Novice99 Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Flere og flere nettbutikker og andre typer nettsteder forlanger nå at du sender de en kopi av ditt bankkort, pass, eller førerkort som legitimasjonsbekreftelse. Bankene advarer kraftig og du kan bli gjort ansvarlig for alt økonomisk tap om du er uheldig og informasjonen blir misbrukt. Hva synes du om praksisen ? Selv hadde jeg aldri gjort det, det får holde med at betalingen blir godkjent av betalingsformidleren. Er ikke det godt nok så handler jeg annet sted. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Flere og flere nettbutikker og andre typer nettsteder forlanger nå at du sender de en kopi av ditt bankkort, pass, eller førerkort som legitimasjonsbekreftelse. Dette har jeg aldri opplevd. Hva slags nettbutikker er det som krever dette? Og hvilke "andre typer nettsteder"? Eneste gangen jeg har blitt spurt om kopi av førerkort var da jeg opprettet bruker på nabobil.no, og i dette tilfellet anså jeg det som rimelig. Lenke til kommentar
Novice99 Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 Flere og flere nettbutikker og andre typer nettsteder forlanger nå at du sender de en kopi av ditt bankkort, pass, eller førerkort som legitimasjonsbekreftelse. Dette har jeg aldri opplevd. Hva slags nettbutikker er det som krever dette? Og hvilke "andre typer nettsteder"? Eneste gangen jeg har blitt spurt om kopi av førerkort var da jeg opprettet bruker på nabobil.no, og i dette tilfellet anså jeg det som rimelig Det står om det her: http://www.dinside.no/okonomi/advarer-mot-a-sende-bilder-av-id-kort/67419746 Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Ikke vært borte i dette i forbindelse med handel, men Blizzard ville ha kopi av pass en gang da jeg skulle låse opp kontoen min for lenge siden. Løste det den gangen med å ta bilde av passet for så å sensurere persunnummeret og tallstrengen på bunn i passet. Vil nok prøve samme løsning om jeg blir spurt om det samme igjen. Føler meg ikke konfertabel med å sende bort slik personlig informasjon over nettet til "hvemsomhelst" Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Nå har nettbutikker i store deler av USA innen damp ikke noe valg enn å spørre, det er det eneste jeg har opplevd av det, nå må de bekrefte alderen din for ellers har de ikke lov til å selge det til deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå