Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Noen som er kjent med Husleie.no?

Anbefalte innlegg

Heisann!

Vet ikke om det er riktig sted å poste det, beklager hvis det er feil.

Lurer på om det er noen som er kjent med husleie.no, dersom man skal leie ut.

Det står at de administrerer det meste for kun 49kr i mnd.

Noen som har hørt rykter/erfaringer osv?

Takk på forhånd! :-)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De spammet diskusjon.no for noen uker siden, så jeg er ikke sånn utpreget sympatisk innstilt til dem.

Det de administrerer for 49,- kr per måned er innkreving av husleie. Tjenesten du mottar for 588,- kr per år er altså noen som sender faktura og visse standardbrev på dine vegne. Du får også 1 time fri advokathjelp og 10 % rabatt, men det er ikke spesielt gunstige betingelser (villaforsikringen din har antagelig bedre betingelser).

Det er et minimumstilbud, du betaler ikke veldig mye men du får ikke veldig mye heller.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det stemmer, krikket.

Den forrige "gikk på snørra".

I mitt utleieforhold betyr det at jeg nå som utleier antakelig sitter uten depositum fra leietaker.

Jeg tror jeg har "verdens beste leietaker", så jeg sitter stille i båten og tar sjansen på å ikke kreve en depositumskonto opprettet.

Ole 

Lenke til kommentar

Du har jo kjøpt en tjeneste fra husleie.no. Om de ikke stiller garantien du har kjøpt, kan du vel kreve at de stiller ny garanti?

Edit: nei, det er kanskje leietaker som har kjøpt garantien, slik at du kanskje må involvere leietaker uansett.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Det er skrudd en smule finurlig sammen, som vel også er innvendingen til krikkert.

Jeg - som utleier - benytter tjenestene til husleie.no gratis, så fremt leietaker benyttet depositumsgarantien via husleie.no. Leietaker har således kjøpt en forsikring til fordel for meg. Selskapet denne forsikringen er kjøpt i er antakelig nå insolvent.

Hvis min leitaker "tuller ting til" kan jeg muligens gå på husleie.no for en kompensajon.

Håper jeg slipper å teste det i praksis!

Ole

Endret av Ole3
Lenke til kommentar

Det er et godt poeng. Takk!

Utfordringen er vel at jeg ikke inngår i avtalen, men det er likevel min risiko.

Håper og tror at leieforholdet løper pent og rolig videre, så får jeg justere når kontrakten går ut om et drøyt år.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...