Baardsen Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Noen andre som har opplevd at Telenor oppfører seg arrogant og lite kundevennlig? Skal få ADSL her i huset (har ICE mobilt bredbånd nå) men det har snart gått en måned og det virker enda ikke. Mailer att og fram men bare oppfordringer om å ringe en teletorgtjeneste de har 815 ettellerannet. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Life hack om du har Telenor: Ringe fra utlandet? Bredbånd/Hjemmetelefoni: +47 223 05000 Mobil/Mobilt bredbånd: +47 915 09000 Om jeg forstår det riktig er det gratis eller lokaltakst å ringe dem på disse numrene. Tidligere ble de sperret, så du MÅTTE ringe dem på femsifret teletorg-nummer, men denne sperren har opphørt. Jeg er ikke helt sikker, men håper andre kan bekrefte/avkrefte. Jeg kan også bekrefte at Telenor generellt er ganske arrogante. Hvorfor bytter du til dem? ADSL er utdatert. Vurdert fiber? Vurdert Telia mobilt bredbånd? Endret 24. mars 2017 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 Kan en bare returnere hele boksen til de uten noen begrunnelse tro? Har ikke skrevet under på noen kontrakt. Fristelsen er stor. Får bare bestille fra en av de andre operatørene. Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Jeg skjønner ikke hva du skal med ADSL fra Telenor. Bor du så langt ute på vidda at ingen selskaper tilbyr fiber? Har Telia 3G- eller 4G-dekning der? Hvorfor forlater du ICE? Om du ønsker skikkelig bra fiber-bredbånd, kan du jo kontakte Altibox og spørre om å kable din adresse. Jeg kjenner ingen detaljer fra saken din, men om du bestillte via nett eller telefon kan du ha angrefrist...? Endret 24. mars 2017 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) i gata nedenfor her, ca 100 meter kan en få fiber. Men ikke her desverre. Hatt ICE noen år nå men er misfornøyd, det slutter å virke og for dyrt og har datamengdebegrensning. Endret 24. mars 2017 av Baardsen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Hvordan er Telia-dekningen hos deg? https://nettbutikk.telia.no/mobilt-bredband Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Hvordan er Telia-dekningen hos deg? https://nettbutikk.telia.no/mobilt-bredband Det er vel full pupp og dekning her jeg bor. Bare 1 km fra Arendal sentrum og ser rett over på en diger telemast. Har flere 4g routere, 1 fra Netcom (Telia) og en fra ICE (den siste "smarte modellen") og det er full fres på signal på begge. Endret 24. mars 2017 av Baardsen Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Om datakvotene er tilstrekkelige for ditt behov, kan trådløst være minst like bra som ADSL. Telia har hundre ganger bedre support en Telenor, blant annet gratis chat med support i nettleseren. Og jeg opplever dem som hyggeligere også. Mindre kranglete og påståelige. Mer hjelpsomme. Tips: Om du bestiller Telia, spør om å få det billigere enn de oppgitte prisene. Det klarer de, mot 12 måneders bindingstid. Endret 24. mars 2017 av Mannen med ljåen Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 24. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 24. mars 2017 Om datakvotene er tilstrekkelige for ditt behov, kan trådløst være minst like bra som ADSL. 100 GB som er maks. Og når du har unger som streamer Netflix og alle de andre tjenestene så brennes det fort av :-p Lenke til kommentar
Mannen med ljåen Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Telia tilbyr 200 GB også, om du opplever at 100 GB er for lite. Om du synes den oppgitte prisene er for dyr, kontakter du dem på telefon eller chat og spør om rabatt. Kan hende du får det. Oppmerksomme kunder får mye bedre tilbud enn saueflokken! ? Endret 24. mars 2017 av Mannen med ljåen 1 Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Funker ikke internett i det hele tatt? Om de henviser til betalt support, er det fordi de mener årsaken til at det ikke fungerer ligger hjemme hos deg, og ikke i nettet sitt. Bestilte du folk til å koble opp hjemme hos deg, eller ville du kable selv? Regner med det siste er tilfellet, ettersom montøren eventuelt skulle teste at internet fungerer. Da regner jeg igrunn med at det er feil på kabling el. hjemme hos deg. Pass på at det er DSL-kontakten på modemet ditt du bruker, og ikke WAN el. Bruk også splitteren mellom telefon-kontakten og modemet. Trodde uansett du fikk med verdikode for gratis samtale med betalt support? Lenke til kommentar
Baardsen Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Funker ikke internett i det hele tatt? Om de henviser til betalt support, er det fordi de mener årsaken til at det ikke fungerer ligger hjemme hos deg, og ikke i nettet sitt. Bestilte du folk til å koble opp hjemme hos deg, eller ville du kable selv? Regner med det siste er tilfellet, ettersom montøren eventuelt skulle teste at internet fungerer. Da regner jeg igrunn med at det er feil på kabling el. hjemme hos deg. Pass på at det er DSL-kontakten på modemet ditt du bruker, og ikke WAN el. Bruk også splitteren mellom telefon-kontakten og modemet. Trodde uansett du fikk med verdikode for gratis samtale med betalt support? Det var vært montert sånt før her i huset, men det var vel gode gamle skrapelyd internett med piping og den greia der. Kan ikke forstå at det ikke skulle virke. Det verste er at de lyver og sier de har prøvd å ta kontakt, både på telefon og vært på døra her. Det har de ikke. Jeg vet ikke hvilket firma de bruker som montør. Det virker veldig useriøst. Lenke til kommentar
Jokkmokk med sokk Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Har du sjekka hvilket nr. De forsøkte å ringe deg på? Om det skulle komme montør kan du ta kontakt med montørselskapet selv. Om en ansatt der har gitt beskjed til Telenor om at han har forsøkt ta kontakt med deg, når det ikke stemmer, har neppe der noen måte å sjekke det på. Det var vel mer med den personen som lyver å gjøre en selskapa? Hvis det er gamle ledninger kan det jo være isolasjonen har sprukket opp en plass slik at kobberet ofrer. Eller kan være noen har klipt de av en annen plass i huset ifbm. oppussing Lenke til kommentar
Stimann Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Jeg er fornöyd med det lille jeg har hatt med å gjöre med Telenor kundeservice. Jeg hadde noen spörsmål angående det nye mobilabonnementet jeg bestilte og brukte direktemeldingene over Facebook. Fikk kjappe svar tilbake med en hyggelig tone. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå