AnonymDiskusjon Skrevet 21. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2017 Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker ikke å blokkere henne da vi har vært sammen i over 1 år, og jeg er ikke noe sur på henne. Jeg hater å se henne lei seg. Men de siste dagene har jeg vært utrolig sliten pga. at hun har argumentert for hvorfor jeg bør bli, og at jeg i det minste bør gi det en sjanse til. Hva bør jeg gjøre? Jeg er helt utslitt av dette her! Anonymous poster hash: fc870...6c5 Jeg mener ærlig talt at blokkering ikke er så dumt. Dere er nødt til å få forholdet på avstand fremover for å kunne gå videre. Det er virkelig for både ditt og hennes beste. Dere har virkelig ingenting å snakke om nå fremover. Dere blir ikke "bare venner" automatisk rett etter at forholdet tar slutt. Det funker ikke slik. Ta opp kontakten om et år om du ønsker å bare være venner. Da er det langt mindre følelser inne i bildet. Å blokkere noen man selv har dumpe, som ikke har forsont seg med det, føler jeg blir nesten litt som ghosting. Det er IKKE noe man bør putte noen gjennom. Det er bedre å gi et skikkelig nei. Anonymous poster hash: 564ca...f81 Lenke til kommentar
henrikwl Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Hvor mange ganger skal han gi dette skikkelige neiet før han kan blokke henne da? Det er jo tydelig at hun ikke vil godta noen forklaring han gir. På ett eller annet tidspunkt er det faktisk hennes ansvar å forsone seg med tingene uten å trakassere TS. 3 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Hun har et barn som har bursdag om et par uker, og hun sier at hun må avlyse bursdagen hvis jeg gjør det slutt, fordi hun ikke klarer å gjøre klar en hel bursdag alene (kommer ganske mange unger). Hun er altså evneveik og har ingen venner. Dette er naturligvis pisspreik. Selvfølgelig klarer hun å ordne i stand en barnebursdag. Hun bruker imidlertid ungen som et menneskelig skjold mot deg slik at du skal få skyldfølelse ovenfor ungen. Objektivt sett er det imidlertid henne selv som ødelegger for ungen dersom hun verdsetter sin egen furting og emosjonelle hevn fremfor ungens bursdagsfeiring. Dette er hennes valg, ikke ditt. Prøv gjerne å si det til henne. Si at hun er en dårlig mor. Se hva som skjer. For øvrig bør du ignorere eller blokkere henne, alt ettersom hvor slitsomt gnålet blir. Du kan rasjonalisere det både for deg selv og henne ved å si at å kutte kontakt er den beste måten å komme seg videre på, da det sparer tid for begge to. Som alenemor bør hun være godt klar over hvor viktig det er å ikke kaste bort tiden. Og om hun ikke innser det selv, så poengter det gjerne rett etter at du har fortalt henne hvor dårlig mor hun er. 4 Lenke til kommentar
toth Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Hun er altså evneveik og har ingen venner. Dette er naturligvis pisspreik. Selvfølgelig klarer hun å ordne i stand en barnebursdag. Hun bruker imidlertid ungen som et menneskelig skjold mot deg slik at du skal få skyldfølelse ovenfor ungen. ..Evt føler hun seg bare litt fortapt og hjelpeløs etter et overraskende brudd? Det var mange bitre kjellerkrigere her i tråden, gitt.. 3 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) ..Evt føler hun seg bare litt fortapt og hjelpeløs etter et overraskende brudd? Det var mange bitre kjellerkrigere her i tråden, gitt.. Uavhengig av hvordan hun føler seg, så er beskrivelsen av hva hun faktisk gjør temmelig riktig. Og om hun velger å droppe bursdagen bare for å kunne fråtse i sin egen offermentalitet, så gir hun meg rett også der. Hun fremstår som barnslig, kravstor og egosentrisk. Er det greit å oppføre seg slik siden hun tross alt er såret og lei seg? Nei. En mentalt voksen og ansvarsfull person lar ikke egosentrismen gå ut over sitt eget barn. En mentalt voksen og ansvarsfull person ville heller ikke brukt ungen som et verktøy for å gi eksen skyldfølelse. Dette, kombinert med å ikke akseptere at eksen ikke vil ha henne, er imidlertid hva en barnslig, egosentrisk og sutrete dramaqueen ville gjort. Ironisk nok gir det imidlertid TS bare en desto større grunn til å kutte henne ut, hvilket i utgangspunktet er årsaken til selve tråden. Endret 21. mars 2017 av Løgn 3 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) . Endret 21. mars 2017 av Løgn Lenke til kommentar
G27 Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Hva skal jeg gjøre? Jeg ønsker ikke å blokkere henne da vi har vært sammen i over 1 år, og jeg er ikke noe sur på henne. Jeg hater å se henne lei seg. Men de siste dagene har jeg vært utrolig sliten pga. at hun har argumentert for hvorfor jeg bør bli, og at jeg i det minste bør gi det en sjanse til. Hva bør jeg gjøre? Jeg er helt utslitt av dette her! Anonymous poster hash: fc870...6c5 Jeg mener ærlig talt at blokkering ikke er så dumt. Dere er nødt til å få forholdet på avstand fremover for å kunne gå videre. Det er virkelig for både ditt og hennes beste. Dere har virkelig ingenting å snakke om nå fremover. Dere blir ikke "bare venner" automatisk rett etter at forholdet tar slutt. Det funker ikke slik. Ta opp kontakten om et år om du ønsker å bare være venner. Da er det langt mindre følelser inne i bildet. Å blokkere noen man selv har dumpe, som ikke har forsont seg med det, føler jeg blir nesten litt som ghosting. Det er IKKE noe man bør putte noen gjennom. Det er bedre å gi et skikkelig nei. Anonymous poster hash: 564ca...f81 Et skikkelig nei? Har hun ikke allerede fått et skikkelig nei? Dessuten er det ikke snakk om å bare blokkere hun helt uten videre. TS kan fint være ærlig og fortelle hvorfor han nå vil blokkere henne, og at det er for begges beste. De må få hverandre på avstand for å kunne gå videre, og en blokkering vil gjøre det lettere å la være å prøve å ta kontakt. Det er et hjelpemiddel. Det er ikke noe TS skal gjøre for å tråkke på eksen. Jeg er forresten enig med Løgn og de som mener at hun her ikke er riktig skrudd sammen når hun prøver å gi TS skyldfølelse ved å ikke gi barnet en verdig bursdagsfeiring. Det er virkelig lavmål. For en mor... Faktisk har jeg vanskelig for å tro at hun er så egoistisk at hun avlyser hele feiringen. Jeg tror det bare er et desperat forsøk på å manipulere TS til å komme tilbake. 3 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå