Gå til innhold

Toskjermsoppsett, må jeg ha nytt grafikkort?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg går rett på sak med litt systeminfo:
HK: ASUS P8Z77-V PRO/THUNDERBOLT
CPU: Intel Core i7 3770K Ivy Bridge

RAM: Corsair 32 GB med DDR3 1866MHz (4X8)

GPU: Sapphire RADEON HD 7950

S.disk: OCZ Agility 3 SSD 240GB

I dag har jeg et oppsett som begynner å dra på åra, men samtidig fungerer det veldig bra til mitt bruk. Jeg kjører i dag to skjermer, hovedskjermen er en Eizo FlexScan EV2736WFS3-BK mens sekundærskjerm er BenQ G2412HD. 

Da bruker jeg DP på Eizo og HDMI på BenQ, og det fungerer som sagt fintflott.

 

Nå driver jeg derimot å snuser på ny skjerm, som forsåvidt vil erstatte andreskjermen sånn inni mitt hode, da snakker vi Samsung C34F791. 

 

Det jeg lurer på er om jeg med dette oppsettet kan få kjørt 3440x1440 via HDMI til Samsungskjermen med det grafikkortet jeg har nå. For om jeg må bruke DP til Samsungen så har ikke EIZOen noen HDMI-inngang, altså må jeg bruke DVI-D inn på den, mens jeg er usikker på om skjermkortet mitt klarer å kjøre 2560x1440 via DVI-D til EIZOen.. 

 

Er det noen som kan hjelpe meg med å analysere dette oppsettet?
Og i tilfelle det viser seg at jeg må ha nytt skjermkort, hvilket kort vil dere anbefale? Da helst et kort med to stk DP-utganger på.

Grunnen til at jeg fortsatt vil kjøre EIZOen som hovedskjerm er at jeg muligens har tvangstanker om at photoshop og slik type jobber gjøres best på flate skjermer, om noen har noen innspill på denne tanken så tar jeg gjerne imot det også. :) Og sånn egentlig så spiller det ingen rolle hvilken skjerm jeg definerer som primær og sekundær, gjør det vel..? 

Setter stor pris på innspill om det er noen som har giddet å lese så langt, takk for meg. :) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 måneder senere...

Plukker opp en gammel tråd her, men det er vel like greit så lenge det er samme topic som gjelder.. :) 

Jeg har nå fått tak i denne Samsung-skjermen, og kjører oppsettet slik xClaymanx foreslo og det fungerer forsåvidt bra det. 

Men OM jeg skulle finne på å ville oppdatere skjermkortet, hva hadde det vært smart å oppgradere til? Nytt eller brukt? Kan resten av maskinvaren holde tridt med et vassere skjermkort enn det jeg har fra før(Sapphire RADEON HD 7950)??

Lenke til kommentar

Plukker opp en gammel tråd her, men det er vel like greit så lenge det er samme topic som gjelder.. :) 

 

Jeg har nå fått tak i denne Samsung-skjermen, og kjører oppsettet slik xClaymanx foreslo og det fungerer forsåvidt bra det. 

 

Men OM jeg skulle finne på å ville oppdatere skjermkortet, hva hadde det vært smart å oppgradere til? Nytt eller brukt? Kan resten av maskinvaren holde tridt med et vassere skjermkort enn det jeg har fra før(Sapphire RADEON HD 7950)??

Eneste som eventuelt kunne stoppet deg i å oppgradere er PSU, og ser ikke at du la med noe info om den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...