Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Vil ha større armer+ben

Anbefalte innlegg

Hei :)

Jeg sliter med at jeg kanskje er litt for tynn og har en litt sånn rar gange (det ligger i familien :p) Det er ikke en sykdom eller noe, men det bare er sånn. Det jeg er mest ufornøyd med er armene og bena, så nå lurer jeg på hvordan jeg kan få større armer og ben? Vil legge til at jeg kan begynne å trene på treningssentre neste år:) Er ikke interessert i "du er perfekt som du er" kommentarer, har allerede hatt den praten med mamma som mener jeg er perfekt *bullshit* 

Takk for alle svar!

T

Anonymous poster hash: 84d9e...66f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du trent på treningssenter før? :)

Visst du er helt nybegynner begynn forsiktig, fokuser først mest på kondisjon sånn at du kommer i form  så kan du heller gi jernet når det kommer til styrke.

Anbefaler deg å finne deg en treningspartner om det er mulig, som kan backe deg opp psykisk.

Lag en plan/mål over hva du har lyst å oppnå med treninga. Jeg personlig trener for å holde meg i form å ha bedre livskvalitet. Ikke pågrunn av at jeg vil se bedre ut, selvom det er en bonus i enkelte sammenhenger.

Noen har feks. plan om at dem skal melde seg på birkebeinerittet eller lignende konkurranser.

(etter et år eller to med trening)

Som kan være et godt mål å ha foran seg, siden man kan få en litt sånn holdning at det skal jeg f**n meg klare og! :rofl:

Visst man er nybegynner er det fort gjort at man kansje bare trener i 2-4 måneder også slutter, enkelt å miste motivasjonen fordi du synst trening er kjedelig, altfor slitsomt, bruker mer penger på mat, tidskrevende, mye vond gangsperre osv...

Anbefaler at du trener litt ute i skog å mark, unngå å bli helt treningssenter nerd. Blir fort kjedelig :p

Jeg vil anbefale det programmet her, synst det funker bra.

http://corneliselander.com/2015/01/16/treningsprogram-deg-som-trener-3-4-ganger-uka/

Øk gjerne litt hver gang med vekter (feks. 0.5kg-1kg) hver gang du trener, så du blir gradvis sterkere. Visst det blir for tungt så bruker du heller lettere vekter å evt. flere repitsjoner.

Visst du er usikker på hvordan du skal utføre øvelsene, så er det bare og ta et raskt googlesøk, du finner da som regel noen bilder eller videoer på youtube som skildrer korrekt utførelse/teknikk.

Ikke gi opp! Alle har en utskeielse iblant, men da er det lurt å hente seg fort inn igjen! 

Gjør treninga om til en del av din livsstil, isteden for et midlertidig prosjekt. :yes:

Endret av Graf1ga
Lenke til kommentar

Begynn med styrketrening, enkelt og greit. Ønsker du å bli større i volum og ikke bare bli sterkere i ren styrke, MÅ du også spise for at musklene faktisk skal få næring til å bli større.

En god treningsplan og gode rutiner for trening er meget viktig. Like viktig (om ikke viktigere) er at du får i deg nok mat, så kroppen har næring å ta av for å øke muskelvolumet. Mange mener at av muskeløkning er 20% trening og 80% kostold.

Stå på!

• Liker 1
Lenke til kommentar

For ben vil jeg anbefale sykling med vektvest eller tung ryggsekk, men enda bedre er rollerblades eller skøyting, for protein anbefaler jeg å belme melk. Brukte det rundt 3-4 år og mine ben og lår er fortsatt ripped/buffed til og med 14 år senere med inaktivitet.

Endret av Gunman1986
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ville heller trent store sammensatte øvelser i stedet for hundrevis av isolasjonsøvelser. Benkpress, markløft, knebøy, pullups, dips, militærpress… Fokusér på proteiner i kosten og ligg i moderat overskudd, så kommer du til å vokse som ugress.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...