Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Tror jeg har bygget kraftig toleranse for antidepressiva?

Anbefalte innlegg

Hallo.

Gutt på 20 år her. 

Går på venlafaxin krka 75mg. Denne finnes i   37,5mg, 75mg, og 150mg. Nå tar jeg ekstrem overdose.

Da jeg startet med antidepressiva for 2 og en halv uke siden kunne jeg allerede fra første dag merke effekt. En pille var nok til likegyldighet, ingen tankekjør. Etterhvert økte jeg dosen litt til 2 piller. Og plutselig våkner jeg 3 dager siden og jeg føler meg ikke likegyldig lenger. Prøver meg fram med 4 piller samtidig, funker ikke det heller, tar 6 piller, og fortsatt ikke maksimal effekt. Har veldig lav effekt.

Føler at tankekjøret er tilbake og det er følelsene og. Dette etter bare 3 uker med behandling? Har vært deprimert i ganske lang periode og er avhengig av disse for å fungere.

Kan man bygge toleranse? 

Anonymous poster hash: 9b3ca...8f2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Slike medisiner har en max opptakelse i kroppen som bestemmer doseringen. Alt du tar over den dosen er meningsløst og gir deg masse bivirkninger du ikke trenger å få. Slutt å ta mere enn du skal og snakk med legen. De kan prøve ut en annen medisin. Du skader lever og nyrer av å overmedisinere deg selv. Det er som med paracet/ibux. Kroppen tar ikke opp mere enn 1000mg så alt over det skader bare systemet. Dette er ikke sukkertøy.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...