Loukomalada Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 hei hå! lest litt av desse inlegga og testen på hw.no veldig bra dere kommer med test av 3d kort igjen selv om eg ikke forstår så mye eg spiller et spill som hetter wolfenstein(rtcw) og er veldig opptat av og holde 125fps stabilt noe eg ikke klarer på min maskin (2.53@3ghz, geforce4ti4600) har lest på noen tester at det nvidia er bedre på er netop dette spillet men har lite lyst og kaste bort penger om det ikke dugger noe med directx9 for kommer jo til og spille og teste nye spill som doom3 og quake4. så lurer på vilket av desse korta som ville vert lurest og kjøpe (GeForce FX 5950 Ultra eller ATI Radeon 9800 XT) og eventuelt om eg burde vente lit om det er noe nytt som kommer snart ? tror dere og desse korta klarer doom3 når d kommer? eller blir d lit voodoo3 når quake3 kom? og eg bryr meg ikke noe om ff/aa eller hva no dere kaller det:) skal barre holde den fps høgt og helt stabilt! vil helst ha et av dei beste selv om dei er dyrest for har ikke tenkt og oppgradere 3dkorte mit på en god stund når eg kjøper en av desse. takker for svar! Lenke til kommentar
HilRam Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Nvidia er best på OpenGL baserte spill. Punktum. Riktignok kommer det en god del spill basert på DX9 om ikke så lenge (?!?), og noen av de går markant bedre på ATI så langt vi kan se ut av div. tester. Doom 3 ser ut til å gå like bra på begge platformer. Vi har imidlertid ikke sett f.eks. HL2 testet med de nye ForceWare driverne til Nvidia ennå. Dersom jeg har forstått det riktig, er det en markant forskjell i arkitektur på FX 5600 og 5700. Det er ikke samme forskjell mellom f.eks FX 5900 og 5950. Kanskje det finnes en billig FX 5900 Ultra i handelen rundt juletider? Lenke til kommentar
SpaKonG Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 siden framtiden er dx9, ville jeg valgt 9800XT. Men ellers er det det samma Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Radeon 9800XT UTEN TVIL, kortet vant også testen på HW.no Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Siden fremtiden ikke er satt så VENT! Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvis du er sinnsykt basert på fremtiden så skaff deg et 9800NON-Pro / FX5900Non-pro og det kommer til å holde i lange baner. Spar penger til nytt skjermkort er lansert da det ser ut som om R420 og NV40 er på vei. XGI ser også VEELDIG spennende ut Lenke til kommentar
FuglFøniks Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Drit nå fae.n i å vent. Kjøp R9800 PRO/NON PRO, og da er vel Hercules og Sapphire de beste. Kan jo ikke drive å vente hele livet! EDIT: En ting du kan vente på, er et helsmøft tilbud i kalenderen... Lenke til kommentar
VeXx Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 teste nye spill som doom3 og quake4 Jeg avbestilte ASUS 9800XT pga jeg fikk FX5800. Angrer ikke ett nanosekund engang. Tenker du på Doom3 og Quake4 så anbefaler jeg nVidia. For all del, er unødvendig å kjøpe 9800XT eller FX5950U i dag hvis du ser såpass langt frem. Vent til april og få deg skjermkort da heller. Et FX5900 non ultra eller 9800 Non pro holder i massevis. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 (endret) Drit nå fae.n i å vent. Kjøp R9800 PRO/NON PRO, og da er vel Hercules og Sapphire de beste. Kan jo ikke drive å vente hele livet! EDIT: En ting du kan vente på, er et helsmøft tilbud i kalenderen... Nei det er jo ingen vits. tross alt, han skal jo spille spill som enda er i beta og tilogmed alpha, så disse gir nok en korrekt gjenngivning av "real-life" performance i et spill Trådstarter: Kjøp deg et skjermkort til 1500-2000 kr, det holder til nå, så kan du oppgradere senere F.eks FX5900 som det sto om i en topic her,eller FX5800, eller kanskje et radeon kort hvis det er ønskelig, f.eks 9800np eller 9600 pro. Så lenge rtcw ikke krever så mye, så skulle nok et av disse korta yte akurat som du vil Endret 3. desember 2003 av LoS Lenke til kommentar
anon12234 Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=4098 Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg er stor fornøyd med mitt 9800NP! merk! jeg har ikke flasha det enda.. Lenke til kommentar
The Rock Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg sier bare 9800 non pro... Mest for pengene mener nå jeg!! Lenke til kommentar
dp Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg sier bare 9800 non pro... Mest for pengene mener nå jeg!! powercolor 9800 pro koster jo det samme omtrent da. Lenke til kommentar
GoL_eoL Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg sier bare 9800 non pro... Mest for pengene mener nå jeg!! powercolor 9800 pro koster jo det samme omtrent da. Jeg ser du har et ganske fett oppsett ;O Hvorfor ikke kjøpe seg et 9800NP/XT/(R420:D) og gi det en real omgang benchmarks o.l Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Nvidia er best på OpenGL baserte spill. Punktum. Generelt sett ja, men ATi er en del raskere i Call of Duty. Lenke til kommentar
Nikern Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Drit nå fae.n i å vent. Kjøp R9800 PRO/NON PRO, og da er vel Hercules og Sapphire de beste. Kan jo ikke drive å vente hele livet! EDIT: En ting du kan vente på, er et helsmøft tilbud i kalenderen... helt enig. Kan ikke sitte å vente på noe bedre eller at ting skal bli billigere hele tiden, da blir det at du aldri kjøper. Kjøp nå å kos deg med det! Lenke til kommentar
LoS Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Drit nå fae.n i å vent. Kjøp R9800 PRO/NON PRO, og da er vel Hercules og Sapphire de beste. Kan jo ikke drive å vente hele livet! EDIT: En ting du kan vente på, er et helsmøft tilbud i kalenderen... helt enig. Kan ikke sitte å vente på noe bedre eller at ting skal bli billigere hele tiden, da blir det at du aldri kjøper. Kjøp nå å kos deg med det! Men trenger man øke prisen med 100% for å få 10-15% bedre ytelse ? Lenke til kommentar
notarget Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Siden fremtiden ikke er satt så VENT! Hvorfor vente? Kommer stadig noe nytt. Hadd jeg vært deg så hadde jeg gått for 9800XT Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå