Gå til innhold

Google pisker produsentene til raskere oppdateringer til Android

Anbefalte innlegg

Kan jeg gjøre min S7 edge til stock android ala pixel eller nexus?

Du kan alltids installere Lineage OS.

Disclaimer: Jeg garanterer ikke at telefonen din ikke brenner ned huset ditt og dreper naboen hvis du installerer Lineage OS.

Supert! Å fortelle om kan installere Lineage OS på S7 og S7 edge.

Jeg tror ikke det er ikke lurt å fortelle om kan installere/flash annet OS på S7 og S7 edge om personen ikke vet hvordan det skal gjøres for første gang og om tlf bricker har pengene og tlf gått rett i vasken/bort kasta.

Viktig, om personen installer annen OS enn Samsung Android OS bryter man garantiloven. Og det kan HENDE Knox sikkerheten bryter, det mens at telefonens sikkerhet er gone/borte kanskje for altid. Knox sikkerhet er viktig funksjon som holder telefoner safe som S health, Samsung Pay, får ikke OTA (får ikke nyere oppdatering fra Samsung) gennelt sikkerhet på tlf, data på tlf er ikke safe lenger, viktigeste er om tlf blir stjålet, om personen reset (installerer annen firmware vil det ikke hjelpe, Knox sikkerheten husker hvilke konto er den riktige, Knox har 5 backup i hardware og software) tlf vil det ikke hjelpe tlf blir låst til den Samsung konx personen var på logget (funksjonen funger KUN når Knox sikkerhet er ikke brytet, om sikkerheten er bytet da er tlf lost for altid, menes med Knox sikkerheten vil ikke fungere da osv.

Husk man bryker også Knox sikkerheten med å root tlf.

Mitt råd unngå å flash/installere annen firmware om ikke vet hva man gjør. Og om man har garatien og reklamasjon på tlf er det ikke lurt å gjøre det og selv om garantien er utgått. Data sikkerhet på tlf er det viktigeste som personvern mer viktig enn å enn root eller flash/installere annen firmware enn Samsung.

Voldsomt til skremselspropaganda da. Samsung har jo ødelagt forskjellen mellom Android og iOS med alt det tullet de har gjort. Bare sånn FYI så er kan du passordbeskytte TWRP og kryptere data så den blir ikke mindre beskyttet hvis du går for den løsningen.

Samsung kan skylle seg selv, så trege som de er på å få ut oppdateringer skjønner jeg godt at folk ser på andre løsninger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg sitter fortsatt med min Galaxy S6 edge fra Telenor, og har ikke fått Android 7.x enda.. En kollega har den "vanlige" S6 (også fra Telenor, begge er kjøpt via jobben), og han har fått A 7.x for leenge siden. Han har også _betydelig_ bedre dekning enn meg, når vi f.eks. sitter i samme bil en eller annen plass. Samme abonnement, og i utgangspunktet "samme" telefon. En edge og en vanlig S6. Slike ting gjør at jeg kommer til å vurdere lenge alle mulige alternativer før jeg bytter telefon neste gang. Jeg begynner rett og slett å bli dritt lei slike meningløse problemer. En S6 er tross alt en "ny" telefon fortsatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...