskel. Bruker du den ikke så blir den dårlig. Jeg har sett flere venner bli offer for data og spill og i min mening er det noe av det verste du kan gjøre om du føler deg ensom. Tving deg selv ut og vær med andre. Jo mer du gjør dette desto mindre anstrengende vil det bli. Før du vet ordet av det vil du oppleve mestring og trivsel av å være sosial. Du må også innse at du ikke er spesiell. Du er som alle andre, og folk flest har en fasade som de projiserer utad. Facebook gir ikke et realistisk bilde av hvordan et menneske har det. Vi kjemper alle de samme kampene og det er opp til deg selv hvordan de slagene går. Sjansen for at du er så spesiell og unik at du ikke kan fungere på lik linje med "alle andre" er så liten at det bare blir dumt av meg om jeg skulle tro på det. 4 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Sosiale evner er en muskel. Bruker du den ikke så blir den dårlig. Jeg har sett flere venner bli offer for data og spill og i min mening er det noe av det verste du kan gjøre om du føler deg ensom. Tving deg selv ut og vær med andre. Jo mer du gjør dette desto mindre anstrengende vil det bli. Før du vet ordet av det vil du oppleve mestring og trivsel av å være sosial. Du må også innse at du ikke er spesiell. Du er som alle andre, og folk flest har en fasade som de projiserer utad. Facebook gir ikke et realistisk bilde av hvordan et menneske har det. Vi kjemper alle de samme kampene og det er opp til deg selv hvordan de slagene går. Sjansen for at du er så spesiell og unik at du ikke kan fungere på lik linje med "alle andre" er så liten at det bare blir dumt av meg om jeg skulle tro på det. Det er nok mye i det du sier om "trening". Jeg har vært mye alene hele livet. Aldri vært i noe forhold, fordi jeg får ikke til slik "nær" omgang med andre. Jeg klarer samtaler om jeg er "formell". Det blir mye data ja. Jeg er ikke interessert i spill, men jeg leser mye og diskuterer. Nei jeg vet Facebook ikke gir et realistisk bilde, og ja alle "kjemper kamper". Men noen er bare helt "håpløse". Jeg har snakket med noen innen psykiatrien (psykolog/psykiater), og de sier dette med at jeg er sånn "reservert" og "kald" og ikke fungerer sosialt. Har ikke noe med å være introvert å gjøre. Men kan såklart være en treningssak, hvem vet. De sier i alle fall at jeg må trene på det. Noe jeg ikke gjør... men kjennes bare håpløst ut, og jeg klarer ikke engasjere meg i slike ting som andre engasjerer seg i. Blir bare sliten og lei. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 1. Ikke alle er "skapt" for å være sosial.Jeg liker ikke å være så mye at med folk. Jobbet i over 10 år i service-yrket, så jeg vet hvordan ein prater med folk. Har nok venner som spør meg ut. Men som oftest syns jeg det er kjempe trivelig å være i min egen selskap.Har møtt 3-4 mennesker (i løpet av mitt liv) som jeg virkelig ønsker å tilbringe mesteparten av tiden min med.Det er ikke noe galt å være for deg selv. Gjør noe du liker. Studere, lese bøker, se film, trene. Nytt livet, rett og slett! 2 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 1. Ikke alle er "skapt" for å være sosial. Jeg liker ikke å være så mye at med folk. Jobbet i over 10 år i service-yrket, så jeg vet hvordan ein prater med folk. Har nok venner som spør meg ut. Men som oftest syns jeg det er kjempe trivelig å være i min egen selskap. Har møtt 3-4 mennesker (i løpet av mitt liv) som jeg virkelig ønsker å tilbringe mesteparten av tiden min med. Det er ikke noe galt å være for deg selv. Gjør noe du liker. Studere, lese bøker, se film, trene. Nytt livet, rett og slett! Neida, men jeg føler meg deprimert av å være alene hele tiden. Altså jeg liker å være for meg selv jeg og, men ikke hele tiden og hele livet. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 1. Ikke alle er "skapt" for å være sosial. Jeg liker ikke å være så mye at med folk. Jobbet i over 10 år i service-yrket, så jeg vet hvordan ein prater med folk. Har nok venner som spør meg ut. Men som oftest syns jeg det er kjempe trivelig å være i min egen selskap. Har møtt 3-4 mennesker (i løpet av mitt liv) som jeg virkelig ønsker å tilbringe mesteparten av tiden min med. Det er ikke noe galt å være for deg selv. Gjør noe du liker. Studere, lese bøker, se film, trene. Nytt livet, rett og slett! Kunne faktisk ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Jeg vet ikke hva som er grunnen, eller hva jeg vil. Jeg er forvirret. Kan hende alt jeg sier er feil. Er jeg introvert? Det vet jeg ikke. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 1. Ikke alle er "skapt" for å være sosial. Jeg liker ikke å være så mye at med folk. Jobbet i over 10 år i service-yrket, så jeg vet hvordan ein prater med folk. Har nok venner som spør meg ut. Men som oftest syns jeg det er kjempe trivelig å være i min egen selskap. Har møtt 3-4 mennesker (i løpet av mitt liv) som jeg virkelig ønsker å tilbringe mesteparten av tiden min med. Det er ikke noe galt å være for deg selv. Gjør noe du liker. Studere, lese bøker, se film, trene. Nytt livet, rett og slett! Neida, men jeg føler meg deprimert av å være alene hele tiden. Altså jeg liker å være for meg selv jeg og, men ikke hele tiden og hele livet. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Da får du lete etter folk som deler dine interesser. Det kan være på jobb, i gymmen, biblioteket, osv osv. Kanskje tinder? Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Da får du lete etter folk som deler dine interesser. Det kan være på jobb, i gymmen, biblioteket, osv osv. Kanskje tinder? Jeg er en veldig spesiell/kompleks person. Det er ingen jeg kommer overens med, og ingen forstår meg, alle tror det og det hele tiden, fordi de ikke er vant med at noen mennesker er skrudd sammen på rare måter. Ikke det at man er noe mer "avansert", jeg bare sier at ingen forstår en. Og det nytter ikke uansett hva man sier om seg selv, fordi ingen forstår, selv om de ikke er mistenksomme. Helt håpløst. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
BMWCoupeFtw Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Du må bare akseptere at det kanskje er en grunn til at du er/har blitt spesiell/kompleks. Hvorfor vet du jo selv. Så som nevnt, bør du trene ved å omgåes andre mennesker. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Du må bare akseptere at det kanskje er en grunn til at du er/har blitt spesiell/kompleks. Hvorfor vet du jo selv. Så som nevnt, bør du trene ved å omgåes andre mennesker. Ja det er vel noe med det. Hvis man skal være sosial så må man nødvendigvis være sosial. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Lenke til kommentar
aomt Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg er en veldig spesiell/kompleks person. Det er ingen jeg kommer overens med, og ingen forstår meg, alle tror det og det hele tiden, fordi de ikke er vant med at noen mennesker er skrudd sammen på rare måter. Ikke det at man er noe mer "avansert", jeg bare sier at ingen forstår en. Og det nytter ikke uansett hva man sier om seg selv, fordi ingen forstår, selv om de ikke er mistenksomme. Helt håpløst. Anonymous poster hash: c7239...8a8 Om "ingen" forstår deg, så ligger vel "feilen" ved din kommunikasjon? Prøv å være litt enklere. Utrykke deg litt anleis? Finne ein måte som vil fungere. Lenke til kommentar
heblilla Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Lurer litt på om du kan kalles en "ja, men "-person. Dr Phil sa: Det er to kategorier mennesker som er veldig vanskelige å hjelpe, nemlig paranoide som faktisk blir forfulgt, og "ja, men"-mennesker. Sistnevnte reagerer på alle forslag og råd med "ja, men" *jeg er så spesiell*, ja, men *det er så slitsomt å lytte*, ja men *jeg har ikke krefter til sånt*, ja men *jeg orker ikke å involvere meg*, osv osv. Det er alltid et men, og da kommer det aldri til noen løsning på problemet. Hva skal til for at du slutter å tenke så lite konstruktivt mon tro? En liten deltidsjobb? Lenke til kommentar
marius77 Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Lurer litt på om du kan kalles en "ja, men "-person. Dr Phil sa: Det er to kategorier mennesker som er veldig vanskelige å hjelpe, nemlig paranoide som faktisk blir forfulgt, og "ja, men"-mennesker. Sistnevnte reagerer på alle forslag og råd med "ja, men" *jeg er så spesiell*, ja, men *det er så slitsomt å lytte*, ja men *jeg har ikke krefter til sånt*, ja men *jeg orker ikke å involvere meg*, osv osv. Det er alltid et men, og da kommer det aldri til noen løsning på problemet. Hva skal til for at du slutter å tenke så lite konstruktivt mon tro? En liten deltidsjobb? ja, men jeg har jo faktisk hatt en grunn til å være paranoid da jeg HAR blitt forfulgt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå