Gå til innhold

Aprilfest 2017 - Polljen

Anbefalte innlegg

Bruker: Polljen

Deltakernivå: Pingle

Objektiv/Hus: Canon 5D3 og Fuji X-T1 med tilgjengelig optikk. Kanskje også noen bilder fra Mobil.

Det blir ingen rød tråd for mine bidrag i aprilfesten, det blir litt hagebilder (nærbilder/macro), Londontur i påsken gir "urbane" bilder og ellers så håper jeg at jeg finner litt uventet inspirasjon i lokalmiljøet i april.

Med unntak av påskeferien så blir april sannsynligvis en travel måned på jobb så da har har ingen større ambisjoner enn å klare minimumskravet for pingle (med unntak av dagene i London).

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg er litt sen med å legge ut bilder, men jeg har har forsøkt å få tatt noen bilder inn i mellom når været har tillatt det.

Jeg har redefinert mitt fest en liten smule siden jeg meldte meg på. Jeg er forsatt Pingle, men jeg vil prøve å ha noen få "røde tråder" i løpet av festen, i perioder av varierende lengder så vil kan det være motiv og/eller utstyr som er den røde tråden (f.eks. i påsken så er det London og speilløst som blir den "røde tråden).

(publisering her på festen vil nok fremover hovedsaklig skje når jeg er ferdig med hver enkelt "røde tråd")

Den første uken så er det Hagen og speilrefleks som er min såkalte "røde tråd". Jeg kommer i dag med to bidrag og håper at det blir ett eller to til de neste par dagene.

Problemet så langt er at det ikke er så altfor stor variasjon når det gjelder blomster i hagen. Masse med Påskeliljer, noen druknede Krokus og noe annet smått  :hmm: .

3. april

Påskelilje som er klar til å springe ut.

post-58755-0-81399700-1491411841_thumb.jpg

Canon 5D3, Canon 100 mm f/2.8 macro

1/200 f/13 ISO 400

5. april

Smått og blått.

post-58755-0-51362000-1491411847_thumb.jpg

1/100 f/6.3 ISO 400

Endret av polljen
Lenke til kommentar

Som nevnt i min forrige post så er det ikke så mange arter blomster i hagen ennå, så jeg avslutter denne "røde tråden" med det jeg antar er Primula (nøkleblomfamilien). En blomst som synes å blomstre "året rundt".

Utsnittet kunne kanskje vært bedre, men siden dette er en blomster som står tett i tett så blir det vanskelig å få et "perfekt" utsnitt.

7. april

post-58755-0-01833300-1491569900_thumb.jpg

1/640 f/6.3 ISO 100

I morgen starter jeg med en ny "rød tråd" og med et helt annet fotoutstyr som jeg ikke er like fortrolig med som min gode gamle DSLR.

Lenke til kommentar

Jeg har egentlig alltid vært litt negativ til mobilkamera v "ordentlige" kamera og planene for en av de "røde trådene" jeg har nevnt tidligere var å levere bilder tatt med mobilkamera. Jeg skulle egentlig ta disse bildene før påske, og men været tillot ikke de motivene jeg hadde planlagt.

Derfor har jeg kommet til at mine "festbidrag" fra påskeferien i London skal tas med mobilkamera og for å gjøre det litt vanskeligere for meg selv så skal eventuell redigering og publisering gjøre fra mobilen.

post-58755-0-96456800-1492114340_thumb.jpg

Huawei Mate 9 pro

30mm ("omregnet" ifølge filinfo).

1/25sek f/2.2 ISO 400.

Lenke til kommentar

Trodde det var en "live" hest jeg - fint bilde med mobil det. (Jeg har også ganske mye motvilje mot mobil som real camera - har bare brukt den til å "dokumentere" et måltid eller været o.l.- Men jeg har jo sett at mange får til flotte bilder med den også.)

Lenke til kommentar

Et litt "kjedeligere" motiv i dag, men likevel litt utfordrende for en som ikke bruker mobilkamera så ofte.

Elvelandskap i skumringen.

post-58755-0-20136800-1492198810_thumb.jpg

1/33 sek f/2.2 ISO 160

PS! Jeg vet at bilder publisert på denne måten skal nedskaleres i størrelse, men jeg har dessverre ikke funnet ut hvordan jeg skal gjøre det på mobilen ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...