Abigor Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Les saken om at alle mulige hodeplagg plagg er tillatt på et sykehjem med religion som unnskyldning: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sykehjem-tapte-hijab-sak/a/23957188/ Sykehjem tapte hijab-sak Hva ville dere hatt på hodet hvis dere jobbet på sykehjemmet? Kondomhatt? Spaghettisil? Nisselue? Cap? Er det mulig at dette åpner opp for å ha andre plagg også? Votter? Naglehalsbånd? Elton John briller? Prestekrage? Så lenge du nevner ordet "religion" så vil diskrimineringsnemnda støtte deg! 3 Lenke til kommentar
Sampson Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Badehette med nakenbilde av trump på. MAGA 1 Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Spøkelseskladden, hele kostymet. Endret 24. mars 2017 av PantZman 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Skulle tro det ble mye lettere å forby religiøse plagg og ornamenter kontra og tillate fullt frislipp av latterligheter kombinert i jobbuniform. På en annen side så trenger vi alle hijab kledde sykepleiere vi kan få framover, vi kan neppe ta oss råd til å holde alle prinsippfaste muslimer utenfor arbeidslivet... Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Les saken om at alle mulige hodeplagg plagg er tillatt på et sykehjem med religion som unnskyldning: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/sykehjem-tapte-hijab-sak/a/23957188/ Sykehjem tapte hijab-sak Hva ville dere hatt på hodet hvis dere jobbet på sykehjemmet? Kondomhatt? Spaghettisil? Nisselue? Cap? Er det mulig at dette åpner opp for å ha andre plagg også? Votter? Naglehalsbånd? Elton John briller? Prestekrage? Så lenge du nevner ordet "religion" så vil diskrimineringsnemnda støtte deg! Det mest naturlige blir vel da egentlig finlandshette. Religiøs i forhold til retten til å være anonym. Endret 23. mars 2017 av zeebra 2 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Skulle tro det ble mye lettere å forby religiøse plagg og ornamenter kontra og tillate fullt frislipp av latterligheter kombinert i jobbuniform. På en annen side så trenger vi alle hijab kledde sykepleiere vi kan få framover, vi kan neppe ta oss råd til å holde alle prinsippfaste muslimer utenfor arbeidslivet... Jeg trenger ikke en eneste hijabkledd kvinne eller mann. Aldri hele Norges historie har vi trengt noen som helst menneske ikledd hijab. Jeg tror heller aldri vi vil trenge det i fremtiden heller. 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Skulle tro det ble mye lettere å forby religiøse plagg og ornamenter kontra og tillate fullt frislipp av latterligheter kombinert i jobbuniform. På en annen side så trenger vi alle hijab kledde sykepleiere vi kan få framover, vi kan neppe ta oss råd til å holde alle prinsippfaste muslimer utenfor arbeidslivet... Jeg trenger ikke en eneste hijabkledd kvinne eller mann. Aldri hele Norges historie har vi trengt noen som helst menneske ikledd hijab. Jeg tror heller aldri vi vil trenge det i fremtiden heller. Problemet oppstår når hijaben følger mennesket som den dessverre gjerne gjør, og vi trenger mennesket. Endret 23. mars 2017 av Thoto79 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Vi har mye annet som også følger mennesket, for eksempel pastasilen. Jeg er usikker på hva jeg ville valgt å ha på hodet om jeg jobbet på sykehjemmet, pastasil eller hijab (som mann). Vet at muslimer hater menn som går med hijab, så det er nok mest aktuelt. Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Skulle tro det ble mye lettere å forby religiøse plagg og ornamenter kontra og tillate fullt frislipp av latterligheter kombinert i jobbuniform. På en annen side så trenger vi alle hijab kledde sykepleiere vi kan få framover, vi kan neppe ta oss råd til å holde alle prinsippfaste muslimer utenfor arbeidslivet... Jeg trenger ikke en eneste hijabkledd kvinne eller mann. Aldri hele Norges historie har vi trengt noen som helst menneske ikledd hijab. Jeg tror heller aldri vi vil trenge det i fremtiden heller. Hijab og Burka er heller ikke et religiøst plagg, det er et kulturelt betinget plagg. Jeg har lest Koranen som en studie, og det sto ingenting der om plagg som dette. 1 Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Hijab og burka er religiøse plagg knyttet til religionen islam. Det er det ingen tvil om. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Jeg tror nok ikke du vil bli tatt seriøst hvis du påstår at du er pastafarianer eller krever å få jobbe med en MAGA-cap på hodet. Endret 23. mars 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) vi kan neppe ta oss råd til å holde alle prinsippfaste muslimer utenfor arbeidslivet... Det trenger ikke koste noe som helst. Ta fra dem dagpengene. Hvis man ikke kan jobbe uten hijab så er Norge neppe tjent med at du bor her. Endret 23. mars 2017 av VR-katten 2 Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Hijab og burka er religiøse plagg knyttet til religionen islam. Det er det ingen tvil om. Nei, det er knyttet til kulturen rundt religionen. Det står ingenting i skriftene til religionen om disse plaggene. Lenke til kommentar
G Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Det er jo rimelig enkelt å løse dersom Stortingspolitikerne vil. De kan endre grunnloven fra at man har fri religionsutøvelse, men at dette ikke gjelder klesplagg eksempelvis. Også må Likestillings- og diskrimineringsombudet rette seg etter grunnloven hva gjelder klesplagg. Dersom så skjer, så må deretter alle andre lover som kan tolkes med at religiøse klesplagg også må voktes som en rettighet - de må se sees bort i fra, fordi grunnloven rager høyere enn andre lovbestemmelser. Det er uansett naturlig å se etter lover som er i konflikt, så en slipper å ha teite lover som ikke stemmer med grunnloven. Folk må gjerne få tro på mye rart, men det kan vel bli et dilemma dersom det er vesentlig å kunne se ansiktet, og de tildekker det. Tenker på plagg som niqab og liknende da. Man kunne jo begynt med å ringe etter politi straks en slik niqab-kledd dame setter føttene sine innenfor banken. Men, da får vel banken konflikt med "ombudet" etterpå? Den beste måten å få belyst dette på, ville vel vært om noen galninger kledde seg i niqab og forsøkte rane noen banker. Endret 24. mars 2017 av G Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 vi kan neppe ta oss råd til å holde alle prinsippfaste muslimer utenfor arbeidslivet... Det trenger ikke koste noe som helst. Ta fra dem dagpengene. Hvis man ikke kan jobbe uten hijab så er Norge neppe tjent med at du bor her. Dette tror jeg du må tenke igjennom en gang til, trygd eller ikke, mener du at det ikke koster samfunnet noe om vi hiver ut alle hijabkledde ifra arbeidslivet? Forøvrig så anbefaler jeg deg da både låser, alarm og hjelm, siden ingen kommer til å legge seg ned å sulte og dø men da selvfølgelig prøve å ta tingene dine om det står om liv og død, på samme måte som du selv hadde gjort. Det vi trenger er ikke tvang og straff som fører til motstand og polarisering, men derimot holdningskampanjer som gjør at det på sikt blir unaturlig å ikle seg religiøse plagg i hverdagen, og da selvfølgelig også på jobb. Det eneste jeg stiller meg bak av lovregulerende tiltak er nulltoleranse for religiøse plagg i rettsvesenet, jeg vil nødig ha en dommer med hijab til å vurdere min mest sannsynligvis ugudelig sak, ei heller en konstabel som til forveksling likner Ubaydullah Hussain i framtoning.. Men å plage sykesøstre og vaskehjelper for hva de har på hodet skulle man tro ble i overkant i ett liberalt samfunn som vårt. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Skulle tro det ble mye lettere å forby religiøse plagg og ornamenter kontra og tillate fullt frislipp av latterligheter kombinert i jobbuniform. På en annen side så trenger vi alle hijab kledde sykepleiere vi kan få framover, vi kan neppe ta oss råd til å holde alle prinsippfaste muslimer utenfor arbeidslivet... Problemet er vell helst at vi ikke hadde trengt å "ta oss råd" til å nekte folk å bruke hijab på disse arbeidsplassene om det ikke hadde vært for at man sørget for at nettopp hijabkledde ble en større del av befolkningen, og om man hadde stilt krav fra begynnelsen av. Jeg er enig i at det fremstår økonomisk dumt, og ellers urimelig, å etter flere tiår med "multikultur" kreve at man legger fra seg Hijaben osv. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2017 Jeg tror nok ikke du vil bli tatt seriøst hvis du påstår at du er pastafarianer eller krever å få jobbe med en MAGA-cap på hodet.Jeg tar ikke folk seriøst som jobber med hijab på hodet. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 27. mars 2017 Del Skrevet 27. mars 2017 Jeg tar ikke folk seriøst som jobber med hijab på hodet. Da er det vel du som er problemet, ikke hijaben. En arbeidstaker bør bedømmes ut ifra hvordan de utfører jobben. Alt annet er bare vikarierende argumenter og støy, fordi man misliker enkelte etnisiteter. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 27. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 27. mars 2017 (endret) Så lenge pastasilen er tillatt har jeg ikke noe problem. Dette har ingenting med etnisiteter å gjøre. Endret 27. mars 2017 av Abigor Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå