Gå til innhold

NRK, VG og Dagbladet har lest boka 1984 av George Orwell og skal starte sitt eget sannhetsdepartement

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I følge denne saken Skal NRK, VG og Dagbladet gå sammen og bestemme hva som er sant og ikke sant.

Tja. Hvis du ser slik tilstanden er nå så bestemmer de hva som er sant og ikke sant alikevel. De skriver det de vil. At de fikser en gruppe folk som sjekker (u)sannhetene forandrer jo ingenting. De publiserer artikkler og har nyhetsoppslag som før uten at vi vet hva som skjer bak kulissene.

Dette er altså en ikke-sak :)

Lenke til kommentar

Nå skal kanskje disse tre mediene gå stille i gangene da de selv har sine svin på skogen hva falske nyheter angår. NRK er jo notorisk beryktet for romkvinnesaken som er et skoleeksempel på "fake news" og hva angår søppeltabloider som VG og Dagbladet er listen så lang at jeg ikke orker å liste opp hvor mye falske nyheter de har kommet gjennom årene. På seg selv kjenner man andre som det heter.

• Liker 1
Lenke til kommentar

I følge denne saken: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/media/vg-dagbladet-og-nrk-gaar-sammen-for-aa-ta-knekken-paa-falske-nyheter/a/23954644/

Skal NRK, VG og Dagbladet gå sammen og bestemme hva som er sant og ikke sant. En tankekriminalitet eller en lovlig tanke. Dette sannhetsdepartementet skal bli opprettet snart. Snart får vi nok også et tankepoliti :D

Helt utrolig. Eliten har blitt så arrogant at de tror de kan gjøre hva som helst uten frykt, de kjører åpenbart mot tyranni uten å bry seg om konsekvenser, fordi de tror de har kommet for langt i sin plan til at de kan feile.

I noen andre land er det visstnok Facebook og Google som skal være sannhetspolitiet og sensurmyndighet.

Jeg lurer på om VG og Dagbladet har tenkt å arrestere seg selv for all sin propaganda, falske vinklinger og falske nyheter som ikke forholder seg til fakta.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Haha VG og dagbladet er jo verstingene selv når det kommer til å vri ting så det passer til deres eget politiske ståsted.

Stemmer. Derfor er jeg svært skeptisk til at dette prosjekter blir noe annet enn å underbygge en versjon og en side av saken, den samme side som idag oppfattes som virkelige nyheter, selv om det stort sett kun er påtvungne meninger som inkorporeres i alle nyhetssaker SOM OM det var fakta, selv om det ikke er fakta, og kun meninger. VG og Dagbladet er Norgesmestre på å skape fakta og inkorporere disse i alle nyhetene sine slik at de omvandles til ren propaganda.

Dette gjøres nok som du sier for å passe med deres eget politiske ståsted.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det som av fornuftige mennesker blir kalt vinklinger, belyse en annen side av en sak, osv. blir av idiotene kalt "fake news".

Det er en trend at alle som fronter noe annet enn "mine meninger" og utfordrer "min oppfatning" farer med løgn, og alle som skriver det "jeg mener" eller støtter opp under "min oppfatning" prøver å avsløre en elite.

Vi har havnet i denne situasjonen ettersom svært mange ikke forstår hvordan søketjenester og sosialemedier fungerer. De er gigantiske ekkokammer, som prøver å levere det de tror du vil se.

Det gjør at noen som tror at muslimer er farlige får en overvekt av negative artikler om muslimer, noen som tror at høyreekstreme er på fremmarsj før en overvekt av det. Dersom du tror at vestlig media har en hemmelig agenda om å føre folk bak lyset, så får man en overvekt av artikler som omhandler og støtter opp om det.

Et Internett søk er ikke en tilfeldig greie. Det er et skreddersydd resultat basert på hva de tror du vil ha.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Pussig, initiativet ser da positivt ut, og bortsett fra deres vurderinger av sine egne utsagn (som neppe er verdt å ta seriøst) så er det da positivt at de går igjennom politikere og byråkraters påstander for å finne ut når de lyver som værst.

I værste fall blir de kun en "rubberstamp" for de med lignende meninger som seg selv, dvs Norges politiske sentrum, dog vil de være velkommen kritikk mot ekstremister som meg selv og andre.

Lenke til kommentar

En tankekriminalitet eller en lovlig tanke. Dette sannhetsdepartementet skal bli opprettet snart. 

Det er ikke et sannhetsdepartement så lenge de ikke har makt til å sensurere aviser og nettsider som publiserer alternative synspunkter. Men sannhetsdepartementet er definitivt en realitet hvis det innføres bøter for å dele såkalte "falske nyheter". Var det ikke Tyskland som varslet at dette ville komme?

Lenke til kommentar

Det er bare fake news, jeg vet det for jeg har livets harde skole.... :)

Eller noe i den duren, det jeg leser mellom linjene er at sysselsetting er det som ligger til grunn for dette. Kjedelig sak å bruke tid på.

Og det er greit nok når det gjelder Dagbladet og VG som kun de som kjøper mølet betaler for. Det er verre at NRK som jeg betaler for enten jeg vil eller ikke gjør dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eller noe i den duren, det jeg leser mellom linjene er at sysselsetting er det som ligger til grunn for dette. Kjedelig sak å bruke tid på.

Og det er greit nok når det gjelder Dagbladet og VG som kun de som kjøper mølet betaler for. Det er verre at NRK som jeg betaler for enten jeg vil eller ikke gjør dette.

Du betaler vel også for Dagbladet og VG enten du vil eller ikke? De får pressestøtte. 

Lenke til kommentar

Spiller du bare dum Ole, eller mener du faktisk det du skriver? Ser du virkelig ikke forskjellen på at medieorganisasjoner tar stilling til hva som er sant og usant, og at staten bestemmer hva som er sant og usant? 

Spiller dum? Nei, det gjør jeg ikke. Bare satt det her litt på spissen :) 

Lenke til kommentar

Du betaler vel også for Dagbladet og VG enten du vil eller ikke? De får pressestøtte. 

Ikke helt riktig. De får momsfritak; ikke pressestøtte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...