Kurt Lekanger Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Hackere hevder de kan fjernslette flere hundre millioner iPhoner og iPader. Apple: – Vi har ikke blitt hacket 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) De vil også godta 100 000 dollar i iTunes-gavekort. Det der var vel ikke noe sjakktrekk av dem. Først så velger de en nøytral grunn med bitcoins, også velges iTunes som alternativ. Da gir de jo politimyndigheter muligheten til å sjekke markeder som omsetter iTunes-gavekort. Ikke så smart. Politi bør anbefale Apple iTunes-gavekort da vel.. , Øh ehh, om de lar seg presse da. Blir spennende å lese om de sletter noen tusen telefoner slik man ser "det gjøres" i hollywood utpressingsfilmer, for å vise at de har noe å fare med. Ellers blir dette vel bare "no go" for de kriminelle. Endret 23. mars 2017 av G 2 Lenke til kommentar
Ompa Kaiiizer Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Naturligvis har ikke Apple blitt hacket. Fake news. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Naturligvis har ikke Apple blitt hacket. Fake news. Dersom noen skaffer Apple-brukernavnet og passordet ditt via andre nettsider, som LinkedIn, har du jo helt rett i at det er fake news. Lenke til kommentar
G Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Er nesten så jeg håper de sletter noen telefoner, siden jeg ikke har iPhone selv (var jeg stygg nå?) 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Naturligvis har ikke Apple blitt hacket. Fake news. Hvordan er det fake news? Dette har skjedd og er dermed ikke fake. Hvorvidt hackerne har fått til det de sier er en annen sak. Edit; Med "dette har skjedd" så mener jeg selvfølgelig at dette er en ekte sak ikke at Apple har blitt hacket, det vet jeg ingenting om Edit; Er det en mulighet for at jeg ikke forsto en dårlig spøk Endret 23. mars 2017 av 4 3 Lenke til kommentar
-KooPa Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Skal ikke mye til å skjønne at dette er bullshit. De påstår å ha informasjon om 559 millioner kontoer og krever kun 75.000 USD. Lenke til kommentar
Lostfields Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Skal ikke mye til å skjønne at dette er bullshit. De påstår å ha informasjon om 559 millioner kontoer og krever kun 75.000 USD. Det er vel en balansegang også, for Apple kan vel enkelt stoppe fjernsletting for alle eller ved peaks men det kan jo hende dette kreve ressurser som for eksempel overstiger 75k USD Lenke til kommentar
Denfyren Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Er nesten så jeg håper de sletter noen telefoner, siden jeg ikke har iPhone selv (var jeg stygg nå?) bare litt e bare bildene til folk som ligger der. og annet vikti data som de har lagret. 2 Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Dette må være noen skikkelige amatører. Ikke bare ber de om gavekort fra den bedriften de hevder å ha hacket, de forteller også hva de vil gjøre sånn at Apple kan fikse mottiltak i tide. 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Dette må være noen skikkelige amatører. Ikke bare ber de om gavekort fra den bedriften de hevder å ha hacket, de forteller også hva de vil gjøre sånn at Apple kan fikse mottiltak i tide. Nja, de må vel ha en konkret trussel for å ha noen mulighet for å få utbetalt løsepenger. Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 De har neppe noen reell mulighet for annet enn fengsel. Lenke til kommentar
2J37JHPB Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Naturligvis har ikke Apple blitt hacket. Fake news. Vault7 "DarkMatter" tyder på at CIA har systematisk lagt inn bakdører i ALT som Apple har produsert siden 2008. Hvis de er hacket, er det null tvil om at det er disse bakdørene som har blitt brukt ... Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Vault7 "DarkMatter" tyder på at CIA har systematisk lagt inn bakdører i ALT som Apple har produsert siden 2008. Kan du vise til hvor i Vault 7 denne informasjonen befinner seg? Her tror jeg du har latt fantasien din løpe løpsk... 2 Lenke til kommentar
Aim insect oil Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Dersom Apple er hacket og har lekket 599 millioner passord antar jeg alle Apple brukere har fått en epost fra Apple om å endre passord? 1 Lenke til kommentar
Aim insect oil Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Vault7 "DarkMatter" tyder på at CIA har systematisk lagt inn bakdører i ALT som Apple har produsert siden 2008. Kan du vise til hvor i Vault 7 denne informasjonen befinner seg? Her tror jeg du har latt fantasien din løpe løpsk... "These documents explain the techniques used by CIA to gain 'persistence' on Apple Mac devices, including Macs and iPhones and demonstrate their use of EFI/UEFI and firmware malware." https://wikileaks.org/vault7/darkmatter/ Lenke til kommentar
_dundun_ Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 ...det som står der er noe helt annet... 1 Lenke til kommentar
- C64 - Skrevet 26. mars 2017 Del Skrevet 26. mars 2017 Er nesten så jeg håper de sletter noen telefoner, siden jeg ikke har iPhone selv (var jeg stygg nå?) Det er selvsagt ikke bra, det ville ødelagt livet til millioner av mennesker som virkelig lever i den villfarelsen av at de er trygge med alt som har eple-logo. Lenke til kommentar
fuzzy76 Skrevet 28. mars 2017 Del Skrevet 28. mars 2017 Vault7 "DarkMatter" tyder på at CIA har systematisk lagt inn bakdører i ALT som Apple har produsert siden 2008.Kan du vise til hvor i Vault 7 denne informasjonen befinner seg? Her tror jeg du har latt fantasien din løpe løpsk... "These documents explain the techniques used by CIA to gain 'persistence' on Apple Mac devices, including Macs and iPhones and demonstrate their use of EFI/UEFI and firmware malware." https://wikileaks.org/vault7/darkmatter/ Som Audun_K var inne på. At de har klart å hacke eple-enheter er ikke det samme som at de har lagt inn bakdører i produktet når det lages. Eller forklart annerledes: at jeg kan bryte meg inn i huset ditt betyr ikke at jeg fikk rigga dørlåsen din når huset ble bygd. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå