Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Slå sammen flere linjer

Anbefalte innlegg

Her i bygda har vi ikke fått fiber. Det jeg lurer på om en kan ta 2 linjer (abbonemet) og sette de sammen slik at en får dobbel hastighet. Dette da de leverer så tregt nett. Hvis det er mulig, Hva trenger en event. av ruter og annet utstyr for å få det til å virke. Det er Telenor jeg tenker på her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prøvde å lese litt om dette men det er sannelig kompliserte greier. https://no.wikipedia.org/wiki/Digital_subscriber_line

Det er mange slags DSL'er og det jeg kunne finne ut bl.a er at avstanden fra Noden til huset er avgjørende.

Dette er tjenester som involverer ISP.

Ja man kan kjøpe SHDSL som er satt sammen av fler fysiske kobbertråder - men det er dyrt og jeg har ikke sett noen som selger SHDSL til private på noen år. Selges fortsatt til bedrifter, og man kan faktisk få hele 20/20 Mbit over det i dag med riktig utstyr og linje-avstander.

Til TS:

Skal du slå sammen linjer for å øke en singel TCP/UDP stream så involverer det utstyr i begge ender av linjen. Jeg har sett noen produkter (i USA) som selger en slik tjeneste, men den fungerer neppe bra i Norge ettersom serverene dems antagelig kun står i USA. Du kan jo høre med levrandøren din om de kan tilby deg SHDSL - det er nok det enkleste.

Denne vidoen forklarer det ganske bra:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...