Gå til innhold

IEA-topp tror verden vil tørste etter mer norsk olje

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IEA er som alltid oljeoptimistar, og dei tek som regel feil i prognosane sine.

Oljeforbruket i Kina auka med 3,8% i 2014, 3,1% i 2015 og 2,5% i 2016. Eg tykkjer trenden er ganske klår. Veksten har vore i bensinforbruket, som auka med tosifra prosent kvart år til 2015, men no dabbar av i takt med strengare utsleppskrav og satsing på elbilar. I 2021 kan oljeforbruksveksten i Kina vere negativ.

I India er det òg bensin og diesel som står for veksten. Det kan snu brått: https://electrek.co/2016/03/28/india-electric-cars-2030/

Lenke til kommentar

IEA har vel vært uendelig mer treffsikre enn deg Sturle. I fjor påstod du at oljeforbruket hadde stagnert på verdensbasis tross lave priser. Det viste seg å være ettertrykkelig feil, faktisk øker det fortsatt tross høyere pris. Kanskje du kan komme med en ny prognose på når du tror verdens oljeforbruk når toppen? I år?

I løpet av året nærmer det seg start for Johan Sverdrup også. Er du fortsatt interessert i å ta et veddemål på at feltet ikke vil betale seg inn?

Lenke til kommentar

IEA har vel vært uendelig mer treffsikre enn deg Sturle. I fjor påstod du at oljeforbruket hadde stagnert på verdensbasis tross lave priser.

Eg skreiv vel at veksten hadde stagnert, og at oljeforbruket i OECD nådde toppen i 2005? Ein glatta graf over forbruksutviklinga sidan slutten av oljekrisa syner tydeleg at veksten (den deriverte) over tid har gått nedover, trass støy frå finanskriser og temperaturvariasjonar i område med mange folk.

IEA trur at det skal snu, og at oljeforbruket skal stige fortare. Eg er rimeleg sikker på at dei tek feil, og at veksten i oljeforbruket tvert imot kjem til å halde fram med sin noverande trend, til det ikkje lenger er vekst og forbruksutviklinga år for år vert negativ. Vendepunktet kan komme allereie om fem til sju år, avhengig av vintertemperaturar in Europa og USA.

TU har hatt fleire artiklar om kor lite treffsikre IEA har vore. Her er ein:

https://www.tu.no/artikler/ny-rapport-sa-grovt-har-iea-bommet-pa-fornybar-boomen/275684

Det viste seg å være ettertrykkelig feil, faktisk øker det fortsatt tross høyere pris.

Prisen går nedover att. Eg kjøpte bjørnederivat for olje i fleire runder då prisen låg rundt 55-56 dollar fatet, for eg trur ikkje at ein pris over 50 dollar kan halde seg med den forbruksutviklinga som er no. Om du trur IEA har rett og eg tek feil om utviklinga i produksjon og forbruk, kan du ringe meklaren med ein gong og kjøpe oksederivat. BRENT BULL X3 ND. Kjøp, Preben, kjøp! (Eg har det som heiter BEAR.) Mange oljeanalytikarar har tru på både 60 og 65 dollar fatet, og alle spådommane til IEA seier at etterspurnaden vil overstige produksjonen om Kun Kort Tid™. Her kan det vere mykje å tene om du har ballar til å setje pengar på at IEA har meir rett enn meg. Har du det?

Kanskje du kan komme med en ny prognose på når du tror verdens oljeforbruk når toppen? I år?

Trur ikkje mi prognose har endra seg sidan sist.

I løpet av året nærmer det seg start for Johan Sverdrup også. Er du fortsatt interessert i å ta et veddemål på at feltet ikke vil betale seg inn?

Statoil har redusert utbyggingkostnadane kraftig sidan då, og fase 1 er lønsamt ned mot 20 dollar fatet. 25 dollar fatet når begge fasar er utbygd i 2022. Eg skal rekne over det på nytt, men eg er framleis tvilande til at det vil løne seg. Hugs at dei skal rydde opp når feltet er tomt òg. Å plugge brønnar permanent og rydde i Nordsjøen no vil koste 1/3 av oljefondet. Eg trur staten kjem til å sitje att med størsteparten av rekninga. Dei kan kanskje kutte fleire kostnadar gjennom kutt i vedlikehald, tryggleik og miljøvern (større utslepp til sjø) når oljeprisen kjem ned på det nivået, og det kjem dei til å få lov til fordi landet har gjort seg avhengig av inntektene. Då er spørsmålet om prisen held seg over 25 USD frå 2020 til 2050, og det tvilar eg sterkt på, men Statoil kan sikre seg no gjennom langtidskontrakter til folk som trur på IEA. Eg trur prisen droppar under det nivået rundt 2030, og må sjå tidsseriar over forventa produksjon før eg bestemmer meg.
Lenke til kommentar

Det er vel aldri noen som har nektet på at OECD sitt forbruk hadde en knekk ved finanskrisen og siden ikke kommet opp på det nivået igjen. Riktignok er også trenden der også voksende forbruk nå.

Så du anbefaler å vedde på at oljeprisen skal ytterligere ned, og at den aldri vil se 60-65 igjen?

Kan du tenke deg å gjenta prognosen din, når tror du det globale olje konsumet når toppen?

Lenke til kommentar

Det er vel aldri noen som har nektet på at OECD sitt forbruk hadde en knekk ved finanskrisen og siden ikke kommet opp på det nivået igjen.

Det bør dei. Finanskrisa kom brått på slutten av 2008 og hadde størst effekt i 2009. Forbruket har for lengst vore oppe på nivået før finanskrisa

Så du anbefaler å vedde på at oljeprisen skal ytterligere ned, og at den aldri vil se 60-65 igjen?

Ja, absolutt. 60-65 trur eg ingenting på. Produksjonskuttet til OPEC hadde berre kortsiktig effekt fordi dei feilvurderer både etterspurnaden og kor fort det kan komme ny produksjon på marknaden. Eg trur dei kjem til å godta dagens prisnivå framfor å tape ein større del av marknaden. Det er massevis av produksjonsklare brønnar i USA som berre ventar på høgare oljepris.

Kan du tenke deg å gjenta prognosen din, når tror du det globale olje konsumet når toppen?

Eg gjorde det i går. Sjå under. Nedgangen kan gå fort når det først snur, for no er det elektrifisering på gang innan stadig fleire oljehungrige sektorar. Sjå til dømes: http://www.bbc.com/news/technology-39350054
Lenke til kommentar

I første innlegget ditt i tråden påstod du at eg hadde gjort det i fjor. Brått anfall av demens?

Ja, men da viste det seg at du bare tullet. Oljekonsumet har bare vokst, og det vokste svært fort akkurat når du påstod at det stagnerte. Prøver du å si at du mener oljekonsumet i verden vil gå nedover i år? Synes du spørsmålet er vanskelig å forstå eller vanskelig å svare på?

Kan du dokumentere oppryddingskostnadene for norsk sokkel?

Her er ei kjelde: http://frifagbevegelse.no/lo-ingenior/ryddejobb-til-2500-milliarder-kroner-6.158.436031.2de977913f

Takk, skal ta en titt ved anledning. Endret av Del
Lenke til kommentar

I første innlegget ditt i tråden påstod du at eg hadde gjort det i fjor. Brått anfall av demens?

Ja, men da viste det seg at du bare tullet. Oljekonsumet har bare vokst, og det vokste svært fort akkurat når du påstod at det stagnerte. Prøver du å si at du mener oljekonsumet i verden vil gå nedover i år? Synes du spørsmålet er vanskelig å forstå eller vanskelig å svare på?

Ta ein tur til legen. For det første hugsar du feil, og for det andre har eg svart på akkurat det same under. Still spørsmålet til det, i staden for å dikte opp noko eg skal ha sagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...