Raphaug Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Mine PC spec`s står nedenfor , men jeg har en Q-Tec 400w psu. Jeg skulle montere den i bunnen av kabinettet pga. plass til radiator i toppen. Men da måtte jeg flytte på kontakten på psu`n for å få den på samme side som ledningene stikker ut. Jording`s ledningen var for kort så den forlenget jeg nien cm med en såkallt "sukkerbit" Men da jeg jobbet i data`n skulle jeg ta ut IDE kabelen, men den satt fast, så jeg rev litt hardt og bøyde de to jumperne til ide inngangen på hd`n. Den går å plugge inn, funnker helt fint osv, men den bruker besatt lang tid til å boote windows! Det tar ca 45sek på den der "loading" saken under oppstart. Da jeg fikk kopblet i psu`n tilbake til data`n så kobblet jeg på plass alle ledningene. Men da jeg fikk startet og logget på så slo den seg av etter 10 sek og en alarm kom (som fortsatte i noen sekunder etter at strøm var avslått) Dette car skikkelig irriterende! Jeg skrudde ut alt og begynnte på nytt.. Denne gangen holdt den i noen sekunder lenger, men slo seg av noen sekunder senere! Hva er feil? PSU ødelagt? Hvorfor er hd`n treig? Vær så snill å hjelp meg!!! Endret 4. desember 2003 av Raphaug Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Dersom du har håndboken for hk. ditt så skal du finne ka den pipemeldingen er for noko. Sjå i hardwaresetup. At den bruker lang tid på å boote opp kan vere at harddisken din ikkje står som master eller at du ikkje har sett den på rett kontakt. Skal bruke den ytterste på idekabelen. Det kan også vere rammen din som har fått seg ein knekk. Synd at du har fått problem. Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 HD`n står på master og rett kobling på IDE kablen.. RAM`n funnker jo helt fint da! Skal den klare å slå av data`n osv? Prøvde å ta system sjekk på hardiskene i dag med windows cd`n , men det gikk ikke pga. at data slo seg av nesten med en gang jeg hadde bootet fra cd! Lenke til kommentar
Ulvestad Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det eg meinte var at det er to idekabler fra hk. Og om du hadde sett HD på den som den stod på? Veit ikkje sikkert om det skal ha noko å seie. Anna enn at windows må innstalere den på nytt da. Det skal vel kanskje skje automatisk. Får du ein spesiel pipelyd. et kort beep - ingen feil lange beep i det endelause - ramfeil eit langt og fleire korte beep - minnefeil på skjermkortet høg frekvens beeps når dataen jobber - cpu-en er for varm eller systemet kjører på ein lavere frekvens. Tror kanskje du bør få litt meir hjelp enn av meg. Lenke til kommentar
SmoPe Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 (endret) Jeg tror jeg ville testet den PSUen på en annen datamaskin, eller evt sjekket alt av ledninger med ett multimeter. Du kan skru den på uten at den er koblet til noen datamaskin ved å kortslutte to ledninger i ett kort sekund, mener det skal funke uten at jeg kan si det 100%. Det finnes sikkert en plansje på internett som forteller hvor mye volt de ulike ledningene skal ha. Og test om det er noe motstand i den ledningen du forlengte. Endret 4. desember 2003 av SmoPe Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 I dag 04.12.03 fikk jeg låne en psu av en kompis.. Men samma problemet skjedde! Hva kan være feil? Kan ram brikken forårsake dette?' Skjermkortet? Prøvde å lage en ny partisjon me windows cd, men de gikk ikke! Etter at den blåe skjkermen med "...installerer tredjepart SCSI eller RAID" kom, starter data`n på nytt for å fortsette..da går datan i 2-3sekunder før den slår seg av og alarmen kommer! Noen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Raphaug Skrevet 4. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2003 HAHA! Etter mye om og men så tok jeg ut alt fra den forbanna pc`n og satte det tilbake igjenn, og vipps! Det virka GG! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå