Ithrin Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Har tenkt å kjøpe ny PC snart, men vet ikke helt hvilken skjerm jeg skal velge... Hva er best for gaming? CRT har jo god responstid, men LCD bedre billedkvalitet. Og hvis jeg kjøper LCD, hvilken størrelse er best? Pris må ikke overgå 3500-4000. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Dagens lcd skjermer er bedre enn før og fungerer veldig bra til spill. Det er et par argumenter som er positivt for lcd: 1: Frekvensen er vekk (Hz) ingen flimmer så øynene trives mye bedre (Det kan bekrefte) 2: Lcd skjermene tar veldig liten plass så du får god plass til diverse annet. 3: Lcd skjermene tar liten strøm og er myye skarpere på 2d grafikk Overalt så ser jeg ikke store forskjellen og mht størrelse ville jeg gått for 17 eller 19" Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 crt er best for gaming Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 crt er best for gaming Før i tiden var det helt soleklart, men den dag i dag er lcd skjermene blitt så spillvennlig at forskjellen er mindre ogm indre. Du skal jammen være kresen om du skal henge deg opp i den forskjellene som er. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 jeg er ikke kresen og jeg er sikker på at lcd er veldig bra til spill de også, men ``alle`` pro-gamere pleier å bruke crt så det nok en grunn til det. Det pleier å være anbefalt med crt til spill. Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Det er helt klart at CRT er best for gaming, men LCD er mer enn godt nok i dag dersom du går for en skjerm som takler dette... Personlig vil jeg aldri gå tilbake til CRT da jeg er frelst av min Q17S Lenke til kommentar
Zamoht Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 jeg er ikke kresen og jeg er sikker på at lcd er veldig bra til spill de også, men ``alle`` pro-gamere pleier å bruke crt så det nok en grunn til det. Det pleier å være anbefalt med crt til spill. Men nå er ikke de fleste bruker Pro gamere da! De fleste pleier også å sitte på et lite skrivebord med liten plass og surfe på internett, skrive word osv.. og da får LCD'n sine fordelrer frem... Det har seg ofte slik at de som faktisk har prøvd/eid en LCD skjelden går tilbake til CRT.. Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 men han sa han lurte på hva som var best til spill... Hva er best for gaming sa han. Jeg bare svarer på spørsmålet hans Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 4. desember 2003 Del Skrevet 4. desember 2003 Jeg er en pro gamer og fyrte unna 35000 kr på en ny vidunder pc og jeg gikk for en lcd skjerm (riktignok en dyrere type) men jeg kan si det at jeg har aldri vært mere fornøyd enn det jeg er nå. LCD bare EIER rett og slett. Sitter med en 19" crt ved siden av meg og må bare si at forskjellen er veeeldi liten i mine øyne (nesten bedre på min lcd) Fargene er ihvertfal MYE bedre CRT ga meg ondt i huet før pga flimermet som også ikke er særlig sundt for øynene,...kjørte i 85Hz i 1600x1200 og det plagde meg en del. Etter jeg fikk lcd skjerm er det en fryd å spille/surfe uten noen form for plager i det heletatt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå