Gå til innhold

Valg av nettbrett til under 2000, forvirrende spesifikasjoner.

Anbefalte innlegg

På tide å bytte ut LG G Pad som jeg har hatt i noen år nå. Brettet har fungert bra til mitt bruk, dog noe lag i enkelte spill.

Bruk er filmer/spotify på turer, surfing og noe spilling innimellom.

Vil helst ha størrelse 8" og det må være Android.

Det går helt i surr for meg angående spesifikasjoner. Hvilken cpu/gpu osv. Men med tanke på størrelse og pris så er disse aktuelle.

Asus ZenPad 8 Z380M

Lenovo Tab3 8 ZA18 eller ZA17

Nvidia Shield K1

Xiaomi Mi Pad 2

Noen som kan hjelpe meg litt på vei her. Noen av disse jeg bør stryke fra listen umiddelbart?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da tror jeg nok at ZenPad utgår. Må i så fall bli S8, men den er da utenfor budsjettet mitt.

Lenovo Tab3 er ikke så lett å få tak i, så da utgår denne også.

Da står det mellom Shield K1 og Mi Pad 2. Mi Pad må jeg kjøpe fra gearbest, så etter mva og gebyrer ender den på 1830,-

Blir jo helt bingo hvilken av de jeg velger. K1 til 2100 med frakt, eller Mi Pad 2 til 1830 med frakt. Må si K1 frister grunnet garanti og reklamasjon en får i Norge, men om Mi Pad er ett bedre kjøp så må jo denne også vurderes sterkt.

Lenke til kommentar

Elkjøp operer med prisgaranti uten at de annonserer for det... Sjekk ut Prisguide.no eller lignende å konfontrer en selger med det.. Så  kan du få du nettbrettet til samme pris som billigst på forhandler :) Jeg fikk Kjøpte Ipad Mini 4 for 3299,- selv om det var salgpris på godt over 4000,-

Lenke til kommentar

M3 er ikke i nærheten av å være aktuell. Koster langt mer enn hva jeg ønsker å bruke på ett nettbrett.

Koster en tusenlapp mer. Enda mindre når det kommer på tilbud. Men da får du knallbra skjerm med 2k oppløsning, lynkjapp hardware og knallbra lyd.

Under 2000kr begynner skjermene å bli lavoppløst (holdt deg til 1080p minst) og hardware slapp.

Lenke til kommentar

Om det er M3 du tenker på så er laveste pris 3000 kroner, altså 1000 kroner over mitt budsjett om dermed uaktuell.

Jeg har som sagt klart meg strålende med LG G Pad V480 med unntak av at enkelte spill som barna ønsker å spille lagger så mye at det rett og slett ikke er mulig å spille.

Så jeg er ikke så kravstor. Ønsker rett og slett en oppgradering av V480. Sånn sett tror jeg at Zenpad vil være en bra oppgradering, tross for at brettet ikke er spesielt bra sammenlignet med andre. På en annen side er prisforskjellen opp til K1 og Mi Pad 2 så liten at jeg holder en knapp på en av disse.

Lenke til kommentar

Mi pad 2 er en god kandidat. Dog litt lite Ram og intel prosessorn har en tendens til å stoppe å tenke seg om ganske ofte (les reviews)

Og skal du ha den må du vel bestille med gratis frakt for å komme under 2000? Nermer seg vel det når mva er slengt på. Litt skummelt å sende noe sånt med gratia frakt fra kina :p

Har selv en Asus Zenpad M3 som jeg er meget fornøyd med, men den ligger vel på det dobbelte av ditt budsjett.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

M3 er ikke i nærheten av å være aktuell. Koster langt mer enn hva jeg ønsker å bruke på ett nettbrett.

Koster en tusenlapp mer. Enda mindre når det kommer på tilbud. Men da får du knallbra skjerm med 2k oppløsning, lynkjapp hardware og knallbra lyd.

Under 2000kr begynner skjermene å bli lavoppløst (holdt deg til 1080p minst) og hardware slapp.

Nå viser prisjakt at M3 har 3000 som laveste pris de siste 6 månedene. Tydeligvis et brett som ikke kommer på tilbud spesielt ofte. Jeg er enkelt og greit ikke interessert i å bruke 3000 kroner på et nettbrett som brukes en sjelden gang til å se film, lese aviser, surfing eller spilling en sjelden gang. Så lenge brettet jeg kjøper er bedre enn V480 som jeg hadde så er det mer enn godt nok til mitt bruk.

Lenke til kommentar

Mi pad 2 er en god kandidat. Dog litt lite Ram og intel prosessorn har en tendens til å stoppe å tenke seg om ganske ofte (les reviews)

Og skal du ha den må du vel bestille med gratis frakt for å komme under 2000? Nermer seg vel det når mva er slengt på. Litt skummelt å sende noe sånt med gratia frakt fra kina :p

Har selv en Asus Zenpad M3 som jeg er meget fornøyd med, men den ligger vel på det dobbelte av ditt budsjett.

1830 koster Mi Pad 2 ferdig levert. Gearbest har jeg god erfaring med fra tidligere, så er ikke veldig bekymret med å bestille hos dem. Eneste er jo at det er litt enklere om noen går gale om en har en norsk forhandler å forholde seg til.

Lenke til kommentar

:-

Nå viser prisjakt at M3 har 3000 som laveste pris de siste 6 månedene. Tydeligvis et brett som ikke kommer på tilbud spesielt ofte. Jeg er enkelt og greit ikke interessert i å bruke 3000 kroner på et nettbrett som brukes en sjelden gang til å se film, lese aviser, surfing eller spilling en sjelden gang. Så lenge brettet jeg kjøper er bedre enn V480 som jeg hadde så er det mer enn godt nok til mitt bruk.

nå kom vel M3 for 6 måneder siden, og de andre brettene du ser på kom for en 2 år siden.

Ville virkelig vurdert hva man får for pengene her..

Mi pad 2 støtter vel heller ikke minnekort så på 16Gb version får man ikke mye å rutte med om du skal lagre video og slikt på den. Men den har en meget god skjerm.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Vi har zenpad via jobb.

Dette er noe dritt jeg aldri hadde kjøpt privat.

Sykelig irriterende at zenpad krever at man må installere deres bullshit software på pcn for å overføre.

Av/på knappen er dårlig designet og er vond å bruke.

Bluetooth "protokollen" er ikke retroaktiv eller hva det nå heter slik at det er flere enheter jeg ikke kan pare det med.

Hvis du skal ha noe bullshit som skal være så spesielt at det bare er halvveis kompatibelt med resten av verden kan du like godt kaste bort pengene ved å kjøpe noe fra apple.

Lenke til kommentar

http://www.gsmarena.com/compare.php3?idPhone1=7832&idPhone2=8315

Nyere, dobbelt så mye ram, bedre skjerm, fingeravtrykksleser, dobbelt så mange prosessorkjerner, bedre kamera og støtter AC Wi-Fi.

Det er verdt en tusenlapp i mine øyne men det må du jo avgjøre selv.

Den er forøvrig mindre og, til tross for større skjerm. Holder den fint i en hånd.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Det blir en avveining av hva man trenger. Det er alltid fristende med bedre specs, men av de du lister er det kun AC jeg savner, og jeg savner det ikke særlig. Men ja, den burde vært der.

Min erfaring er at ytelsen er upåklagelig, enten det gjelder generell bruk, spilling av lokale spill, Geforce NOW eller Gamestream. Mitt hovedbruk er spilling og film på reise, og der har jeg ingen innvendinger. Jeg liker at det er stock Android og at Nvidia følger opp med oppdateringer, sist til Nougat. Hvordan er alternativet der?

Endret av WonderStivi
Lenke til kommentar

Nougat er på tur til M3, men veien videre derifra vet man aldri. Sånsett er nok shield litt bedre da det sannsynligvis er mere utvikling av Custom ROM til den. Om man skulle være intressert i slikt.

Mitt gamle nettbrett (asus tf300) stoppa vel offisielt på Android 4.2, men jeg har kjørt Android 7 på det helt siden Android 7 ble sluppet og det forunder meg ikke om Android 8 og kommer.

Men klart hardware henger ikke lenger med i svingene der. Fortsatt morsomt å leke litt med det.

Lenke til kommentar

Da meldte deg seg en ny kandidat. Amazon Fire HD 8. Kommer på 1493 ferdig levert med avgifter.

Noen som kan si kjapt hvor på listen denne ender sammenlignet med M3 og K1? Det er jo billigere enn K1, og halv pris av M3. Ser det kommer uten Google sine apper, men burde vel ikke være noe stort problem å  sideloade google play.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...