Voosj Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 (endret) Hoi. Har nylig jobbet med å fikse opp en laptop fra topp til tå. Etter å ha satt den sammen utholdig mange ganger uten å finne noen fysiske feil på kretskort, prøver jeg her. Har en utfordring med at batteriet viser litt feilaktig status, den kan påstå at maskinen ikke har batteri installert, uansett om maskin kjører på batteri uten lader tilkoblet. Jeg har forsøkt å reinstallere drivere til batteriet og renset alt av koblinger uten hell. Batteriet endrer status stort sett en gang hvert 3 minutt. Er det på tide å bytte batteriet (kan jo bruke den over lang tid uten lader tilkoblet)? Kan det være andre ting enn batteriet i seg selv? Maskinen begynte å oppføre seg slik etter en BIOS oppdatering. Vedlegg: powercfg/batteryreport battery-report.html Endret 21. mars 2017 av Enquad Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 21. mars 2017 Del Skrevet 21. mars 2017 Prøv å fyr opp en live linux versjon og se hva den rapporterer. Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 21. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 21. mars 2017 Will do, takk for tipset! Lenke til kommentar
BmOnline Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 (endret) Hoi. Har nylig jobbet med å fikse opp en laptop fra topp til tå. Etter å ha satt den sammen utholdig mange ganger uten å finne noen fysiske feil på kretskort, prøver jeg her. Har en utfordring med at batteriet viser litt feilaktig status, den kan påstå at maskinen ikke har batteri installert, uansett om maskin kjører på batteri uten lader tilkoblet. Jeg har forsøkt å reinstallere drivere til batteriet og renset alt av koblinger uten hell. Batteriet endrer status stort sett en gang hvert 3 minutt. Er det på tide å bytte batteriet (kan jo bruke den over lang tid uten lader tilkoblet)? Kan det være andre ting enn batteriet i seg selv? Maskinen begynte å oppføre seg slik etter en BIOS oppdatering. Vedlegg: powercfg/batteryreport Sjekk etter inne i dvalemodus menyen på kontrollpanelet-, inkl strømstyring- bare for å se at alt står oppsatt som det skal være? BmOnline Endret 22. mars 2017 av BmOnline Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 22. mars 2017 Del Skrevet 22. mars 2017 Originalt eller "kompatibelt" batteri ? Lenke til kommentar
Voosj Skrevet 28. mars 2017 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2017 : Skal forsøke med Ubuntu Live i kveld. BmOnline: Alt er som det skal. BearCat: Orginalt, vurderer å bestille nytt orignalbatteri fra leverandør (er ikke noe glad i tredjepartsdeler), da batteriproblemet påvirker NVIDIA Optimus. GPUen klokkes også ned når den ikke har styr på batteriet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå