xClaymanx Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Hei Har vært i kontakt med Altibox for å få port forwarding til å fungere. Portene er korrekt forwardet, men datatrafikken vil ikke gå igjennom. Endte opp med at jeg flyttet serveren til en annen lokasjon, og med litt mer profesjonelt utstyr og samme metodikk gikk dette rett igjennom slik det skal være. Altibox sier at de ikke blokkerer noe, men den eneste løsningen de kommer frem med er at jeg skal kjøpe en egen router for formålet og sette altibox ustyret i bridge. Sier ikke de da på en "pen" måte at det er noe galt med utstyret deres? Jeg hadde da ingen intensjon å bytte ut dette med annet utstyr i utgangspunktet, men må man så må man. Noen andre som har erfaring med forwarding på altibox utstyr? Samme router som avbildet her: https://www.altibox.no/privat/bredband/fmg/ Lenke til kommentar
Tandamram Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Funksjonaliteten i standardrouteren til Altibox er håpløs. Kjøp en skikkelig router og sett Altibox i bridge mode. Ferdig. 1 Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 At funksjonaliteten er langt under par er vel greit nok i seg selv, men basic forwarding burde da ikke være for mye forlangt. Håpløst.. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Spørsmålet her er vel hvordan det er gjort. Bilde® hadde kanskje vært fint... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 Som sagt så er det ikke noe galt med forwardingen hverken på maskinen eller på router. Det fungerer smertefritt der serveren er lokalisert nå. Og metodikken er jo den samme. Og der var med min forrige ISP før jeg flyttet og fikk fiber, så noe merksnodig er det med Altibox sitt utstyr. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Har du tatt strømmen på HS etter at du har lagt inn forwardinga? Regner med du har en tjeneste som er aktiv og lytter på porten? ? Lenke til kommentar
covah Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Har forwarda masse på Altibox routeren min før jeg satt den i bridge. Funka helt fint det. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 26. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 26. mars 2017 Har ikke tatt strømmen på den etter jeg utførte forwardingen. Høres jo mer eller mindre patetisk ut om dette må utføres for at instillingene skal tre i kraft. Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Måtte det tidligere visstnok... Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2017 Om det er tilfelle så må jeg isåfall fysisk restarte den da det er ingen reboot alternativ i innloggingen Lenke til kommentar
ChrisCo Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 (endret) Ja, du må ta strømmen på den... Men hvorfor bruker du den i utgangspunktet (som router)?????? Endret 27. mars 2017 av ChrisCo Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 27. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2017 Igjen håpløst.Nei, man skulle tro at dagens fiberroutere var noe bedre enn ADSL routerene for 10 år siden men akk nei.. Blir vel å kjøpe en linksys WRT1900 eller noe slikt da.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå