Valkyria Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 BS og BT skilter som tilhører Asker/Bærum er et veldig vanlig syn i Bergen. Naturigvis kan noen av disse bilene være folk på besøk, eller biler som er kjøpt brukt/nye på østlandet, men jeg har fått bekreftet både av en som jobber på Møller, og en som jobber hos en Toyota forhandler i Bergen at når de spør kunder som kjøper nye biler om de ønsker noen skilter fra et annet sted i Norge så er Bærumsskilter som skilter skiller seg dramatisk ut på denne statistikken. Ser også mange nye taxier som kjører med BT skilter her i byen. Er det noen årsak til hvorfor folk ønsker skilter fra spesielt Bærum når man bor et helt annet sted i landet? Lenke til kommentar
c7Nn Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Har hørt folk helst vil unngå skilt fra Bergen når de skal kjøpe brukt, grunnet rustfare.. Hvorvidt dette er riktig er jeg usikker på, de salter jo som bare det her i Oslo. SV skilter taler vel litt for seg selv. Jeg har selv en bil med BS skilter, den ble solgt i Oslo og ville normalt bli levert med DP/DR. Men enkelte mener det status å bo i Bærum, så, det kan jo ha en sammenheng... 1 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Status, enkelt og greit. Det er helt tydelig at folk her på Østlandet bevisst kjøper bilen sin i Asker/Bærum for å få BT-skilter, istedenfor i hjembyen Lillestrøm, Oslo eller Lørenskog for eksempel. Det har vel også blitt sagt at med BT-skilter, øker du sjansen for at bilen din blir solgt på Finn. Det er helt tydelig at skiltene er populære, ettersom de allerede har gått igjennom BR og BS på veldig kort tid. Artikkel fra Vestold https://www.nrk.no/vestfold/_-som-a-kjope-seg-en-dyr-klokke-med-riktig-merke-1.12133507 http://www.h-a.no/nyheter/pynter-bilen-med-bt-skilter "Faktisk er det fortsatt sånn at bare rundt halvparten av bilene som påskrus Bærum-skilter, befinner seg i Bærum." Endret 22. mars 2017 av Vertical^ Lenke til kommentar
Valkyria Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 Om folk ønsker status på østlandet med bærumsskilter kan jeg forsåvidt skjønne. Er du derimot en dags reise vekke fra dette området så er det klart at eieren ikke bor blandt Bærumsfiffen. Om det er slik at ST/SU/SV skilter er lite ønsket som bruktbil grunnet rustfare kan jeg forsåvidt skjønne at det er større verditap på disse bilene (selv om jeg er litt uenig i at det er tilfellet). Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 http://e24.no/bil/rike-bergensere-vil-ikke-ha-sv-skilt/3891265 Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Om folk ønsker status på østlandet med bærumsskilter kan jeg forsåvidt skjønne. Er du derimot en dags reise vekke fra dette området så er det klart at eieren ikke bor blandt Bærumsfiffen. Om det er slik at ST/SU/SV skilter er lite ønsket som bruktbil grunnet rustfare kan jeg forsåvidt skjønne at det er større verditap på disse bilene (selv om jeg er litt uenig i at det er tilfellet). SV-skilter var vel mer "hatet" av "tilknytningen" til partiet SV, og ikke frykten for rust. Ganske latterlig, men slik er vel mange nordmenn. Endret 22. mars 2017 av Vertical^ 3 Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Finnes det WC-skilter til septikbiler? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Om folk ønsker status på østlandet med bærumsskilter kan jeg forsåvidt skjønne. Er du derimot en dags reise vekke fra dette området så er det klart at eieren ikke bor blandt Bærumsfiffen. Om det er slik at ST/SU/SV skilter er lite ønsket som bruktbil grunnet rustfare kan jeg forsåvidt skjønne at det er større verditap på disse bilene (selv om jeg er litt uenig i at det er tilfellet). SV-skilter var vel mer "hatet" av "tilknytningen" til partiet SV, og ikke frykten for rust. Ganske latterlig, men slik er vel mange nordmenn.Det er fullstendig idiotisk, ja. 1 Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Finnes det WC-skilter til septikbiler? Nei, W er en av bokstavene (G, I, M, O, Q, W, Æ, Ø, og Å) som ikke brukes på grunn av likheten med andre bokstaver eller sifre. Det er noen få unntak, men ingen av de er WC: GA, AW, UG, ZW, RW, HW, NW, DW 2 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Det er enda verre: det er en forhandler i Bergen som spesialiserer seg på å skaffe ZZ-skilter til kundene. Lenke til kommentar
1Dr.E Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Jeg bor i Vestfold og har hatt en bil med ZZ fra Espeseth (SPZ) i Bergen. Helt tilfeldig, kjøpte den av en fyr i Oslo som hadde kjøpt den av en i Bergen. Rart å skulle kjøre rundt med Laksevåg-skilter. I dag har jeg LJ, som er nummerserien for Tønsberg. Fordi jeg kjøpte bilen der jeg bor, bryr meg ikke om hvilket skilt jeg har. Lenke til kommentar
petterP9 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Det er enda verre: det er en forhandler i Bergen som spesialiserer seg på å skaffe ZZ-skilter til kundene. Ikke SS? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Det er enda verre: det er en forhandler i Bergen som spesialiserer seg på å skaffe ZZ-skilter til kundene. Ikke SS? Det hadde vært noe. Kunne også ha tenkt meg NS-skilter. 1 Lenke til kommentar
kremt Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Jeg bor i Vestfold og har hatt en bil med ZZ fra Espeseth (SPZ) i Bergen. Helt tilfeldig, kjøpte den av en fyr i Oslo som hadde kjøpt den av en i Bergen. Rart å skulle kjøre rundt med Laksevåg-skilter. I dag har jeg LJ, som er nummerserien for Tønsberg. Fordi jeg kjøpte bilen der jeg bor, bryr meg ikke om hvilket skilt jeg har. ZZ er typisk hipsterskilt. De som tror de blir kule og skiller seg ut ved å ha et rart skilt. Ikke så kult når en hel haug med folk har det og man ser det overalt. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Kunne tenkt meg AA Halden Lenke til kommentar
Vertical^ Skrevet 23. mars 2017 Del Skrevet 23. mars 2017 Det aller tøffeste er jo å ha initialene sine. Selv reiste jeg til Drammen for å fikse det Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Jeg syntes BP(Bærums-plater) var de kuleste pga uttrykket, ellers kunne jeg ikke brydd meg mindre. Som mekaniker for en større ny/bruktbil forhandler i Asker og Bærum så ser jeg at det er en del biler som skal til andre områder, men om det er pga skiltene må faen vite. Jeg har ikke fått inntrykk av det. Lenke til kommentar
Snylter Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Man kan bestille skilter fra hvor man vil uavhengig av hvor bilen selges og registreres, så jeg kan ikke tenke meg at det er på grunn av skiltene nei. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå