AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Nå bruker jeg denne, men har hørt at disse som man kjøper i matbutikken ikke er de beste. Hva anbefaler folk, som kanskje ikke er altfor femi (mann med tørre lepper) og ikke for dyrt? Anonymous poster hash: 24fa9...0a2 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 https://www.vita.no/savex-krukke-spf-6 1 Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Takk for forslaget. Jeg får evt se om noen har noe negativt å si om den. Anonymous poster hash: 24fa9...0a2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Hold deg for all del unna Nivea sine produkter. Dette gjelder alt. Jeg anbefaler sterkt denne: https://www.apotek1.no/produkter/dermica-sensitiv-leppepomade-38g-812213p Jeg tørr å påstå at det er den beste leppepomaden jeg har brukt - og jeg har prøvd mye forskjellig. 1 Lenke til kommentar
Krozmar Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Vaselin... Beste produktet man får, leppene tørker ut på grunn av tørr luft.. Jeg bruker iallefall det, er ikke ment for å fukte leppene, men forhindrer de å tørke ut i ett miljø hvor det er lite luftfuktighet... 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Er ikke petroleumsprodukter verstingene til slik bruk? Slikt puster jo ikke særlig bra igjennom. En får vel høre med damene, som kanskje har utsatt seg for et og annet silikonbasert make-up produkt. Endret 24. mars 2017 av G 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Jo, du sier noe der G. På den ene siden vil petrolatumprodukter skape en barriere slik at huden får reparert seg selv, men samtidig slippes ikke fuktighet inn som trengs på bl.a. tørre lepper. Et alternativ til leppomade uten petrolatum er denne: https://www.apotek1.no/produkter/ren-vita-mineral-leppepomade-15ml-852334p Såklart en del dyrere. Hvorvidt det er skadelig er vanskelig å si, da vaselin er også et petroleumsprodukt. All petroleumsprodukter som selges over disk går gjennom meget strenge kontroller, så jeg velger å tro produktene er meget safe og reparerende selv om. Endret 24. mars 2017 av Lami 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Avene er veldig god, spesielt den som lukter og smaker vanilje <3 Eos er også veldig god, merker ikke noe til tørre lepper med dem heller.Ville ikke brukt vaselin så mye, men denne er er kjempegod også: https://www.vita.no/rosebud-strawberryKjøpte en billig blueberry muffin leppomade for en stund siden med lillesøs også, den er så god på lukt og kvalitet <3Vil anbefale folk å kjøpe en to-tre stk som de syns er veldig digg og ha en hjemme og en i jakkelomma klar til bruk, helst av forskjellige merker (bare fordi det er lett å gå lei, og med variasjon så er du mer tilbøyelig til å ta det på bare fordi det lukter/smaker så godt. det virker forhindrende).Er ikke så glad i sminke, men jeg har aldri nok god leppomade. 1 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 https://www.vita.no/merker/bulldog/bulldog-original-lip-balm Jeg kan generelt anbefale produktene i Bulldogg-serien. De gjør underverker for meg, og hvis du bryr deg om det slipper du å gå rundt og lukte lavendel og fiol eller noe annet femi. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 EOS er det siste du vil smøre leppene dine med. Den inneholder phenol som er skadelig kjemikalie, og kan få konsekvenser ved bruk daglig. Styr unna. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Vil anbefale folk å kjøpe en to-tre stk som de syns er veldig digg og ha en hjemme og en i jakkelomma klar til bruk, helst av forskjellige merker (bare fordi det er lett å gå lei, og med variasjon så er du mer tilbøyelig til å ta det på bare fordi det lukter/smaker så godt. det virker forhindrende). Er ikke så glad i sminke, men jeg har aldri nok god leppomade. Et greit råd for de som vil la seg avhengighetsgjøre Jeg har ganske ok lepper, men vinterstid så sliter vi alle. Som regel så kommer jeg meg gjennom vinteren uten å bruke noe "beskyttelse" på leppene. Men, selvsagt, dersom jeg hadde en underliggende sykdom eller svekket immunforsvar, så er jeg ikke i mot bruk av leppepomade. Jeg har kjøpt solfaktorbeskyttelse for lepper likevel, men det er sjelden jeg tyr til den. Jeg er også redd at dersom jeg begynner med leppebeskyttelse, så blir jeg avhengig av å hele tiden føle at jeg må smøre meg Men, sånn til kjønnsdiskusjonen, så tenker jeg som så at det er jo blitt veldig inn at mannfolk har noe på leppene de også. Spesiellt om de står foran kamera. Husker jeg myste litt på en asiatisk TV-serie, og der var helten i filmen full av en nøytral leppestift tror jeg det var. Også øyemake-up blir mer og mer brukt av hannkjønnet Interessant det du nevnte om Phenol: https://en.wikipedia.org/wiki/Phenol#Second_World_War Endret 24. mars 2017 av G 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Er ingen galt med å ville ha myke, velsmakende lepper. Du må aldri noe som helst, men det hjelper å ta på, som hudkrem. Er helt fint uten til huden din blir utsatt for for mye vind. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Leste for mange år siden at leppe-produkter gjør en avhengig Når en først starter å bruke de så må en fortsette, så jeg har valgt å ikke bruke de og har svært sjeldent problemer med leppene og tørr leppe er som regel forvarsel på at en drikker for lite (for meg ihvertfall) 1 Lenke til kommentar
Anderspr0 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hør med legen for langslaget i ski Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 snip Ja hold deg unna Nivea som noen sier. Du kan jo prøve god gammel vaselin. Ellers kan du slå på stortrommen og prøve denne: https://pl.vitazita.com/en/buy/sano-calendula-balsam/ 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Hør med legen for langslaget i ski Som ikke-idrettsutøver så har det ingenting å si hva du bruker 1 Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Leste for mange år siden at leppe-produkter gjør en avhengig Når en først starter å bruke de så må en fortsette, så jeg har valgt å ikke bruke de og har svært sjeldent problemer med leppene og tørr leppe er som regel forvarsel på at en drikker for lite (for meg ihvertfall) Det spørs på produktene. Bruker du 15 kr på lypsyl kan du ikke forvente så mye av den heller, dessverre, og lypsyl tørker faktisk ut leppe dine over tid, ikke opplevd med andre merker. 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Er ingen galt med å ville ha myke, velsmakende lepper. Du må aldri noe som helst, men det hjelper å ta på, som hudkrem. Er helt fint uten til huden din blir utsatt for for mye vind. Jeg bruker ikke ansiktskrem i det daglige heller, men har nok behov for det innimellom. Barberhøvel og skum gjør gjerne den tynneste ansiktshuden litt tørr. Så jeg har også funnet ut at en tynn ansiktskrem fungerer kjempefint som mykgjørelse også på leppene. Men, jeg er har ikke avhengighetsbundet meg til noe som helst av denne kategori produkter. Lenke til kommentar
G Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Leste for mange år siden at leppe-produkter gjør en avhengig Når en først starter å bruke de så må en fortsette, så jeg har valgt å ikke bruke de og har svært sjeldent problemer med leppene og tørr leppe er som regel forvarsel på at en drikker for lite (for meg ihvertfall) Det spørs på produktene. Bruker du 15 kr på lypsyl kan du ikke forvente så mye av den heller, dessverre, og lypsyl tørker faktisk ut leppe dine over tid, ikke opplevd med andre merker. Man kunne sikkert kommet enda rimeligere unna, om man høstet noe slags fettholdig i fra naturen på egenhånd Det ville sikkert hjulpet bedre enn dårlige leppeprodukter ihvertfall, uten at jeg har erfaringsgrunnlag for å ikke anbefale det ene med det andre. Slakte noe? Ut og plukke noen planter? Eksperimentere med noe billige matprodukter man får på butikken? Om det er for oljete, så kan en kanskje spør seg for hvordan man gjør produkter mer utspedd (altså hva man må spe med)? Endret 25. mars 2017 av G Lenke til kommentar
BuffyAnneSummers Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Er ingen galt med å ville ha myke, velsmakende lepper. Du må aldri noe som helst, men det hjelper å ta på, som hudkrem. Er helt fint uten til huden din blir utsatt for for mye vind. Jeg bruker ikke ansiktskrem i det daglige heller, men har nok behov for det innimellom. Barberhøvel og skum gjør gjerne den tynneste ansiktshuden litt tørr. Så jeg har også funnet ut at en tynn ansiktskrem fungerer kjempefint som mykgjørelse også på leppene. Men, jeg er har ikke avhengighetsbundet meg til noe som helst av denne kategori produkter. Ville ikke anbefalt å ta krem på leppene da huden på leppene dine ikke er helt lik huden på resten av kroppen din. Det er helt sikkert OK å bruke f.eks solkrem for kropp i ansiktet også, men huden i ansiktet ditt er tynnere og mer utsatt for sol og trenger mer pleie og høyere faktor. Også æsj, krem på leppene? Høres ikke direkte digg ut, må være på linje med lipgloss når det gjelder hår som fester seg til leppene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå