balder Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Kjøpte ein iPhone 6S på finn.no for 1/2 år siden. På søndag så stod det plutselig ingen tjeneste. Sjekket opp garantien og den er ok etter kjøpsdato. Sjekker videre med ONECALL og dei seier at den er sperret pga eit eller anna med betalingen. Fekk ikkje veta noko meir. Forrige eigar skjønner ingenting:( Ho har sendt mail til ONECALL så får me sjå kva det ender med. Viss dette ikkje ordner seg. Finnes det ein måte å ordne dette på? Eller politiet nekst for anmeldelse for svindel? Endret 22. mars 2017 av balder Lenke til kommentar
balder Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Har telefonen operatørlås? Nei, for den har virket I halvt år med bade Telenor og Hello. Så den er nok sperret for at forrige eigar ikkje har oppfylt forpliktelsene sine Endret 22. mars 2017 av balder Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Om den ikke er stjelt da? Og den egentlige eieren har brukt lang tid på å melde den stjålet? IMEI nummer blir sperret da, og simkort vil ikke lenger fungere. Lenke til kommentar
balder Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 Nei ikkje stjålen, iflg Onecall så var ikkje telefonen ferdigbetalt. Sikkert kjøpt på kreditt. Da har ikkje eigar lov å selge den videre før den er fult ut betalt Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Da burde du kunne få tilbake pengene, men jeg er redd selger vil påstå at dette ikke er hans feil. Lenke til kommentar
balder Skrevet 22. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2017 Ok, og da er det svindel og politianmeldelse som er den tunge vegen? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå