Gå til innhold

Stor mobil (6"+) med godt kamera til en kresen bruker.

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Jeg driver å kikker på ny mobil til fruen, og hun er avhengig av en stor og kraftig en (pun intended?).

Tideligere hadde hun en Nexus 6, og var veldig fornøyd med den, men den hadde en del problemer med kameraet og også da snapchat.

Nexus 6P fikk kjempekritikker, og kameraet er også kjempebra, men: Den er "et hakk eller to" forliten. (5,7")

Er der noen som har noen kjempetips til en bra mobil med følgende "krav":

* Android 6.0 eller nyere, gjerne 7.0+

* 6" eller større skjerm

* Godt kamera som tar gode bilder også inne

* Fortrinnsvis USB-C med QC3.0 eller tilsvarende, ikke noe krav, men kan fort vektlegges

* Trenger ikke å være noe toppmodell med snapdragon 800-serie CPU, f.eks 650-serie er godt nok - Midrange eller high midrange eller sånn typisk.

* Ikke noe lissom-iphone aktig software

* Stock, eller stock-like android (som f.eks sony og lenovo gjerne opererer med)

Pris opptil en 5-6000, men om noe billigere dukker opp, så gjerne det.

Har kikket på:

Lenovo Phab2, men kamraet skal visst ikke være det beste, og muligens litt overpriset ift specs

Xioami MiMax - Skal være bra, men å betale 9000kr for en mobil er rett og slett uaktuelt.

Kjøpes fortrinnsvis i norge, men har ikke noen problemer med å handle fra "the usual suspects" (ali/banggood/e.l.) om det ikke er og oppdrive her.

Tips noen??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg endte opp med å kjøpe Huawei mate 8 , er fornøyd med størrelsen på skjerm og batteri , lader veldig fort . Betalte kun 4999 , halvparten av en iPhone og etter min mening mye bedre !

Tilbud på cdon 3690 ?

Endret av ExtremeGo
Lenke til kommentar

kjøpte huawei mate 9 pro men det var pga at jeg ville ha doble simkort og var nøye på stor batterikapasitet (jeg vil være portabel, ha med romslig datapakke over alt pga at jeg er mye på farten med mye ventetid, og da er det fint å kunne sitte å se på film osv når jeg venter eller bare ha underholdning når jeg reiser)

ga 7000 for den på www.ps.no som jeg ikke syns er så værst mht mulighetene på den telefonen, jeg får i praksis en portabel internetrouter med alt av underholdning jeg kan tenke meg når tia går sakte og jeg er etellerannet sted, kan bare plugge i hodetelefoner og blokkere ut verden rundt meg i et par-tre timer

er veldig fornøyd med den, men om du ikke trenger 2 simkort eller klarer deg med mindre batteri så er det mye å velge i som er billigere. men jeg ville gått for noe med 3-4000 mah eller potensielt mere på batteriet hvis du er en sånn person som har mye dødtid når du er ute på farten, mange pendler kanskje til/fra jobb med tog.. før hadde jeg en liten samsung galaxy s4 mini med 1900 mah batteri og den telefonen gjorde det meste jeg trengte den til men var dau etter å ha sittet å lekt med den et par timer, noe som er alt for lite for meg, pluss tar evigheter å lade opp og har kun 1 simkort, dvs ingen plass til eget data-kort e.l.

de tingene der har huawei mate 9 pro fikset og er i tillegg rask med et greit kamera og god skjerm, og da følte jeg det var verdt de ekstra tusenlappene i forhold til andre mobiler.

Endret av marius77
Lenke til kommentar

alternativ....

joa, men det er upraktisk å drasse på, huawei'en min passer greit i en jakkelomme sammen med noen øreplugger og dytter jeg den i en lommebokdings så har jeg kort og alt sånt i den og. det eneste kjipe er at det er laget lite sånne lommebokdingser for huawei-mobilene og spes akkuratt min modell, finner du i det heletatt noe som ser lovende ut (plass til mange kort ivertfall) så er det utsolgt på ebay, men jeg har altid ønsket meg noe med myntlomme på og for jeg liker fortsatt best cash

Endret av marius77
Lenke til kommentar

Huawei Mate 9 (ikke mate 9 PRO som selges i Norge). men er vel for dyr vel hvis du hadde klart å kjøpe den herfra. 5.9" ikke 6"

Gionee A1 matcher vel alt hvis kamera er bra, men er vel bare for India?

(Brukte gsmarena sitt filtrerte søk)

Endret av madmats
Lenke til kommentar

kjøpte huawei mate 9 pro men (..)

Huwei mate 9 pro er åpenbart for liten (og unødvendig dyr) for fruen til trådstarter. mate 9 (ikke pro) som jeg nå ser Xphylion linka til er billigere for den har annen prosessor(?) og mindre ram og har IPS skjerm istedetfor amoled, men den er 5.9" altså en del større enn 5.5" som pr versjonen har

Lenke til kommentar

kjøpte huawei mate 9 pro men (..)

Huwei mate 9 pro er åpenbart for liten (og unødvendig dyr) for fruen til trådstarter. mate 9 (ikke pro) som jeg nå ser Xphylion linka til er billigere for den har annen prosessor(?) og mindre ram og har IPS skjerm istedetfor amoled, men den er 5.9" altså en del større enn 5.5" som pr versjonen har

Vanlige Mate 9 har 4gb ram og IPS skjerm ja. Ellers har den samme kamera som pro versjonen og også samme prosessoren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...