Gå til innhold

Helt ny Android er tilgjengelig for utviklere

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kanskje fortelle om at den har en del heftige bugs som begrenser den i "daglig bruk"?

Release notes

General advisories

This Developer Preview release is for app developers only for compatibility testing and development. This release is not intended for daily use or . Please be aware of these general notes about the release:

• This release has various stability and performance issues on all devices that make it not suitable for daily use on phone or tablet, especially for non-developers.
  • System and app performance is known to be periodically slow / janky, and device may become occasionally unresponsive. These problems may become more acute with prolonged use.
  • Battery life may be regressed in this early release for screen-on and screen-off use cases.
  • Some apps may not function normally on Developer Preview 1. This includes Google’s apps as well as other apps.
  • This early build is not Compatibility Test Suite (CTS) approved. Apps that depend on CTS approved builds (Android Pay for example) won’t work.
Endret av ExcaliBuR
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en gang kommer påstander om bedre ytelse. Det får meg til betvile troverdigheten i hele historien. Nesten alle nye versjoner av operativsystemer som har blitt lansert de siste 20-30 åra har kommet med påstander om bedre ytelse. De gangene det har holdt stikk tror jeg kan telles på en hånd. I beste fall har det vært ytelsesforbedringer fordi lanseringen av operativsystemet sammenfaller med lansering av raskere maskinvare. På samme maskinvare vil en ny utgave av et OS nesten alltid bli tregere enn forgjengeren. Det er svært sjelden slik at det nye OSet krever færre cpu-ticks for å utføre samme oppgaver som sin forgjenger.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nok en gang kommer påstander om bedre ytelse. Det får meg til betvile troverdigheten i hele historien. Nesten alle nye versjoner av operativsystemer som har blitt lansert de siste 20-30 åra har kommet med påstander om bedre ytelse. De gangene det har holdt stikk tror jeg kan telles på en hånd. I beste fall har det vært ytelsesforbedringer fordi lanseringen av operativsystemet sammenfaller med lansering av raskere maskinvare. På samme maskinvare vil en ny utgave av et OS nesten alltid bli tregere enn forgjengeren. Det er svært sjelden slik at det nye OSet krever færre cpu-ticks for å utføre samme oppgaver som sin forgjenger.

Ikke helt . Du antyder med dette at nye os ikke optimaliseres og at det kun legges til funksjoner.

Det er mye å hente på å optimalisere kode og forenkle kall , inter prosess kommunikasjon og videreutvikle APIer.

Sammenlikne Windows OS som Vista med 7 hvor sistnevnte er ganske tydelig "raskere/effektiv" i mange sentrale oppgaver. Det samme ser man med 7 med 8/8.1 og 8.1 til 10 i essensielle subsystem og deler av operativ systemet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+789156412

Sitat: Kanskje fortelle om at den har en del heftige bugs som begrenser den i "daglig bruk"?

Med andre ord omtrent som etter at Android 7 Nougat ble sluppet hos Sony ...

Lenke til kommentar

Ikke helt . Du antyder med dette at nye os ikke optimaliseres og at det kun legges til funksjoner.

Det er mye å hente på å optimalisere kode og forenkle kall , inter prosess kommunikasjon og videreutvikle APIer.

Sammenlikne Windows OS som Vista med 7 hvor sistnevnte er ganske tydelig "raskere/effektiv" i mange sentrale oppgaver. Det samme ser man med 7 med 8/8.1 og 8.1 til 10 i essensielle subsystem og deler av operativ systemet.

At enkelte ting optimaliseres og forbedres fra tid til annen vet jeg godt. Det er helhetsinntrykket jeg beskriver. Kompleksiteten i programvaren øker hele tiden litt fortere enn maskinvare-ytelsen og da oppfattes det slik at mange operasjoner går tregere og tregere med tiden. Hadde fokus vært bare litt mer på ytelse så man isteden hadde opplevd en liten forbedring for hver generasjon programvare så hadde det akkumulert over noen tiår gjort enorm forskjell. I løpet av min tid i bransjen har prosessorene økt sin ytelse med en faktor på 1000 * antall-kjerner. Hadde ingenting av dette blitt spist opp av mer kompleks programvare skulle f.eks maskinene i dag kunnet starte opp på bare brøkdeler av ett sekund. Selvfølgelig er det urealistisk å tro at kompleksiteten i programvaren skal være konstant, men hvis programvaren hadde nøyd seg med bare å spise opp 90% av ytelses-forbedringen burde oppstarttider på mindre enn en håndfull sekunder være normalt i dag. Isteden ser vi at det gjerne tar lengre tid i dag enn for 30 år siden fra man skrur på strømmen til maskinen er klar til bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...