Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp "Port Forwarding"? (har 3Com ruter)

Anbefalte innlegg

Jeg har DENNEruteren. Jeg tror problemet mitt er at jeg må få satt opp port forwarding, men kan ikke finne noen instillinger i ruteren min for det.

Er ikke dette en vanlig funksjon på rutere? Er den noen andre måter å få dette til på?

Kan dette gjøres med software? I så fall, vil det kanskje være beste å droppe hele ruteren, og sette ADSL kabelen rett i serveren, og fikse resten med software?

Eksempelet under Port Forwarding - What is it?denne siden er egentlig hva jeg prøver på...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis ruteren min støtter det, så er det vel ikke noe problem at jeg ikke har en skikkelig IP direkte ut mot internett?

Men hvordan i all verden kan jeg få det satt opp da? Jeg finner ingen lignende instillinger i det webbaserte kontrollpanelet. Det nærmeste er firewallfunksjonen som du ser her

Endret av GeeZuZz
Lenke til kommentar
Min teori:

80.134.101.x:80 føres til BKK, som sender forespørselen direkte videre til 192.168.30:80 (ruteren min).

Planen var da å sette ruteren opp til å sende dette videre til 10.0.0.2:80

Og dette vet du at de gjør?, hvordan vet du at det ikke funker da?

Hvor er BKK-routeren er den sentralt elleri i ADSL-modemet?

Lenke til kommentar

Det var min hypotese... Hva mener du? jeg har selvsagt prøvd å skrive http://IP'en/

Når du sier det, så er det mulig at ruteren er i ADSL modemet, selv om det var ikke det inntrykket jeg fikk når fyren monterte dette. For jeg fikk beskjed om at hvis jeg satt ruteren min sin IP adresse til 192.168.0.30 så skulle visstnok ingen porter være blokkert... (i motsetning til .30, som førte til at de fleste porter var blokkert).

Lenke til kommentar
Min teori:

80.134.101.x:80 føres til BKK, som sender forespørselen direkte videre til 192.168.30:80 (ruteren min).

Planen var da å sette ruteren opp til å sende dette videre til 10.0.0.2:80

Og dette tror du de gjør? jeg er gangske sikker på at de allerede har brukt port 80 på noe annet.. uansett så er dette en dårlig løsning fra BKK alle burde jo hatt sin egen IP på nett :\

Lenke til kommentar

Ja, altså den 80.134 IP-en er jo tildelt meg da... Den stod uten på esken til modemet, med navnet under, og han sa at det var IP-en vår. Og den var fast. Det styrker forresten teorien om at ADSL modemet har innebygget ruter - og at det er ADSL modemet som har den IP-en.

Siden jeg ikke får passordet til modemet, kan ikke jeg sette dette opp selv.

Lenke til kommentar

Se her ja. Hadde akkurat nå sjekket det litt nærmere. Siden "Lim inn" funksjonen på PC-en plutselig har sluttet å fungere kan jeg ikke lime inn URL'en, men modemet heter: Zyxel prestige 650R-33.

Hadde jeg fått passordet til den, tenker jeg at alle problemer ville vært løst. Jeg får stille BKK et krav. Enten fikser de følgende ting for meg (lang liste med oppsett), eller så kan dere gi meg passordet og slippe alt det strevet... :p

Den er jo satt til å bruke 192.168 IP-er, så det beste ville vel vært om den hadde 10.x.x.x slik som resten av nettverket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...