Salvesen. Skrevet 22. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 Har bestemt meg for å gå til innkjøp av ny tv. Men sliter med å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Jeg har så og si bestemt meg for å kjøpe en philips tv med ambilight på grunn av at jeg har philips hue pærer i resten av huset og ønsker funksjonaliteten opp i mot tv'en. Ellers bør TV'en være over 55", ha støtte for app'er som netflix osv og ellers ha ett godt bilde. I dag har jeg en LG smart tv som er en 5-6år gammel, så skal ikke så mye til for å overgå akkurat den. Har sett litt på disse to modellene og tenker å ligge i den prisklassen, altså < 12 000,- https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/65PUS7101/philips-65-ambilight-4k-uhd-smart-tv https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55PUS7101/philips-55-4k-uhd-smart-tv-55pus7101 Setter pris på pros/cons på disse to og evt alternativer, har lite peiling på TV. Lenke til kommentar
Graf1ga Skrevet 22. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) 65" virker jo fristende visst du ser mye film på netflix feks. Ser på spesifikasjonene at det er så og si identisk. Så det eneste du betaler mer for er nokk størrelsen. Begge støtter netflix. Strømforbruk 65" Påslått tilstand (Watt) 127 | Forbruk, kWh/år 185,00 Strømforbruk 55" Påslått tilstand (Watt) 94 | Forbruk, kWh/år 137,00 Endret 22. mars 2017 av Graf1ga Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 22. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 Vær oppmerksom på at det finnes mange ulike smart-TV-løsninger. Hvert enkelt TV-merke kan ha flere versjoner eller typer smart-TV, og ikke alle er like bra. Mange mangler apper for det du trenger (selv om alle jeg har sett støtter Netflix), og enkelte kan ha stabilitetsproblemer. Sjekk nøye de modellene du vurderer, og les reviews for nøyaktig den modellen du ser på. Det er irriterende å ende opp med en smart-TV som ikke støtter de funksjonene du ønsker, eller som er ustabile, har funksjoner som ikke virker eller må restartes ofte. Dersom du alltid streamer via Apple-TV, ChromeCast eller annen enhet kan du se bort fra dette. Lenke til kommentar
barezell Skrevet 22. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 Er jo akkurat samme tven. 7101, bare størrelsen som er forskjellen. mtp på den lille prisforskjellen ville jeg glatt gått for 65" Verdt å nevnte at Philips sin overgang til Android har ikke vært problemfri. Philips suger på alt av software og er trege med oppdateringer. Det sagt så har de som regel fine naturlige farger og generelt et godt bilde, men mangler kanskje litt på skarphet og sort nivå. Tven har spill modus men om jeg ikke husker feil så har de relativt høy input lag selv i game mode. Tven mot HUE pærer fungerer men det blir litt delay fra ambilight til pærene så det er mest en gimmick ikke noe man nødvendigvis bruker når man ser film. Oppfattes mer som forstyrrende imo. Som type mood light fungrer det glimrende da. om det er ønsket. Erfaringen med HUE er fra min 2014 8 serie. Vet ikke om det er TV,app eller pærer som gjør at det blir delay, det kan jo selvsagt være bedre på nyere tv. Jeg digger selv ambilight og digget Philips men jeg har mistet troa de siste 3 årene. Om det absolutt skal være Philips ville jeg ventet og sett hva 2017 modellene deres byr på. Disse vil antageligvis starte høyere i pris. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 Det er nok mest til mood lys det vill bli brukt ja, kan vell fort bli litt mye til filmkveld. Men jeg vill iallefall ha muligheten. Kjøper heller 2016 modell til ok pris, jeg er ikke så opptatt at det gjør noe. Som sagt har jeg en gammel LG som suger ift hva en får fatt på i dag. Får se når jeg kommer hjem i fra jobb, har en 3 ukers betenkningstid i Mexico nå først, kan skje mye endringer Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 Vær oppmerksom på at det finnes mange ulike smart-TV-løsninger. Hvert enkelt TV-merke kan ha flere versjoner eller typer smart-TV, og ikke alle er like bra. Mange mangler apper for det du trenger (selv om alle jeg har sett støtter Netflix), og enkelte kan ha stabilitetsproblemer. Sjekk nøye de modellene du vurderer, og les reviews for nøyaktig den modellen du ser på. Det er irriterende å ende opp med en smart-TV som ikke støtter de funksjonene du ønsker, eller som er ustabile, har funksjoner som ikke virker eller må restartes ofte. Dersom du alltid streamer via Apple-TV, ChromeCast eller annen enhet kan du se bort fra dette. Takk for godt tips, jeg bruker egentlig bare netflix pr i dag på min nåværende tv og den har tullet mye i det siste. Men er jo greit å ha muligheten til andre ting også, skal sjekke det grundig mot disse modellene Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 Og sånn som en side note, er det helt idiotisk å ikke kjøpe OLED i dag? De koster jo en del mer, men de er jo sinnsykt bra også. Har en kompis som flesket til seg en 65" med OLED og den er helt ekstrem, men den kostet nok en del også. Er det dumt å spytte i en 10 000 ekstra for en "billig" OLED kontra en standard LED 4k? Lenke til kommentar
barezell Skrevet 22. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 begynner å friste veldig med OLED, men jeg ville nok ventet på 2017 modeller der og. Skjer jo litt mer der mtp at det er nyere teknologi. Men når 65" LG B6 nå er nede i 23k så er det jo mye tv for pengene selv om det ikke akkurat er billig billig. Mener jeg leste i lyd og bilde at Philips kommer med OLED i år så da kan du få pose og sekk, men ettersom det var en 9000 serie så koster den vel langt mer enn den smaker. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 22. mars 2017 begynner å friste veldig med OLED, men jeg ville nok ventet på 2017 modeller der og. Skjer jo litt mer der mtp at det er nyere teknologi. Men når 65" LG B6 nå er nede i 23k så er det jo mye tv for pengene selv om det ikke akkurat er billig billig. Mener jeg leste i lyd og bilde at Philips kommer med OLED i år så da kan du få pose og sekk, men ettersom det var en 9000 serie så koster den vel langt mer enn den smaker. Ser elkjøp selger denne: https://www.elkjop.no/product/tv-lyd-og-bilde/tv/55POS901F/philips-55-oled-4k-uhd-smart-tv-55pos901f Men prisen er nok langt mer enn jeg vill gi for ett tv, i tillegg får en "bare" 55". Kunne kanskje vurdert det om det var en 65", men sannsynligvis hadde jeg ikke gått for det da heller. Tror jeg betalte 5 lapper for sist tv på tilbud Lenke til kommentar
barezell Skrevet 23. mars 2017 Rapporter Del Skrevet 23. mars 2017 Ja ikke sant. Kan være like greit å legge penga i en "rimelig" 65" mellom 10-13k som du kikket på og evt gå for OLED om 2-3 år når det er standard. Har du sjekket ut Philips Ambilux? finnes vel bare på et par modeller nå, men om det hadde kommet ned i folkelig pris så hadde jeg blitt meget fristet Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 23. mars 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 23. mars 2017 Ja ikke sant. Kan være like greit å legge penga i en "rimelig" 65" mellom 10-13k som du kikket på og evt gå for OLED om 2-3 år når det er standard. Har du sjekket ut Philips Ambilux? finnes vel bare på et par modeller nå, men om det hadde kommet ned i folkelig pris så hadde jeg blitt meget fristet Jeg har sett rett forbi etter å ha sett prisen på den de selger på elkjøp, smertegrensen er nådd lenge før så vill ikke begi meg ut på å lære for mye om det der 1 Lenke til kommentar
skjamsjung Skrevet 10. april 2017 Rapporter Del Skrevet 10. april 2017 7101 er mye bang for the buck nå! Androidtv var ruskete i starten, men har blitt veldig bra nå! Om du kjøper philips må du passe på at modellen har android, og ikke den gamle smart-tv alliance. Den plattformen som nesten ødela philps' gode navn og rykte Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 11. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 7101 er mye bang for the buck nå! Androidtv var ruskete i starten, men har blitt veldig bra nå! Om du kjøper philips må du passe på at modellen har android, og ikke den gamle smart-tv alliance. Den plattformen som nesten ødela philps' gode navn og rykte takker for tilbakemelding! 7101(65") var nettopp på tilbud til 10 000 ish, gikk såklart glipp av det da jeg er på jobb i mexico om dagen. Men blir garantert dette når jeg kommer hjem, om det ikke dukker opp på tilbud igjen før jeg er hjemme Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 Om du har tid til å mekke litt så er det fullt mulig å lage din egen Ambilight på hvilken som helst TV ganske enkelt: Men da er du avhengig av eksterne mediakilder og kan da ikkr på Ambilight på de interne appene på TVen. Lenke til kommentar
Gravitass Skrevet 11. april 2017 Rapporter Del Skrevet 11. april 2017 (endret) . Endret 11. april 2017 av Ash of Titan Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 12. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. april 2017 Om du har tid til å mekke litt så er det fullt mulig å lage din egen Ambilight på hvilken som helst TV ganske enkelt: Men da er du avhengig av eksterne mediakilder og kan da ikkr på Ambilight på de interne appene på TVen. Har vært inne på tanken, men da det tilbys av Philips, jeg må ha ny tv og leiligheten er allerede full av hue går jeg for den lette løsningen. Har nok av prosjekter Men takk for tips! = Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2017 Rapporter Del Skrevet 28. april 2017 Kjøpte du Philips og er du fornøyd? Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2017 Kjøpte du Philips og er du fornøyd? Har ikke handlet enda, tv'en var på tilbud flere ganger til 11 000,- mens jeg var bortreist så kjipingen i meg venter til den synker i pris igjen Men vet ikke hvor lenge jeg gidder å vente lengre, gira på å få testet det ut Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 28. april 2017 Rapporter Del Skrevet 28. april 2017 Ja, det er fullt forstålig kr. 8895 for 55" Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 28. april 2017 Forfatter Rapporter Del Skrevet 28. april 2017 Ja, det er fullt forstålig kr. 8895 for 55" Ja jeg vet, den frister enormt! Men har liksom satt meg på 65" nå og da er det iallefall surt å betale 5k ekstra for 10". Jeg får se, blir fort kjøp i helgen kan jeg tenke meg Har 55" nå og det er helt fint, men etter at en kompis gikk til innkjøp av 65" OLED er det ikke godt nok lengre på en måte Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå