Gå til innhold

Prisette gamle pcen min.

Anbefalte innlegg

Heisann holder på å bygge meg en ryzen rigg og en venn ville kjøpe den gamle pcen. men er usikekr på hva som er en retferdig pris.

Har en fx8150 CPU

Zabertooph 990fx Hovedkort

7970 GHz edition GPU

8gig ram 

Og en samsung 850 250Gig ssd.

coolermaster kabinett og PSU.

Tenkte dere kunne bestemme vederlaget da jeg ikke har peiling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpers marked nettop på grunn av Ryzen.. Så sett utropspris på en tusenlapp på en kjøp/selg facebook gruppe og la høystbydene få kjøpe den.. Om du er heldig får du noen bud...  Bruktmarkedet for PC har ikke vært noe særlig atraktivt.. Men tror du vil få mer om du selger maskinen i deler... og så bare skroter Hovedkort og CPU..

Edit

SSD disken er jo verdt kanskje 500,-, og 500 for Kabinett og PSU.. Så får du sikkert en liten slant for 7970 kortet ditt om det er noen som har ett identisk som vil sette det i SLI..

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Han skal selge til en kompis. Det går nok fint an å få et parogethalvt tusen for saken uansett om Ryzen er en ting. Selv om Ryzen er her så tilsier ikke det at alle brukte PC'er går ned i pris. Det koster en god del for en ny PC selv med Ryzen's pris.

Lenke til kommentar

Han skal selge til en kompis. Det går nok fint an å få et parogethalvt tusen for saken uansett om Ryzen er en ting. Selv om Ryzen er her så tilsier ikke det at alle brukte PC'er går ned i pris. Det koster en god del for en ny PC selv med Ryzen's pris.

Så ikke kompisbiten i første tråd, overså det.. Men ja, 1500,- kroner er en god pris til en kompis om han ønsker maskinen... Ellers er det vanskelig å få solgt maskiner da det er så ekstremt mange som selger mente jeg.. Ikke fordi det er så billig med en Ryzen maskin...

Endret av Krozmar
Lenke til kommentar

Det kan nok stemme :) Jeg følger ikke så mye med på bruktmarkedet. Uansett så vil det stabilisere seg snart nok tenker jeg.

Hadde det vært meg og jeg ikke trengte penger veldig så hadde jeg bare gitt den bort hvis det er snakk om en god venn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...