Redaksjonen. Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Alvorlig feil i IoT-protokoll: Både bilbremser, fengselsdører og fly kan hackes Lenke til kommentar
Bing123 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Ingen reaksjon nei, de hater han vel fordi nå må de gjøre masse jobb ^^ Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Så nyheten er at de som ikke setter passord på mqtt brokeren sin er åpne for angrep? 1 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Hva med å få på plass et skikkelig sertifiseringsorgan, hvor forbrukere kan sjekke om utstyr møter spesifikasjon NN.Nx ? 1 Lenke til kommentar
krizkriz Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Så nyheten er at de som ikke setter passord på mqtt brokeren sin er åpne for angrep? Det er hårreisende at folk som designer profesjonelle systemer utelater autentisering og passord. Dette bør stå høyest på lista. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Hvorfor i all verden skulle et system for åpning av fengselsdører være koblet til internett? 2 Lenke til kommentar
nomore Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Hvorfor i all verden skulle et system for åpning av fengselsdører være koblet til internett?Fengselsbetjenter med hjemmekontor? 5 Lenke til kommentar
G Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Dersom fengsler har slikt, finnes det IoT på atomsiloer også da, eller? Lenke til kommentar
Tore Rosander Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Så nyheten er at de som ikke setter passord på mqtt brokeren sin er åpne for angrep?Det er hårreisende at folk som designer profesjonelle systemer utelater autentisering og passord.Dette bør stå høyest på lista. Men slik jeg ser det så scannet han etter private mqtt brokere uten passord. Jeg har selv en broker kjørende her hjemme uten passord men det er jo ingenting galt med protokollen bare fordi jeg har sløyfet autentisering grunnet latskap. Jeg vil nevne at jeg har gjort andre sikkerhetstiltak så ingen får tilgang til min broker såfremt angrepet ikke er svært målrettet. Det blir på samme nivå som å kritisere ftp protokollen pga brukere som har anonymous kontoer på hjemmeserveren. Lenke til kommentar
nessuno Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 IoT er fantastisk! Mer IoT! Hipt, nytt, de jour! ...men sikkerhet, men overvåkning, men botnett! Hva med det? Jo.... men mer IoT! MER! 1 Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Takke meg til en lysbryter som gjør én ting, og bare én ting, og gjør det riktig hver eneste gang... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå