Strato Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Hei, trenger litt hjelp til å feilsøke 15A sikringen min. Har en Honda CB500 1997. På sikringsboksen står det følgende: 15A Meter, Tail Horn: Turn Stop Position Indicater Slik har jeg feilsøkt: Jeg har sjekket ledninger til alle blinklys og etterisolert disse godt. Har ikke funnet noen skader. Med sykkelen på har og ny sikring har jeg testet blinklys, bremselys, horn, speedometerlys og ruset motoren (i fri). Alt fungerer helt fint. Jeg klarer ikke å fremprovosere problemet uansett hvor hvor mye jeg trykker på samtidig. Horn, blinklys og bremselys samtidig fungerer helt fint. Jeg setter meg så på sykkelen for en test tur. Jeg setter sykkelen i første gir, alt fint. Jeg slipper bremsen, alt fint. Jeg slipper ut clutch og begynner å trille. Boom, etter 0,5 meter ryker sikringen. Dette klarer jeg å fremprovosere gang på gang. Sikringen ryker hver gang sykkelen begynner å rulle. Noen som har peiling? En kompis sier det kan være volt regulatoren, men jeg vil helst ikke kjøpe ny uten å være sikker på hva som er galt. OBS: Jeg har ikke god peiling på elektro og relatert fagspråk. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Kan det være speedometeret eller instrumentpanelet? Kan du koble de fra og teste uten? Du kan jo også prøve å rulle ned en bakke med motoren av men tenninga på og se om sikringen ryker. Gjør den det så kan du utelukke dynamo og regulator. Endret 23. mars 2017 av sedsberg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå