Mysteriskognysserig Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Spørsmålet mitt var kanskje litt dumt, svaret var vel selvforklarende Endret 23. mars 2017 av Mysteriskognysserig Lenke til kommentar
teb1986 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 10 000,- for å kjøre midt på natta, tom vei, over fartsgrensa. Vegen er veldig god, gode forhold og den var helt tom midt på natta. Er 10 000,- virkelig fortjent for dette? Jeg annerkjenner selvfølgelig at det gjorde var dumt, men jeg satt ingen i fare andre. Burde slike fartsovertredelser bli tatt mildere opp når veien er tom og det er midtnatt? Diskuter! Personlig syntes jeg 10 000,- er en voldsom sum for dette, men jeg skal jo såklart betale disse penga. Men en slik innstilling så synes jeg boten var alt for liten og at lappen din burde blitt fratatt. 4 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Korleis veit du at du ikkje satte andre i fare når det var mørkt? 1 Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Mange som har fikset dødsulykker med den innstillingen du har TS. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Spørsmålet mitt var kanskje litt dumt, svaret var vel selvforklarende Du ville ha en diskusjon og når svarene ikke levde opp til forventningene så redigerte du vekk hele greia? Jau jau, noen tåler ikke andres meninger Lenke til kommentar
Mysteriskognysserig Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2017 Spørsmålet mitt var kanskje litt dumt, svaret var vel selvforklarende Du ville ha en diskusjon og når svarene ikke levde opp til forventningene så redigerte du vekk hele greia? Jau jau, noen tåler ikke andres meninger Tolk det slik, men jeg så ikke nødvendigheten for en diskusjon. På internett er jeg anonym, så at andre har meninger bryr meg lite. Men dere hadde rett. Det var et dumt spørsmål og man kanke slette poster så da erre bare å redigere Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Jau jau, deg om det. Virket som om du ikke ville ha en diskusjon. Spørsmålet var ikke dummere enn mange andre som spretter opp i ny og ne så en diskusjon hadde vært helt greit det. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Stiller litt spørsmål om den antatte verdien i denne diskusjonen. Ser man i de par-tre første innleggene i denne tråden skjønner man tegninga og hvordan det blir videre. Innlegg av moral- eller skjennepreken hadde stått side opp og side ned, og slike tråder trenger vi ikke fler av. Anbefaler heller en tråd der TS greier ut om sine tanker rundt reduserte bøtesatser basert på forhold som kjøreforhold, tid på døgnet og trafikk. 1 Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Synes det er ein grunnleggande forskjell på å komme med moralpreike, og på å opplyse trådstarter om kvifor trafikkreglane er slik. I dette tilfellet hadde trådstarter ei sikkerheitsoppfattning som ikkje stemte med dei faktiske forhold, då er det greit å påpeike kva som er grunnlaget for bota, og ikkje kun være enig med trådstarter om at politiet også kjøyde fort under utrykning. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Synes det er ein grunnleggande forskjell på å komme med moralpreike, og på å opplyse trådstarter om kvifor trafikkreglane er slik. I dette tilfellet hadde trådstarter ei sikkerheitsoppfattning som ikkje stemte med dei faktiske forhold, då er det greit å påpeike kva som er grunnlaget for bota, og ikkje kun være enig med trådstarter om at politiet også kjøyde fort under utrykning. Jeg er enig i at det er en grunnleggende forskjell på å komme med moralpreken, og å opplyse TS om grunnen til at reglene er som de er. I en perfekt verden kunne vi kanskje fått til i alle fall en blanding. Grunnen til at jeg tenker det er like greit TS legger ballen død er antall tråder jeg har sett tidligere som kan sammenlignes med denne. Det hadde nok vært grunnlag for en eller annen diskusjon i de trådene og, men all den tid TS utformer innlegget sitt etter formelen "x skjedde med meg, er y riktig reaksjon?", i stedet for "hvis x skjer, hva vil være riktig reaksjon?" vil vi få side opp og side ned med moralprekener, og en eventuell konskruktiv diskusjon svinner hen. Beklager pessimismen min, jeg har sett for mange lignende tråder.. Lenke til kommentar
Sjulimann Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Nå er det jo faktisk forskjell på å kjøre grisete (for å sette det på spissen) i 130km/t på trafikkert motorvei på dagen, kontra å kjøre "pent" i 130km/t på nattestid når det ikke er trafikk. Mange cruiser i 100km/t i 80-sona på skogs og landeveier, det vil jeg påstå er mye verre enn det trådstarter gjorde. En motorvei med 100-sone er gjerne mye mer oversiktelig enn en landevei. Nå er det jo en del strekninger hvor man lovlig kan kjøre i 110km/t som før hadde 100-sone, uten at noe er gjort med veien. Bare fordi det er blitt lovlig, så er det jo ikke mindre farlig. Jeg mener ikke at man skal kunne kjøre så fort man vil uten å forvente bot bare fordi det er natt og lite trafikk, men de bør kunne utvise litt sjønn. Om man cruiser pent i 130km/t på en tom 4-felts 100-sone motorvei, så syntes jeg ikke 10 000kr i bot står i stil med lovbruddet... Da er det faktisk verre å snakke i mobilen! Edit: Jeg vet ikke helt hva jeg vil frem til. Nå er jo bøtesatsene fastsatt, og det ville jo blitt forskjellsbehandling om de skulle utvist sjønn på fartsovertredelser... Er jo ikke verre enn at man holder seg til fartsgrensa Men jeg forstår jo det er kjipt å få så høy bot når man føler det man gjorde ikke var så ille. Endret 23. mars 2017 av Sjulimann Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Fartsbøter er det bare å betrakte som en straffeskatt for å kjøre bil. Lenke til kommentar
wampster Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 (endret) Fartsbøter er det bare å betrakte som en straffeskatt for å kjøre bil. Alltid moro med humor edit: Eller var det ment seriøst? Endret 23. mars 2017 av wampster 2 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Det var ingen humor i mitt innlegg. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Det var ingen humor i mitt innlegg. Vel, utsagnet er ihvertfall latterlig! 1 Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Det var ingen humor i mitt innlegg. Vel, utsagnet er ihvertfall latterlig! Jeg vil heller si det er en rasjonell måte å håndtere urimelige sanksjoner uten at de skaper for mye irritasjon.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå