indahla Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Jeg har kjøpt en brukt iPhone 5s som er låst til en Apple ID. Er det mulig å få låst den opp på noe vis? Jeg har vært i kontakt med Apple men de kan ikke hjelpe uten kvittering.. (Jeg forstår at dette er en tyverisperre men her har jeg kjøpt telefonen "i god tro" og håper derfor det er mulig å løse.) Noen med tips? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Umulig. Dessverre. Han som har solgt den til deg må gi deg passordet, ellers er den ubrukelig. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Det eneste du kan gjøre for å få låst den opp er å få hjelp av personen som eier Apple ID-en. Har du tatt kontakt med vedkommende, eller personen du kjøpte telefonen av? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Det er ikke mulig uten passordet fra tilhørende Apple-konto eller hjelp fra Apple (mot at man har kjøpsbevis). Lenke til kommentar
Runar Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Umulig. Dessverre. Han som har solgt den til deg må gi deg passordet, ellers er den ubrukelig. En svært, svært dårlig løsning. Vedkommende som eier Apple ID-en må riktignok låse den opp for deg, men be ikke om å få passordet. Passord skal aldri deles med andre. 1 Lenke til kommentar
Dapp47 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Damn! Kan du ikke få det av den du kjøpte telefonen av? Tjuvgods? Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Dette skjedde med meg når jeg solgte en iphone 5. Jeg glemte å logge ut av icloud, og resatte bare til fabrikkinnstillinger. Solgte så telefonen på finn. Ble oppringt av kjøper, han ble stoppet i oppsettet med krav om mitt icloud-passord. Han måtte sende telefonen tilbake, jeg måtte bruke en halvtime på å gå gjennom oppsettveiviseren, logge på min icloud, logge av min icloud, resette til fabrikkinnstillinger igjen, pakke sende, JÆVLIG IRRITERENDE! EDIT: Moral: LOGG UT AV ICLOUD FØR SALG!!! Dette er grunnen til at tyver nesten aldri tar med seg iphone, selv når de har muligheten! De er helt umulig å bruke, og derav selge Endret 22. mars 2017 av ozone 1 Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 Damn! Kan du ikke få det av den du kjøpte telefonen av? Tjuvgods? Han sier det er hans kones telefon og at hun ikke husker passordet sitt. Jeg tror ikke den er tjuvgods. Der av "kjøpt i god tro". Han har tilbudt meg å levere den tilbake så det blir nok det.. Lenke til kommentar
sprintball96 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Han kan logge seg inn på icloud.com og koble fra enheten sin der ifra?Jeg har ikke testet om det virker, men kan da prøve? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Han kan logge seg inn på icloud.com og koble fra enheten sin der ifra? Det går fint, man behøver ikke å ha telefonen fysisk. Det krever imidlertid at man har passordet sitt på iCloud. Dette kan man ev. resette dersom man har glemt det. Lenke til kommentar
ozone Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Han kan logge seg inn på icloud.com og koble fra enheten sin der ifra? Det går fint, man behøver ikke å ha telefonen fysisk. Det krever imidlertid at man har passordet sitt på iCloud. Dette kan man ev. resette dersom man har glemt det. Jeg prøvde det først, men det funker ikke for meg. Han ble nødt å sende tilbake! (kan jo være fordi han hadde prøvd div. passord først, og at Apple hadde låst kontoen på en eller annen måte...?) Endret 22. mars 2017 av ozone Lenke til kommentar
zebrazett Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Som flere har skrevet her, den enkleste løsningen er å logge inn på iCloud.com med den Apple-IDen den gjelder. Har hans kone ikke passord til denne kan hun forsøke å resette passordet ved å få tilsendt en e-post til den e-posten hun har registrert på kontoen (kan være en annen enn den hun bruker til å logge inn med, men sannsynligvis ikke) og om hun ikke mottar noen e-post kan hun forsøke å svare på sikkerhetsspørsmål via https://appleid.apple.com/. Funker ingen av delene kan hun ringe Apple Support som ofte har flere metoder for å verifisere identiteten hennes og bistå med å tilbakestille passord. Skulle det ikke gå, noe som kan skje om hun ikke har brukt kontoen særlig aktivt, sitter man igjen med to muligheter. 1) Du kan levere telefonen tilbake eller 2) de kan fremskaffe kvittering på telefonen. Sender de deg kvittering kan du ringe Apple Support og få hjelp til å låse opp telefonen. Masse ting å prøve her altså. Regner med at selger er villig til det, da de ellers vil tape salget og heller ikke få solgt til noen andre. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 Han tok telefonen tilbake. Telefonen var visst kjøpt i Irak for 2 år siden så ikke enkelt å skaffe kvittering Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå