Gå til innhold

Brettsportsfotograf


Anbefalte innlegg

Driver og sikler på et skikkelig kamera til brettsportsfotografering.

 

Jeg er en meget uerfaren fotograf, til nå har jeg bare drevet med "point and shoot" med kompaktkameraer. Broren min har dog fått et Camedia 750UZ til bursdagen, og dette har begynnt å vekke interessen min. Men kamerajungelen er STOR!

 

Budsjettet mitt er totalt sett under 10 000 kr. Og helst så mye under det som mulig, men jeg vil dog "betale det det koster". Totalpakka må være kamera+objektiv, stativ, vanntett bæreveske, ekstra batteri og stort minnekort (min. 256mb ekstra).

 

God bildekvalitet er selvsagt viktig, mye zoom hadde vært artig (siden jeg kommer til å bruke kameraet til andre ting enn brettfotografering), men det viktigste er at jeg får fine actionbilder. I vinter blir det mye snowboardfotografering og til sommeren blir det wakeboard og skateboardfotografering. Spesiellt med tanke på wakeboard er det MYE bevegelse (båten beveger seg fremover mens brettkjører beveger seg vinkelrett på kjøreretning og i y-retning). God seriebildefunksjon er også viktig, siden jeg med dette kan lage bildeserier av et helt hopp/triks.

 

Spørsmålet er om jeg skal velge speilrefleks eller ikke. Isåfall er EOS 300D eneste alternativet. Men jeg er jo opptatt av å få det så billig som mulig, så finnes det fullverdige alternativer til en rimligere penge?

 

Jeg må forresten innrømme at det at kamera ser tøft ut også er litt viktig for meg.. Hehe :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...