Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Og bare EN endelser høres rart ut... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg er klar over at riksmål er mer en EN-endinger. Imidlertid synes jeg det er viktigst, men selvsagt skriver jeg også ord som have og mave torv osv. Sprog er ikke helt borte, men relativt. Dette håndhever JEG! nei da, jeg er klar over at Riksmålsforbundet har gitt seg på den, men jeg foretrekker denne formen. Hva Fredrik Nordman i VAA mener, vet ikke jeg. Nu og efter skriver jeg ikke akkurat på skolen, men jeg ville kanskje skrevet det om jeg skulle skrive brev til farmor og farfar. Det høres desverre veldig gammeldags ut. Jeg oppfordrer alle til å kjøpe ting fra Fredrik K R Normans ønskeliste på AMazon til ham til jul. Han gjør en strålende innsats! Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Hvem sponser / finansierer VAA ? Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det er en organisasjon som drives på frivillig basis, uten sponsorer. Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Det er en organisasjon som drives på frivillig basis, uten sponsorer. Det koster penger å drive en organisasjon... Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Spør Fredrik Norman da. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Jeg ler så jeg griner her --->> I Vesten dyrker man ikke guder, man dyrker seg selv God bless America Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Og bare EN endelser høres rart ut... [Off topic]Øyh!!! Disser du bergensk eller!?[/Off topic] Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Og bare EN endelser høres rart ut... [Off topic]Øyh!!! Disser du bergensk eller!?[/Off topic] Det er det som får oss til å like Bergen! Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Lord Bergen: Jeg disser EN endelser, hvis det er verdsatt i Bergen, JA da disser jeg bergen...(Ikke deg, du er jo rød) Jokke: Jeg ignorerer deg Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Lord Bergen: Jeg disser EN endelser, hvis det er verdsatt i Bergen, JA da disser jeg bergen...(Ikke deg, du er jo rød) Jokke: Jeg ignorerer deg Hehehe. Vi har ikke hunkjønnsendelser her borte. Eneste stedet i hele Norge, pga tysk og nederlandsk påvirkning. Hanseatene vettu. Lenke til kommentar
HamiltonII Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Var mye morsomt på den siden gitt, vesten har sekualiserte samfunn? Norge er ikke sekualisert vi har en statskirke med religions undervisning. USA er et sekualisert samfunn derimot men som med alle sekualiserte samfunn i vesten er også det dem med sterkest oppslutning rundt kirke og religion generellt. Dette er jo kun en side skrevet av en fyr som mener at sånn og sånn er det,overhodet ingen sakskunnskap å hente noe steder. Men en ting har han rett i vi lever heldigvis i opplyste samfunn som ikke blir lurt av fine ord og glødende ekstremisme :-) Lenke til kommentar
PlatinumFlyer Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Du får ingen ting ut av det som er å lesse på Venner av Amerikas side? HVA?!?!! Se også www.FredrikNorman.com @ LordBergen: Jeg kjenner heller ikke til hunkjønnsendiger. Hva er det for noe dumt? Lenke til kommentar
Den Røde Tsar Skrevet 3. desember 2003 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2003 Det er en morsom del av språket som får det til å flyte bedre... Lenke til kommentar
Lord Bergen Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Vel, jeg bruker bare dialekten min (dvs EN-endinger), hvorfor Jokke bruker landsmål er et annet spørsmål. Jeg bruker IKKE landsmål bare så det er sagt. Og med disse ord erklærer jeg meg ferdig med språkdebatten. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Fredrik Norman, tullingen bak VAA, er samme mann som står bak "walk for capitalism". snodigere tulling skal du lete lenge etter Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Frederik Norman har hatt sommerjobb hos American Enterprise Institute. Han refererer mye til The Project for the New American Centuryden neokonservative tenkeboksen som sies å ha lagt planen for dagens Irak invasjon allerede tilbake i 1998. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Nei, bare EN-endinger høres defintivt ikke ut, Joachim!. Det gjør språket mer homogent (ensartet - hvis du ikke skjønte den). Men jeg liker å finne balansen. Jeg skriver "ei jente" for eksempel - men jeg tar ikke AKP-varianten - "en enhet - fler enheter - alle enheta" for eksmepel. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Var en litt interesant debatt om "AKP-språket" i klassekampen en stund tilbake. Lenke til kommentar
FreeBSD Skrevet 3. desember 2003 Del Skrevet 3. desember 2003 Var en litt interesant debatt om "AKP-språket" i klassekampen en stund tilbake. Det leste jeg ikke. Ja, det er nok et interessant studium hva Pål Steigan satt sammen av "tillatte" former ja. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå