IntelAmdAti Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Joda har sett begge to. Og ingen av dem har noe her å gjøre. Om vi skal frata folk retten til å tro på hvilket spøkelse de vil, så tar vi et stort steg i feil retning (og tilbake i tid). Islam er ikke bare en religion, det er også et politisk styresystem med egne lover. Slik jeg ser det så er det flere tolkninger av islam som beveger deg langt utenfor hva religionsfrihet tillater. Husk at religionsfrihet ikke betyr at du kan bryte loven Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Does not compute. Skjønner at det vanskelig å forstå Islam ikke deler noen av disse punktene som ble listet opp og derfor ikke har noe her å gjøre. 1 Lenke til kommentar
Motstandpolitiker Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Fant en norsk utgave av koranen. Ikke at jeg er sååå interessert i det men greit å ha det på norsk. Kilden vet jeg ikke noe om http://www.koranen.no/vedlegg/koranen.pdf Islam betyr underkastelse for gud. 208) Dere som tror, søk full underkastelse (under Gud), og følg ikke i Satans fotspor, for han er deres erklærte fiende. 209) Men skulle dere gå feil etter å ha blitt riktig ledet, så vit at Gud er mektig og vis. 210) Venter de intet mindre enn at Gud og englene skal vise seg for dem, under skyen? Nei, når det skjer skal Guds plan være fullbyrdet, og alle ting gått tilbake til Ham. Gud straffer de som ikke tror på han. Altså vantro, ateister eller andre religioner som buddhisme, daoisme, hinduisme, taoister og sikher osv. 1) Alif lam mim. 2) Denne Skrift er uten tvil hjelp til de som er bevisst Gud, 3) de som tror på det som er skjult for dem, holder bønnen og gir av det Vi har gitt dem, 4) de som tror på det som blir fortalt til deg og ble fortalt til andre før deg, og som mener det er et liv etter dette. 5) De blir ledet av Gud, og dem skal det gå godt! 6) Andre nekter for det som er sant. Og det er det samme om du advarer dem eller ikke, for de vil ikke tro. 7) Gud har stengt hjertet og ørene på dem, og øynene deres er dekket til. Det venter dem en smertelig gjengjeldelse. Alle som ikke følger Gabriels budskap skal straffes. Gabriel gav sitt budskap til Profeten Muhammad og Muhammad videreførte budskapet til Gabriel som er guds budskap. Her sier gud det rett ut. Alle som ikke tror på Islam skal straffes. Fordi gud gav budskap til Gabriel. Gabriel gav budskap til Muhammad og Muhammad taler guds budskap som er Islam. 97) Si: «Den som er fiende til Gabriel, og det var han som på Guds befaling ga hjertet ditt Koranen, som bekrefter det som fortsatt består (av tidligere åpenbaringer), og som gir troende veiledning og håp, 98) hver den som er fiende til Gud, Hans engler og Hans sen- debud, og til Gabriel og Mikael, skal vite at Gud er fiende til den som ikke vil tro.» 99) Vi har gitt deg klare ord, som bare de som avviser Gud, fornekter. Gud forbyr sine troende å drikke blod eller spise svinekjøtt 172) Dere som tror, spis av de goder Vi har gitt dere til livets underhold, og vær takknemlig mot Gud om det er Ham dere dyrker. 173) Han har forbudt dere kjøtt av selvdøde dyr, blod og svinekjøtt. Og det som annet enn Gud er påkalt over. Men spiser noen slikt av nød, uten å ville bryte Guds påbud, og heller ikke henfaller til det, ligger ingen skyld på ham. Gud er tilgivende og mild. Gud befaler sine troende å bekjempe alle som ikke tror på Islam eller følger guds budskap. Ved tilgivende og mild er det snakk om jizya. En skatt som betales av de ikke vantroende. 191) (Om de velger å kjempe mot dere, så) gjør ende på dem, hvor dere enn møter dem, og driv dem ut fra de steder som de drev dere ut fra, for undertrykking er verre enn døden. Kjemp ikke ved den hellige Kaba, om ikke de fører striden dit. Men hvis de angriper, så gjør ende på dem, for slik er fornekternes lønn. 192) Legger de våpnene ned, skal de vite at Gud er tilgivende og mild. Alle muslimer må krige. Selv om de vet det er galt. Fordi gud vet alltid best. Jeg mener det er galt å drepe en ateist, men gud befaler meg til å drepe ateister. Gud vet alltid best. 216) Det er en plikt for dere å kjempe, selv om dere skulle føle motvilje mot det. Dere kan kjenne motvilje mot noe som tjener dere, og velvilje for noe som skader dere. Gud vet hva dere ikke vet. Gud forbyr Muslimer å spille Norsk-Tipping. Gud forbyr narkotika, dop og alkohol. 219) De spør om rusmidler og pengespill. Si: «Begge er til stor skade, men også til glede for folk. Skaden veier tyngre enn gleden.» De spør hva de skal i til andre. Si: «Alt mer enn den enkelte trenger.» Slik klargjør Gud Sitt budskap så dere må tenke etter, 220) om dette Gud forbyr muslimske hankjønn å gifte seg med kvinner som ikke er muslimer. Dersom en kvinne ikke er muslim. Skal hun kun være elskerinne. Det vil si at en norsk kristen jente er en muslimsk elskerinne. Muslimer har kun lov til å gifte seg med muslimer. Alt annet er elskerinner. Dersom en kristen jente konverterer til Islam. Så er det tillatt for en muslim å gifte seg med henne. 221) Gift dere ikke med kvinner som dyrker annet enn Gud, før de tror! En troende (Guds) tjenerinne er bedre enn en som søker andre guder, hvor tiltalende hun enn er. Og gift ikke deres kvinner med menn som søker annet enn Gud, før de tror! En troende (Guds) tjener er bedre enn en som søker andre guder, hvor tiltalende han enn er. Disse innbyr til Ilden, mens Gud innbyr til Paradis og tilgivelse ved Sin nåde. Han klargjør Sitt ord for folk, så de må tenke etter. 222) De spør om kvinnens månedlige blødning. Si: «Den er en ulempe, så holde avstand til kvinner den tiden, og vær ikke hos dem før de er rene. Søk deretter nærhet til dem slik som Gud har forordnet. Gud er med dem som vender seg til Ham, og som vil rense seg. 223) Deres hustruer er som åkre for dere, så plei dem slik dere (begge) ønsker, alt på beste vis. Frykt Gud, som dere skal møte. Gi glad melding til dem som tror. Gud befaler sine troende å kjempe for Islam. 244) Kjemp for Guds sak, og vit at Gud hører og vet. 245) Hvem gir Gud et lån (av gode gjerninger), som Han betaler mangfoldig igjen? Gud tar og Gud gir, og Ham vender dere tilbake til. Gud vet alt og mennesker vet ingenting. 255) Gud, det fins ingen annen Gud enn Ham, Den levende, evige opprettholder av alle ting! Verken tretthet eller søvn griper Ham. Han eier alt, i himmel og på jord. Hvem kan påvirke Ham, uten at Han vil? Han vet hva mennesker vet, og ikke vet. Alt mennesker fatter, er gitt dem av Ham! Hans allmakt favner himmel og jord. Å bevare dem koster Ham intet. Han er Den opphøyde, veldige. Alle som ikke tror på Allah skal havne i helvete. Denne teksten er kopiert direkte fra bibelen. Ilden som blir nevnt er satan og helvete. 257) Gud er de troendes beskytter. Han leder dem fra mørke til lys. Men de som fornekter sannheten, blir veiledet av falske guder. Disse leder dem fra lys til mørke. De skal høre Ilden til, og i den vil de være og bli. Lenke til kommentar
Motstandpolitiker Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Jeg synes denne teksten i Koranen er veldig viktig. Det står her at alle som ikke følger Koranen er guds fiende.Så siden jeg ikke følger koranen. Så er alle muslimer min fiender. Det står også i klartekst at alle som ikke tror på budskapet. Er muslimenes fiende. 97) Si: «Den som er fiende til Gabriel, og det var han som på Guds befaling ga hjertet ditt Koranen, som bekrefter det som fortsatt består (av tidligere åpenbaringer), og som gir troende veiledning og håp, 98) hver den som er fiende til Gud, Hans engler og Hans sen- debud, og til Gabriel og Mikael, skal vite at Gud er fiende til den som ikke vil tro.» 99) Vi har gitt deg klare ord, som bare de som avviser Gud, fornekter. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 - Om ikke litt cherry-picking, så uansett godt oppsummert Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Islam er ikke bare en religion, det er også et politisk styresystem med egne lover. Slik jeg ser det så er det flere tolkninger av islam som beveger deg langt utenfor hva religionsfrihet tillater. Husk at religionsfrihet ikke betyr at du kan bryte loven Men nå er jo hele poenget at man skal kunne tenke hva man vil, så lenge man ikke gjør noe som bryter lovene. Hvilke tolkninger er det da du mener er lovstridige? Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 . Religionsfrihet, ytringsfrihet og personvern. Hva ble det til ? Hvilken av disse er det Islam står for ? 1 Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Ingen av dem, men om du leser mitt siste svar til IntelAmdAti, så kanskje du forstår hva jeg mener. 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Ingen av dem. Endret 24. mars 2017 av geita_ 1 Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 (endret) Islam er ikke bare en religion, det er også et politisk styresystem med egne lover. Slik jeg ser det så er det flere tolkninger av islam som beveger deg langt utenfor hva religionsfrihet tillater. Husk at religionsfrihet ikke betyr at du kan bryte loven Men nå er jo hele poenget at man skal kunne tenke hva man vil, så lenge man ikke gjør noe som bryter lovene. Hvilke tolkninger er det da du mener er lovstridige? Barnebruder og tvangsekteskap er lovstridig :-) Alle muslimer er ikke like, det er en grunn til at de kriger med hverandre. En muslim fortalte meg at Koranen sier at de som bor i fremmede land skal respektere det landets lover og lære seg språket. Muslimer med slik tolkning av Koranen kunne jeg gjerne hatt som naboer :-) Endret 24. mars 2017 av IntelAmdAti Lenke til kommentar
frohmage Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Barnebruder og tvangsekteskap er lovstridig :-) Ja, heldigvis! Og heldigvis får folk fortsatt tro på hva de vil. Lenke til kommentar
IntelAmdAti Skrevet 24. mars 2017 Del Skrevet 24. mars 2017 Barnebruder og tvangsekteskap er lovstridig :-) Ja, heldigvis! Og heldigvis får folk fortsatt tro på hva de vil. Kjønnslemlestelse av barn, f.eks. etter jødisk tro. Det er heller ikke greit Lenke til kommentar
zeebra Skrevet 25. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2017 Barnebruder og tvangsekteskap er lovstridig :-) Ja, heldigvis! Og heldigvis får folk fortsatt tro på hva de vil. Kjønnslemlestelse av barn, f.eks. etter jødisk tro. Det er heller ikke greit Korreksjon. Babyer. Ikke barn. 1 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 (endret) Londons ordfører... "Integrerte muslimer er akkurat som oss selv" Som jeg sa, man bør ikke henge ut privatpersoner på den måten. Nå har selvsagt Dagbladet en agenda, og de ville aldri i verden brydd seg om et offer for hets om det for eksempel var en Trump-tilhenger, men det spiller ingen rolle. Ting som dette bør kritikere av dagens masseinnvandring holde seg for god til. http://www.dagbladet.no/nyheter/den-muslimske-kvinnen-ble-hetset-etter-dette-bildet-her-er-historien-bak/67429866 Endret 25. mars 2017 av VR-katten Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 25. mars 2017 Del Skrevet 25. mars 2017 Som jeg sa, man bør ikke henge ut privatpersoner på den måten. Nå har selvsagt Dagbladet en agenda, og de ville aldri i verden brydd seg om et offer for hets om det for eksempel var en Trump-tilhenger, men det spiller ingen rolle. Ting som dette bør kritikere av dagens masseinnvandring holde seg for god til. http://www.dagbladet.no/nyheter/den-muslimske-kvinnen-ble-hetset-etter-dette-bildet-her-er-historien-bak/67429866 Er ikke uenig. Det beste for alle hadde vært om både hun, ordføreren og terroristen var i sine hjemland. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå