simolo Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Hei der! Har en eldre Nissan Primera (98 mod) P11 der vindusviskeren ikke returnerer tilbake til normalen (hviletilstand) når den går på laveste intervall. Det finnes totalt 3 intervaller der laveste intervall har et reguleringsbryter for hurtighet. Det er kun på denne at vindusvisker ikke går tilbake, den stopper opp midt på ruten og på fult utslag ved hver frekvens. Men bruker jeg intervall 2 og 3, der det ikke regulering så virker ting som normalt. Spørsmålet mitt er: kan dette komme av noe form for relé som er gåent eller er det selve motoren det kan være noe galt med? Bare spør dersom det er spørsmål. Lenke til kommentar
PT mek å rep. Skrevet 29. mars 2017 Del Skrevet 29. mars 2017 Stopper den samme plassen hver gang? Hadde samme problemet på en Volvo en gang, da tok jeg av stikket på viskermotoren å blåste det litt reint å fint så funket det etterpå. På den typen så sitter det en sensor i viskermotoren som skal sende et signal til rele et. Si vis den lille sensoren er ute av posisjon så sender den signal til relet på feil tidspunkt. Ta en prøvelampe å mål litt å se om et av ledningene plutselig mister strøm eller får strøm. Lenke til kommentar
simolo Skrevet 30. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 30. mars 2017 Stopper på samme plass hver gang, midt på og på fult utslag. Likt på veien tilbake. Lenke til kommentar
balder Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Har samme bil og samme problem. Fant du ut av det? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Tipper at bolten som holder vindusviskerarmen på plass er løsnet. Lenke til kommentar
balder Skrevet 20. februar 2022 Del Skrevet 20. februar 2022 Det er når den går på intervall. Den stopper midt på ruten så går den videre eit hakk stopper ein gong til og så går den tilbake til start. På vanlig fart så virker den, men eg må sikte meg inn på nullposisjon Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 21. februar 2022 Del Skrevet 21. februar 2022 Defekt selvparkering. Viskermotor må byttes. Lenke til kommentar
balder Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Ok, Kvifor skjer dette? Har det noko med at vår sønn ikkje er flink til å rense ruta for snø? Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 22. februar 2022 Del Skrevet 22. februar 2022 Det samme skjedde meg for noen år siden når jeg glemte meg og viskerne stod på. Startet opp bilen med 10 cm kram snø på ruta og da gikk det til h.. med motoren. Da stoppa viskerne hvor som helst på ruta hele tiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå