Kristoffer Møllevik Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 GX800 er heldigvis brukbart til mer enn bare selfier.TEST: Panasonic Lumix GX800 Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Grei gjennomgang av en "liten" sak, det der! Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 .... og i mellomtiden fortsetter mobiltelefonene sakte men sikkert å spikre sammen kisten for kompaktkameraene. Greit at DSLR har en helt spesifikk nisje som den kommer nok aldri til gi fra seg, men mobilkameraene er en utrydningstruet art. Derav diverse påfunn slik som "retro"-design på kompaktkameraene som er intet annet enn en desperat nødskrik til kundene som kan tenke seg noe sånt. Lenke til kommentar
smort1 Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) .... men mobilkameraene er en utrydningstruet art. ...skal vel kanskje være at kompaktkameraene er en utrydningstruet art ....? PS! Det testede kamera er forøvrig ikke et kompaktkamera... Endret 24. mars 2017 av smort1 3 Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Det testede kamera er forøvrig ikke et kompaktkamera... Det er nok der hemskoen ligger angående små kpmpakte speilløse kameraer, mange tar disse for å være i samme klasse som en "simpelt" kompaktkamera. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Betjeningsmessig havner ofte slike kamera i samme gruppe som kompaktkameraene. De fleste kjøperne skifter aldri objektiv og kameraene holdes på samme måte som kompaktkamera, på strake armer siden det mangler søker. Det er stor sjans for at folk som er over middels interessert har søker som minstekrav og dermed velger noe annet. Dette er et kamera myntet på de som er vant til de utrydningstruede kompaktkameraene. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 .... men mobilkameraene er en utrydningstruet art....skal vel kanskje være at kompaktkameraene er en utrydningstruet art ....? PS! Det testede kamera er forøvrig ikke et kompaktkamera... Kanskje noe lettere form for dysleksi på gang her... ja, du har helt rett Lenke til kommentar
genser Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Lite og lite fru blom. Jeg skulle ønske det kom en verdig arvtager til min over 3 år gamle Panasonic GM1, og en verdig arvtager bør være mindre. Ikke større. http://j.mp/2nwp5mN Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. april 2017 Del Skrevet 2. april 2017 Trenger ikke å være mindre, men jeg liker veldig godt mitt gm1 og ønsker også en arvtaker. AtW Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Lurer veldig på dette selv. Sitter på en aldrende speilrefleks og ser etter noe mer kompakt, og dette virker egentlig som det åpenbare valget. Spørsmålet er vel om det ikke er like greit å bare kjøpe en GM1, som nå går for ca. 3k, altså halve prisen. Bortsett fra skuddtakt og 4k-video, er det noe vil savnes her? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 10. mai 2017 Del Skrevet 10. mai 2017 Lurer veldig på dette selv. Sitter på en aldrende speilrefleks og ser etter noe mer kompakt, og dette virker egentlig som det åpenbare valget. Spørsmålet er vel om det ikke er like greit å bare kjøpe en GM1, som nå går for ca. 3k, altså halve prisen. Bortsett fra skuddtakt og 4k-video, er det noe vil savnes her? GM1 er et kamera som satser "alt" på å være lite, så det er greit å vurdere om det er det du ønsker deg. Jeg har det som mitt andre hus, det er et fantastisk kamera når du trenger noe lite, men det kommer ikke uten kompromiss. AtW Lenke til kommentar
Okapi Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Lurer veldig på dette selv. Sitter på en aldrende speilrefleks og ser etter noe mer kompakt, og dette virker egentlig som det åpenbare valget. Spørsmålet er vel om det ikke er like greit å bare kjøpe en GM1, som nå går for ca. 3k, altså halve prisen. Bortsett fra skuddtakt og 4k-video, er det noe vil savnes her? GM1 er et kamera som satser "alt" på å være lite, så det er greit å vurdere om det er det du ønsker deg. Jeg har det som mitt andre hus, det er et fantastisk kamera når du trenger noe lite, men det kommer ikke uten kompromiss. AtW Jeg lurer litt på det. Per i dag har jeg et Canon S90 som brukes mye (gir fortsatt bedre bilder enn iPhone 7, på tross av å være et semibillig kamera fra 2010), og et 650D, som pga. størrelsen ser ganske lite bruk, bortsett fra til makrogreier hjemme. Reiser stort sett med håndbagasje, og et kamera som tar 1/10 av vektbudsjettet er ganske upraktisk. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 11. mai 2017 Del Skrevet 11. mai 2017 Det eneste jeg savner på GM1 er kontrollhjulet som finnes på GM5 og fleste andre panasonic hus. Også G800 mangler dette hjulet. Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. juli 2017 Del Skrevet 11. juli 2017 Forøvrig så er objektivet av en type som felles inn i kameraet, faktisk så viser det ene bildet hvor 2 streker møtes til høyre for brennvidden den posisjonen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg