Gå til innhold

Kupp på HW bruktmarkedet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke helt, han ber jo om at det skal hentes?

Har i mange tilfeller testa slike annonser hvor de sier at varen kan hentes. Veldig mange ganger så skriver de det og satser på at folk som vil kjøpe trenger å få varen tilsendt. Da tror kanskje mange folk at det er legit siden de skriver i annonsen at varen kan hentes. De gangene jeg gidder så sier jeg først at jeg vil få varen tilsendt, og det går de med på osv. Deretter sier jeg at jeg pliutselig befinner meg der de sier varen er og kan hentes, og da kommer slike profiler som er uverifisert osv alltid med noen unnskyldning som gjør at jeg ikke kan hente varen; enten at varen er solgt til noen andre eller at de er reist bort osv..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har i mange tilfeller testa slike annonser hvor de sier at varen kan hentes. Veldig mange ganger så skriver de det og satser på at folk som vil kjøpe trenger å få varen tilsendt. Da tror kanskje mange folk at det er legit siden de skriver i annonsen at varen kan hentes. De gangene jeg gidder så sier jeg først at jeg vil få varen tilsendt, og det går de med på osv. Deretter sier jeg at jeg pliutselig befinner meg der de sier varen er og kan hentes, og da kommer slike profiler som er uverifisert osv alltid med noen unnskyldning som gjør at jeg ikke kan hente varen; enten at varen er solgt til noen andre eller at de er reist bort osv..

Mange tilfeller? Virkelig? Må innrømme at jeg er skeptisk til denne historien. Så mye svindel er det vel ikke på bruktmarkedene? Jeg må ha vært heldig som aldri har vært utsatt for slikt.

Lenke til kommentar

Mange tilfeller? Virkelig? Må innrømme at jeg er skeptisk til denne historien. Så mye svindel er det vel ikke på bruktmarkedene? Jeg må ha vært heldig som aldri har vært utsatt for slikt.

"Mange", vell, når jeg skulle kjøpe et brukt 1080 ca sommeren 2017 så var det to annonser på finn som var helt lik denne. Da skulle de ha 3800,- for et MSI 1080. Han ene husker jeg bodde litt utenfor Oslo og jeg var nordpå. Begge var veldig ivrig på at jeg skulle betale slik at de skulle sende. Det viste seg at begge *tilfeldigvis* ikke hadde vipps. Jeg tenke at hvis de hadde vipps så hadde jeg iaf et tlf nummer jeg kunne prøve å spore opp osv for å iaf ha et navn. Ingen ville verifisere seg på finn, og når jeg da spurte om de kunne sende et bilde dem selv med GPU og en lapp med en melding jeg skrev slik at de iaf kunne verifisere seg ovenfor meg, så nektet de. Når jeg spurte om de kunne skaffe seg vipps, så kom han ene med unnskyldning med at han hadde mistet pengeboka i Oslo på 17. mai og at han ikke hadde fått nytt bankkort enda. Dette var i slutten av Juni.. Avslo begge til slutt da de var åpenbare svindler.

 

Deretter hadde jeg en "ønskes kjøpt" annonse på finn og da fikk jeg enda en ny forespørsel av en som skulel ha 3500,- for et 1080, som på den tiden var ekstremt god deal. Samme greia her: ingen verifisert bruker, nektet å gi meg noen mobiltelefon og skulle ha betaling over paypal..

Endret av clarke133
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...