Gå til innhold

Trondheim eller Oslo?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Studerer selv i Trondheim. Jeg trives veldig bra i Trondheim, men jeg mener at samfundet er oppskrytt. Veldig mange klyser der som jeg ikke ville delt en livbåt med. Å gå i Midtbyen på pub er gøyere og kulere! Det er alltid noe å gjøre i Trondheim jeg har aldri kjedet meg i Trondheim fordi det er alltid mye å gjøre hvis man tar initiativ selv. Så ja jeg anbefaler Trondheim.

Lenke til kommentar

Studerer selv i Trondheim. Jeg trives veldig bra i Trondheim, men jeg mener at samfundet er oppskrytt. Veldig mange klyser der som jeg ikke ville delt en livbåt med. Å gå i Midtbyen på pub er gøyere og kulere! Det er alltid noe å gjøre i Trondheim jeg har aldri kjedet meg i Trondheim fordi det er alltid mye å gjøre hvis man tar initiativ selv. Så ja jeg anbefaler Trondheim.

Hvis du syns det er mye å finne på i Trondheim.. tror jeg du jizzer ganske hardt in ur pants om du noen gang flytter til Oslo. Haha.

Lenke til kommentar

Har vært mye i Oslo, det var dårlig med jizz i buksene da. Men for all del Oslo er helt ok men litt for mye gryte for min smak. Trondheim er mer åpen og jeg føler meg ikke fanget i en storby. Det var en medstudent av meg fra Trondheim som kalte Trondheim for Norges største landsby og det kan jeg være enig i. Jeg har også vært i Bergen og det er en helt ok by men føles også litt som ei gryte. Jeg vet ikke om det er fordi byen er omgitt av fjell, men det kan ha noe med det å gjøre. 

Edit: Leifs, Leifs overalt. 

Endret av Mr.Duklain
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har vært mye i Oslo, det var dårlig med jizz i buksene da. Men for all del Oslo er helt ok men litt for mye gryte for min smak. Trondheim er mer åpen og jeg føler meg ikke fanget i en storby. Det var en medstudent av meg fra Trondheim som kalte Trondheim for Norges største landsby og det kan jeg være enig i. Jeg har også vært i Bergen og det er en helt ok by men føles også litt som ei gryte. Jeg vet ikke om det er fordi byen er omgitt av fjell, men det kan ha noe med det å gjøre. 

Edit: Leifs, Leifs overalt. 

Alt føles som ei gryte når du er på besøk og ikke bor der da. Sånn btw. Men ja, Bergen ligger nedtrykt mellom fjell så den ser jeg. Oslo derimot har både lavt og høyt, kaféliv og landsby. Man må bare gå litt utenfor Karl Johan og Aker Brygge.

Lenke til kommentar

Det er sant det du sier at hvis man er på besøk i en by kontra bo i den så kan den føles som ei gryte. Men jeg kjenner flere som bor/har bodd i Oslo som sier at det er som å bo i ei gryte. Det kan jo være positivt å bo i ei gryte for noen. Men for meg personlig som liker litt personal space så er Trondheim et bedre alternativ. 

Lenke til kommentar

Det er sant det du sier at hvis man er på besøk i en by kontra bo i den så kan den føles som ei gryte. Men jeg kjenner flere som bor/har bodd i Oslo som sier at det er som å bo i ei gryte. Det kan jo være positivt å bo i ei gryte for noen. Men for meg personlig som liker litt personal space så er Trondheim et bedre alternativ. 

Personlig space er det masse av i Oslo though, de som sier Oslo er en gryte har bodd i sentrum hele tiden de har bodd der og aldri utforsket. Tenk litt på det. Trondheim er megalite, aka lite personlig space. Spør du meg. Bodd der i 2 år. Vært over hele byen.

Lenke til kommentar

Har du bodd to år i Trondheim eller to år i Oslo?

Men ja. Oslo er større men Trondheim er ikke knøttlite, det er Norges tredje største by og Norges fjerde største tettsted. Kristiansand som er Norges femte største by, som jeg vokste opp ikke langt i fra virket også veldig grytete. Som sakt er det ikke noe galt i det, men jeg føler meg friere og det er mindre stress i Trondheim. Noen som jeg synes er bra for en studieby da man har nok stress med studier om ikke byen også skal være et stressmonument.

Endret av Mr.Duklain
Lenke til kommentar

To år i Trondheim. Fem i Oslo, resten på en by på vestlandet.

Oslo er ikke spes stort, så jo, Trondheim er lite. Men innad i Norge er Trondheim en "stor" by ja. Du skal jo ha det gøy og faktisk leve i byen du skal studere i da, aka er Oslo det beste alternativet da Oslo er best på alt fra vær, burgersjapper, utesteder, barer, kafeer, konsertarenaer, whatever.

Skal du ha mest mulig ut av livet; Oslo. Og det betyr ikke at man skal dra ut på ting hele tiden fordi det går an, men frihetsfølelsen om at det finnes like utenfor er deilig. Frihet over alt. Poenget er, Oslo er ikke en gryte. Sentrum kalles for Oslogryta, men det blir som å si at New York er stress pga. Manhattan. Stemmer ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hadde først og fremst ville revurdert studievalg om jeg var deg, men det får bli din sak. :) 

Ellers vil du helt sikkert trives begge plasser. Jeg har bodd i mange norske byer. Bor for tiden i Oslo og stortrives med det, men liker meg så absolutt i de mindre byene også. Tenker at om du er fra Østlandet, så har du godt av å komme deg litt vekk og oppleve andre deler av landet. Greit at kulturtilbudet i Oslo på det jevne er bedre, men som student har du neppe økonomi til å reise mye eller dra på konserter hver uke uansett. 

Har ellers inntrykk av at studiemiljøet i Oslo på det jevne er dårligere enn i Trondheim og kanskje også Bergen, men kan ikke argumentere for det med harde fakta annet enn at det er et inntrykk jeg har. Sannsynligvis stor variasjon alt etter hva du studerer og hvor mye du selv engasjerer deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...