Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Telenor og kundeservice generelt


Anbefalte innlegg

Noen andre som har opplevd at Telenor oppfører seg arrogant og lite kundevennlig? Skal få ADSL her i huset (har ICE mobilt bredbånd nå) men det har snart gått en måned og det virker enda ikke. Mailer att og fram men bare oppfordringer om å ringe en teletorgtjeneste de har 815 ettellerannet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Life hack om du har Telenor:

  • Ringe fra utlandet?

    Bredbånd/Hjemmetelefoni: +47 223 05000 

    Mobil/Mobilt bredbånd: +47 915 09000

Om jeg forstår det riktig er det gratis eller lokaltakst å ringe dem på disse numrene. Tidligere ble de sperret, så du MÅTTE ringe dem på femsifret teletorg-nummer, men denne sperren har opphørt.

Jeg er ikke helt sikker, men håper andre kan bekrefte/avkrefte.

 

Jeg kan også bekrefte at Telenor generellt er ganske arrogante. Hvorfor bytter du til dem?

ADSL er utdatert. Vurdert fiber? Vurdert Telia mobilt bredbånd?

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva du skal med ADSL fra Telenor. Bor du så langt ute på vidda at ingen selskaper tilbyr fiber?

Har Telia 3G- eller 4G-dekning der?

Hvorfor forlater du ICE?

 

Om du ønsker skikkelig bra fiber-bredbånd, kan du jo kontakte Altibox og spørre om å kable din adresse.

 

Jeg kjenner ingen detaljer fra saken din, men om du bestillte via nett eller telefon kan du ha angrefrist...?

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Om datakvotene er tilstrekkelige for ditt behov, kan trådløst være minst like bra som ADSL.

 

Telia har hundre ganger bedre support en Telenor, blant annet gratis chat med support i nettleseren.

Og jeg opplever dem som hyggeligere også. Mindre kranglete og påståelige. Mer hjelpsomme.

 

Tips:

Om du bestiller Telia, spør om å få det billigere enn de oppgitte prisene. Det klarer de, mot 12 måneders bindingstid.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar

Funker ikke internett i det hele tatt? Om de henviser til betalt support, er det fordi de mener årsaken til at det ikke fungerer ligger hjemme hos deg, og ikke i nettet sitt. Bestilte du folk til å koble opp hjemme hos deg, eller ville du kable selv? Regner med det siste er tilfellet, ettersom montøren eventuelt skulle teste at internet fungerer. Da regner jeg igrunn med at det er feil på kabling el. hjemme hos deg. Pass på at det er DSL-kontakten på modemet ditt du bruker, og ikke WAN el. Bruk også splitteren mellom telefon-kontakten og modemet. Trodde uansett du fikk med verdikode for gratis samtale med betalt support?

Lenke til kommentar

Funker ikke internett i det hele tatt? Om de henviser til betalt support, er det fordi de mener årsaken til at det ikke fungerer ligger hjemme hos deg, og ikke i nettet sitt. Bestilte du folk til å koble opp hjemme hos deg, eller ville du kable selv? Regner med det siste er tilfellet, ettersom montøren eventuelt skulle teste at internet fungerer. Da regner jeg igrunn med at det er feil på kabling el. hjemme hos deg. Pass på at det er DSL-kontakten på modemet ditt du bruker, og ikke WAN el. Bruk også splitteren mellom telefon-kontakten og modemet. Trodde uansett du fikk med verdikode for gratis samtale med betalt support?

 

Det var vært montert sånt før her i huset, men det var vel gode gamle skrapelyd internett med piping og den greia der. Kan ikke forstå at det ikke skulle virke.

Det verste er at de lyver og sier de har prøvd å ta kontakt, både på telefon og vært på døra her. Det har de ikke. Jeg vet ikke hvilket firma de bruker som montør. Det virker veldig useriøst.

Lenke til kommentar

Har du sjekka hvilket nr. De forsøkte å ringe deg på? Om det skulle komme montør kan du ta kontakt med montørselskapet selv. Om en ansatt der har gitt beskjed til Telenor om at han har forsøkt ta kontakt med deg, når det ikke stemmer, har neppe der noen måte å sjekke det på. Det var vel mer med den personen som lyver å gjøre en selskapa?

 

Hvis det er gamle ledninger kan det jo være isolasjonen har sprukket opp en plass slik at kobberet ofrer. Eller kan være noen har klipt de av en annen plass i huset ifbm. oppussing

Lenke til kommentar

Jeg er fornöyd med det lille jeg har hatt med å gjöre med Telenor kundeservice. Jeg hadde noen spörsmål angående det nye mobilabonnementet jeg bestilte og brukte direktemeldingene over Facebook. Fikk kjappe svar tilbake med en hyggelig tone. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...